
Foto KIA
Raskošan od dizajna do dimenzija, KIA-in K4 najavljuje pohod na sam vrh kompaktne klase - koliko će biti uspješan, reći će i cijena
povezane vijesti
Prije nekoliko dana prestala je proizvodnja omiljenog KIA-inog kompakta Ceed, da bi vrlo brzo silnu pažnju poklonika automobilskog svijeta, posebno aktualnih ili budućih vlasnika KIA-e, izazvala pojava modela K4. Iako veći, drugačijeg, osebujnijeg dizajna, u osnovi je riječ o novom kompaktnom automobilu korejskog giganta. Naglašena je njegova verzija s benzinskim motorima koji će se natjecati u segmentu Škode Octavije, Opel Astre, Volkswagen Golfa i Toyote Corolle primjerice, a njegov dolazak na europska pa tako i hrvatsko tržište vrlo je blizu. Kako najavljuju u KIA-i, stići će krajem 2025. i popunit će prazninu koju je ostavio Ceed, jako prodavan u svim verzijama i generacijama.
Poput Mazde3, još jedne moguće alternative, K4 ima dužu karoseriju od prosjeka segmenta. Duga je 4,44 metra, gotovo isto kao Mazda3 (4,46 m), dok Golf mjeri 4,28 metara, a Corolla 4,37 metara. Širina je 1,85 metara, jedna od najvećih u segmentu – Mazda, Volkswagen i Toyota su svi ispod 1,80 metara, dok Opel Astra je nešto šira s 1,86 metara.
Kako se najavljuje, prilikom lansiranja, dolazit će tri benzinska motora: 1.0 T-GDi sa 115 KS, 1.6 T-GDi sa 150 KS i 1.6 T-GDi sa 180 KS. Motor od 115 KS bit će dostupan u tri verzije: jedna nehibridna s ručnim mjenjačem i dvije s blagom hibridizacijom koji će nositi oznaku ECO, jedna s ručnim mjenjačem i jedna s automatskim mjenjačem. Nijedna od 1.6 T-GDi verzija ne nudi nikakvu vrstu hibridizacije. Obje imaju četverocilindrični motor i sedmerostupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom. Kia će proširiti ponudu K4 i na konvencionalnu hibridnu verziju do kraja 2026. godine.
Unutrašnjost K4, koliko god dizajnerski uistinu bila inovativna, prati trend novijih Kijinih modela s tri susjedna zaslona na vrhu armaturne ploče: 12,3-inčnim za armaturnu ploču, 5,3-inčnim za prikaz postavki klima uređaja i 12,3-inčnim za multimedijski sustav.
Multimedijski sustav, kao što je standardno u svakom modernom vozilu u svojoj klasi, bežično je kompatibilan s Android Auto i Apple CarPlay te je trajno povezan s internetom, što omogućuje ugrađenom GPS navigatoru izračunavanje ruta na temelju prometa, primanje online ažuriranja i povezivanje s aplikacijom za mobilni telefon za daljinske provjere statusa vozila – koja se također može koristiti kao ključ za otključavanje i pokretanje motora. Viši paketi opreme uključivat će i induktivnu površinu za punjenje.
Prtljažnik ima volumen od 438 litara, što ga čini većim od svih do sada spomenutih konkurenata, iako Škoda Scala (koja je kraća i uža od K4) nudi 467 litara. U blagim hibridnim (MHEV) verzijama prtljažnik je znatno manji, 328 litara.
Nema ništa novo u vezi sigurnosnih i pomoćnih sustava za vožnju kod Kie K4. Isti su kao i oni u mnogim alternativnim modelima. To uključuje: upozorenja na mrtvi kut, aktivni tempomat s pomoći za održavanje voznog traka, kameru s pogledom od 360 stupnjeva i automatsko kočenje u nuždi što je propisano europskim zakonodavstvom. Naplatci su dostupni u dimenzijama od 17 ili 18 inča. Kia K4 će se proizvoditi u tvornici južnokorejske marke u Meksiku. Dodajmo još kako naziv K4 nije potpuno nov, barem ne kad promatramo europska tržišta, jer se na kineskom tržištu koristi od 2014. godine.
U svakom slučaju vizualno i funkcionalno jako zanimljiv automobil.
Vanjština mu je posebna, objedinjuje originalnost i dizajnerski potpis KIA-inih kreativnih studija, dok je raskoš dimenzija pomalo iznenađujuća jer je kod klasičnih kompaktnih hatchbakova sve manje susrećemo. Proizvođači automobila kao da su se u najvećoj mjeri posvetili nadmetanju na SUV pozicijama, dok su automobili standardnih dimenzija u B ili C segmentu nekako kao postali »samorazumljivi« te se oko njih nisu vodila dizajnerska nadmetanja. Kako se čini s K4 KIA je to odlučila promijeniti, kad saznamo i cijenu, znat ćemo koliko je u tome i uspjela. Sudeći prema aktualnom stanju u toj kompaniji, kao i odlučnosti i principijelnosti s kojom pristupa »value for money« formuli, ni tu ne bi trebalo biti neugodnih iznenađenja.
Infobox (Brojka):