
Foto V. KARUZA
Terminal je trebao biti opremljen sustavima bez agresivnih zvukova, provjerili smo u RIjeka Gatewayu gdje je zapelo
povezane vijesti
- Na Zagrebačku obalu stigao vlak s kontejnerima, trebali bi mijenjati 350 kamiona dnevno
- Jako raste lučki promet, posebno tekućih tereta i kontejnera: ‘Bili smo u pravu s razvojem terminala na Škrljevu’
- Morske luke u pola godine s 13,1 milijunom putnika, najviše u Splitu. Rijeka prednjači po autobusima
RIJEKA – Iako su iz Rijeka Gatewaya (RGW), operatera kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, u više navrata najavljivali kako će sva pokretna oprema terminala, obalne, terminalske i željezničke dizalice biti opremljene suvremenim sustavom zvučnih upozorenja, takozvanim »bijelim šumom«, umjesto klasičnih sirena, kako bi se na minimum svelo zvučno onečišćenje okolnih naselja, u našu redakciju zadnjih je dana stigao veći broj pritužbi građana upravo zbog sirena koje se sve češće i glasnije čuju, otkad je počeo probni rad terminala.
Zvučni alarm
Građani se, s pravom, pitaju zašto se, posebno u noćnim satima, čuju sirene i »bipanje« s terminala koji je, kako ističu, trebao biti opremljen sustavima bez takvih agresivnih zvukova koji im remete mir i odmor. Sirene se, razumljivo, najglasnije čuju na području Podmurvica, Mlake i Turnića, čiji se stanovnici pitaju što se promijenilo u odnosu na prethodne najave vodstva RGW-a, a još više hoće li takvo stanje potrajati i nakon početka operativnog rada terminala.
Stoga smo RGW-u, još prije dva dana uputili upit o zvučnom onečišćenju, tražeći objašnjenje zašto terminalska oprema prilikom pomicanja ne proizvodi najavljeni bijeli šum, nego zvuk sirena. Iz RGW-a odgovaraju kako se prilikom testiranja pokazalo da dio opreme nije opremljen sustavom bijelog šuma, ali i da bi problem trebao uskoro biti riješen zamjenom zvučnih alarma, uz ispriku građanima.
Odgovor RGW-a prenosimo u cijelosti.
»Trenutačno se nalazimo u završnoj fazi testiranja terminalske opreme i svih operativnih sustava potrebnih za početak rada terminala. U toj fazi testiranja mogu se pojaviti određeni izazovi, a jedan od njih vezan je uz zvučno upozorenje pri manevriranju dizalicama. Dolaskom prvog vlaka na terminal, sustav zvučnog upozorenja prilikom zakretanja RMG dizalica (željezničke dizalice, op.a.) za 180 stupnjeva prvi je put aktiviran. Tom prilikom pokazalo se da dio sustava nije opremljen white noise (bijeli šum) zvukom, kako je bilo predviđeno i prethodno objavljeno. Zbog toga se ovim putem ispričavamo građanima Rijeke i okolnih naselja na neugodnosti.
Paralelne mjere
Odmah po uočavanju problema poduzeli smo dvije paralelne mjere – Tehnički tim je privremeno pokušao smanjiti intenzitet postojećeg zvučnog upozorenja koliko je to trenutačno moguće, zadržavajući pritom nužnu razinu sigurnosti. Zvuk se, iz sigurnosnih razloga, ne može isključiti, no njegova je glasnoća privremeno prigušena unutar postojećih tehničkih ograničenja.
U međuvremenu je pokrenuta hitna nabava naprednog sustava za bijeli šum, koji će biti dostavljen početkom sljedećeg tjedna i instaliran najkasnije do kraja istog tjedna. Novi sustav koji je naručen imat će pametnu tehnologiju namijenjenu urbanim područjima koja osigurava da jačina zvuka bude u okviru svega tek 5 do 10 dB iznad razine pozadinske buke.
Zahvaljujući tome, zvuk će biti manje izražen i lokaliziraniji nego sada. Osim toga, zamjenjujemo i visoke zvučne alarme na rotacijskim elementima RMG dizalica kako bi buka bila dodatno svedena na manju razinu.
Nakon implementacije, zvučna signalizacija radit će u white noise načinu, uz dodatne prigušivače i sustav kontrole razine glasnoće oko terminala. Još jednom se ispričavamo građanima zbog privremene neugode.
Svjesni smo važnosti očuvanja kvalitete života zajednice i okoliša u kojem djelujemo te stalno ulažemo napore da rad terminala, uz visoku učinkovitost i sigurnost, ima što manji utjecaj na okolinu.« stoji u odgovoru RGW-a.