Daniel Ek pod kritikama rokera

Indie rock bendovi povlače glazbu sa Spotifya zbog kontroverznih ulaganja njegovog osnivača

T.I.

Foto: But I Was There for NYSMusic.com/Wikimedia Commons

Foto: But I Was There for NYSMusic.com/Wikimedia Commons

Da pokažu svoje neslaganje s ulaganjem novca u vojnu industriju kojeg Ek mlati na Spotifyju, neki su bendovi poput Xiu Xiu i Deerhoff najavili povlačenje svoje glazbe s najpopularnije striming glazbene platforme. Sad su se pridružili i King Gizzard & the Lizard Wizard



Prošli je mjesec Daniel Ek, osnivač i izvršni direktor glazbene platforme Spotify, dio svog bogatstva teškog preko devet milijardi dolara, uložio u startup Helsing sa sjedištem u Münchenu. Ništa čudno, poslovni ljudi to rade, no ovdje je riječ o vojnoj industriji, odnosno tvrtki koja razvija AI dronove za ratne operacije.


To se, očekivano, nije svidjelo nekim bendovima čiji članovi imaju određene stavove, odnosno ne žele imati ništa s potencijalnim ubijanjem ljudi i militarizmom. Da pokažu svoje neslaganje s ulaganjem novca u vojnu industriju kojeg Ek mlati na Spotifyju (prošle godine su zaradili preko milijardu eura), neki su bendovi poput Xiu Xiu i Deerhoff najavili povlačenje svoje glazbe s najpopularnije striming glazbene platforme.


Sad im se pridružilo još jedno ime iz prve lige alternativne rock glazbe, autorski plodni australski prvaci neo-psihodelije King Gizzard & the Lizard Wizard. Najavom izlaska neobjavljenih demo pjesama napisali su da su nabavljive “svuda osim na Spotifyju (fuck Spotify)“ i odluku pojasnili u Facebook stroryjima.




„Pozdrav prijatelji. Obavijest za one koji nisu svjesni: izvršni direktor Spotifyja, Daniel Ek, ulaže milijune u tehnologiju vojnih dronova s umjetnom inteligencijom. Upravo smo uklonili svoju glazbu s platforme. Možemo li pritisnuti ovu tehnološke bratiju iz Dr. Evila da se poboljšaju? Pridružite nam se na drugoj platformi.“


U njihovom slučaju, s obzirom da je riječ o vrlo produktivnom bendu, znači povlačenje 27 studijskih albuma i gomila live zapisa i kompilacija.


Nije prvi put da Ek nailazi na pobunu umjetnika koji zapravo nemaju puno izbora bez obzira što vrhnje na toj platformi pobiru samo oni najkomercijalniji i najslušaniji, i što Spotify uvodi nove i nove kriterije kojima su najpogođeniji oni najmanje slušani. Tako svaka snimka koja ima manje od 1000 slušanja uopće ne ulazi u sustav monetizacije, odnosno za njihovo korištenje autori ne dobiju ni centa.