
U sustav naplate ulazi i novoizgrađeno parkiralište uz opatijsko groblje, koje će biti u zoni 1 / Foto Sergej DRECHSLER
Ako izmjene budu prihvaćene, od 1. kolovoza u zoni 3 bit će i parkirališta u Ulici Joakima Rakovca, od izlaza iz Garaže Slatina do Nove ceste, u Ulici Jurja Dobrile, te na Novoj cesti, kod kućnog broja 101
povezane vijesti
OPATIJA – Grad Opatija predložio je nove izmjene i dopune odluke o određivanju javnih parkirališta pod naplatom kojima se proširuje popis parkirališnih površina pod naplatom. Prijedlog se, prema objašnjenju iz gradske uprave, temelji na analizi stvarnih potreba građana i stanara te prometne opterećenosti pojedinih lokacija, a donosi konkretne promjene u režimu naplate, širenju stanarske zone te uvođenju novih lokacija u sustav. U tijeku je javno savjetovanje o prijedlogu, u trajanju od 30 dana, a ako izmjene budu prihvaćene, na snagu će stupiti već 1. kolovoza ove godine.
Potrebe stanovnika
Prema prijedlogu, predviđena je i preraspodjela postojećih lokacija unutar pojedinih zona naplate, s ciljem učinkovitijeg upravljanja prostorom, zadovoljavanja potreba lokalne zajednice i osiguranja bolje protočnosti prometa u mirovanju. Prvobitni cilj ovog prijedloga jest omogućiti građanima Opatije kroz proširenje zone 3 lakše nalaženje parkirališnih mjesta uz vlastiti dom i time dodatno poboljšati životni standard građana, s obzirom na to da se ranija uspostava zone 3 pokazala uspješnim rješenjem.
Prema obrazloženju predlagatelja, cilj izmjene je i rasterećenje pojedinih ulica od pritiska vanjskih korisnika, kao i povećanje dostupnosti parkirališnih mjesta za stanare. Ključna promjena odnosi se na proširenje zone 3 – zelene stanarske zone. U zoni 3, inače, sat parkiranja se u Opatiji naplaćuje po cijeni od pet eura po satu, dok je cijena mjesečnih parkirališnih karata za stanare, prema podacima dostupnim na internetskim stranicama opatijskog trgovačkog društva koje upravlja parkiralištima Opatija 21, četiri eura mjesečno. Prema objašnjenju opatijskog gradonačelnika Fernanda Kirigina, fokus izmjena je na potrebama građana Opatije.

Fernando Kirigin
– Riječ je o korekcijama koje izravno prate potrebe stanovnika Opatije. Cilj nije represija, već omogućavanje reda i bolja dostupnost parkiranja onima koji u tim ulicama žive. Namjerno je stavljena cijena od pet eura po satu, baš da bi omogućili stanarima da mogu parkirati u svojim ulicama. U zoni 3 je i svim ostalim građanima Opatije omogućeno besplatno parkiranje, u trajanju od najviše dva sata. Riječ je o Opatijcima koji ne žive u tim ulicama, ali imaju pravo na dva sata besplatnog parkiranja, objasnio je Kirigin, najavivši kako će sredinom ovog mjeseca u funkciji biti i nova garaža Gorovo, s 224 parkirališna mjesta.
U sustav cjelogodišnje naplate, prema prijedlogu, uvode se četiri nove lokacije – parkiralište pored trafostanice u Lipovici (bivša punionica za električna vozila), parkiralište pored trafostanice, prenamijenjeno iz ranijih mjesta za punjenje električnih vozila, s obzirom na to da je punionica za električne automobile dulje vrijeme bila izvan funkcije te da HEP d.d. nema jasan plan za zamjenu punionice. Pri tom Lipovica, s obzirom na frekventnost i položaj, prelazi u zonu 0 (crvena oznaka), što znači da će imati najvišu cijenu parkiranja. U sustav naplate ulazi i novoizgrađeno parkiralište uz opatijsko groblje, koje će biti u zoni 1 te novo parkiralište u Ulici Mileve Sušanj gdje se stanari, zbog dosadašnjeg besplatnog parkiranja susreću s problemom prekomjernog parkiranja vanjskih korisnika. Parkiranje će se naplaćivati i u slijepom odvojku Ulice Joakima Rakovca kod broja 9, koje će biti u zoni 3.
Novosti u zoni 3
Nekoliko parkirališta koja su i do sad bila u sustavu naplate prebacit će se iz zone 1 u zonu 3, ako prijedlog bude prihvaćen, a sve, prema objašnjenju prijedloga, radi učinkovitijeg upravljanja sustavom naplate parkiranja te prilagodbe stvarnim potrebama korisnika. To su parkirališta u Ulici Joakima Rakovca, od izlaza iz Garaže Slatina do Nove ceste, u Ulici Jurja Dobrile, te na Novoj cesti, kod kućnog broja 101.
Ako izmjene budu prihvaćene, za njihovu primjenu od 1. kolovoza bit će potrebna i suglasnost Ministarstva unutarnjih poslova, s obzirom na to da se radi o regulaciji prometa, a prema objavljenom iz opatijske gradske uprave za njihovu provedbu neće biti potrebna dodatna sredstva iz gradskog proračuna.