Neprihvatljive su prakse o kojima smo dobili dojave, a prema kojima neki medijski nakladnici kandidatima i kandidatkinjama na izborima uvjetuju objave o njihovim aktivnostima uz plaćanje, a da u isto vrijeme te objave nisu označene kao plaćeni oglas, priopćio je u četvrtak HND.


Upozorava da se na taj se način briše granica između plaćenih oglasa i novinarskog rada, što dovodi u zabludu birače i publiku medija te cenzurira novinare i novinarke, kojima je onemogućeno kritički pisati o nekome tko je platio „uslugu objave članka“.




Prema Zakonu o medijima, navodi HND, nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje (svaka novinarska forma koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje) te za kršenje te odredbe predviđeno je penaliziranje pravne osobe.


Oglase kao novinarske radove (native-oglašavanje) smatramo posebno opasnima u političkoj kampanji, naglašava HND i ističe da samo javno i transparentno financiranje medija može sačuvati integritet novinarstva u službi javnog interesa.


„Nepostojanje sustavnog i transparentnog financiranja medija u Hrvatskoj, čini medije, osobito na lokalnoj razini, izloženima svakoj vrsti reketarenja. Država namjerno ignorira taj problem i prepušta medije stihiji jer joj, očito, odgovara da na taj način njima upravlja”, navodi u priopćenju HND, zagovarajući javni fond za medije, jasne kriterije  kao i neovisna povjerenstva koja odlučuju o dodjeli novca.