Autosalon Ženeva

Mate Rimac: Concept One do stotke za 2,5 sekundena

Edi Prodan

Foto: Edi Prodan

Foto: Edi Prodan

Tvrtka iz Svete Nedelje proizvodi supervozilo koje iz elektromotora izvlači 1224 KS i do 300 km/h stiže za 14 sekundi



Nastali smo u garaži, a danas ovdje, na jednom od najznačajnijih salona automobila na svijetu, nemali je broj renomiranih automobilskih brendova koji od nas preuzimaju komponente. Od sna i zanesenosti, od garaže danas smo, u maloj Hrvatskoj koja u globalnoj automobilskoj industriji participira vrlo skromno, stigli do globalno respektabilne visokotehnološke tvrtke s 260 zaposlenih, tvrtke čiji proizvodi itekako pronalaze tržište, istaknuo je na početku svog obraćanja novinarima pa prigodnoj press konferenciji ovogodišnjeg, 87. po redu salona automobila u Ženevi Mate Rimac, vlasnik istoimene tvrtke iz Svete Nedjelje i pridobio velike simpatije novinara.


Lude brzine


Kako i ne bi kad je ujedno predstavio i dorađenu verziju jednog od najzanimljivijih automobila na salonu, oplemenjeni Concept One. Danas je to automobil koji razvija brutalnu snagu od 1224 KS, maksimalno može do 355 km/h, do brzine od 100 km/h dolazi za samo 2,5 sekundi, do 300 km/h za njih 14. Ono što je također zanimljivo, cijena tog ekstremnog električnog automobila je 1,2 milijuna eura, No unatoč svemu itekako pronalazi tržište.


– Da, prvenstveno prodajemo komponente, no i naš Concept je tražen tako da smo otvorili prodajna predstavništva u New Yorku, u Njemačkoj te Dubaiju, dodao je Rimac, ujedno predstavivši »dealere« svojih automobila koji su u Ženevu stigli s tri kontinenta.





Od klasične produkcije, ističemo golemi broj redizajniranih modela – Nissan Qashqai, Škodu Octaviju, VW Golf, Renault Captur, ali i zanimljivu dogradnju Dacije Logan karavan u modernom »stepway« izdanju. Pa velike Opelove novitete – limuzinu Insignija i u karavanskoj opciji kao i moderni, mali corssover Crossland X. Tu je i Citroen na istom »kolosijeku« s C-Aircross Conceptom, te značajni, moćni SUV Alfa Romeo Stelvio. I ono što je kupovnoj moći Hrvatske također jako zanimljivo – na tržište stižu i nova Seat Ibiza te jednaka takva Ford Fiesta.



A osim njega, posebno zanimljivog hrvatskoj javnosti koja naprosto čezne za globalnim gospodarskim uspjesima, Ženeva je još jednom pokazala kako u njoj – caruje luksuz. I ako ste mislili kako Mercedes, BMW, Ferrari ili Porsche proizvode skupe, pa i preskupe automobile, novinarska je javnost na prvom danu posvećenom isključivo »sedmoj sili«, na kojem se okupilo oko 12 tisuća medijskih djelatnika, mogla upoznati Bugatti Chiron, također ekstremni automobil, ali za razliku od »električnog« Rimca s klasičnim motorom koji u svojih 16 cilindara krije 8 tisuća »kubika« i ravno 1500 »konja«.


Benzinci ne posustaju


I on ubrzava fantastično, maksimalno do 420 km/h, a mogao bi i još da na tom stupnju nije zapravo – elektronski limitiran. Cijena? »Sitniš« od 2,4 milijuna eura i to prije no što se dodaju porezi i trošarine. Do njega se smjestio Pagani sa svojom Huayarom roadster čija je pak »nabavna« cijena – 2,2 milijuna eura. Preračunato za hrvatsko tržište, s davanjima, riječ je o automobilima koji prelaze iznos od 30 milijuna kuna. Po komadu.


Ono što je također obilježilo Ženevu su električni automobili i nastanak sasvim novih tvrtki koje ih proizvode. Ne »iz garaže« kako je rekao Rimac, ali s internetskim suportom već svakako da. Jedna od njih je i Micro iz Züricha, ali povezan s talijanskom produkcijom, čiji je proizvod Microlino također bio vrlo zapažen. Pa etablirani Smart, ali kako se dalo nazrijeti i globalni divovi ubrzano prelaze na struju kako bi spremni dočekali novo desetljeće u kojem će većina automobila biti upravo takva – na struju.