
Ilustracija / Foto Ana Križanec
Nadzorni odbor je dao suglasnost na prijenos koncesije pomorskog dobra na tvrtku-kćer 3. maj Rijeka 1905. te na prijenos poslovnih udjela tvrtke-kćeri na državu
povezane vijesti
- Problemi u riječkom brodogradilištu: Kompletno poplavljena hala za rezanje i savijanje limova
- Ispitno-izvještajno ročište u stečaju starog “3. maja”: Vjerovnik Adria Rijeka osporio više od 145 milijuna eura tražbina
- Imovina starog “3. maja” nije ni blizu dovoljna za namirenje vjerovnika. Bivši radnici ipak se imaju čemu nadati
Riječko brodogradilište 3. maj završava gradnju broda za rasuti teret za kanadsku Algomu, a brodograđevna djelatnost nastavit će se u tvrtki-kćeri 3. maj Rijeka 1905. na koju će biti prenijeta koncesija na pomorskom dobru, a njeni poslovni udjeli na državu.
O tome je u utorak bila riječ na sjednici Nadzornog odbora 3. maja.
Država preuzima vlasništvo
Prema riječima njegova predsjednika Juraja Šoljića, Nadzorni odbor je dao suglasnost na prijenos koncesije pomorskog dobra u svrhu gospodarskog korištenja luke posebne namjene s 3. maja na tvrtku-kćer 3. maj Rijeka 1905. te na prijenos poslovnih udjela tvrtke-kćeri na državu.
Naime, Vlada je u prosincu donijela odluku o namirenju dijela potraživanja Republike Hrvatske prema brodogradilištu 3. maj prijenosom poslovnih udjela njegove tvrtke-kćeri 3. maj Rijeka 1905 na državu te o prijenosu koncesije na tu tvrtku.
Država je u prosincu 2024. imala potraživanje prema brodogradilištu 3. maju po osnovi protestiranog državnog jamstva u ukupnom iznosu od 48,1 milijuna eura, a prema toj odluci 3. maj će namiriti dio potraživanja države prijenosom svih poslovnih udjela koje ima u tvrtki-kćeri na Republiku Hrvatsku, u iznosu od 10,3 milijuna eura, koji čine njen cjelokupni temeljni kapital.
Isporuka za Algomu i dalje kasni
Tvrtka – kćer 3. maj Rijeka 1905 osnovana je radi nastavka brodograđevne djelatnosti. Prema planu restrukturiranja 3. maja, djelatnost će se bez financijskih opterećenja iz prethodnih razdoblja, nastaviti obavljati u novoj tvrtki, koja je dokapitalizirana operativnom imovinom, a 3. maj bi trebao dovršiti ranije ugovorene poslove.
Brodogradilište 3. maj završava samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta (527) za kanadsku Algomu, čija isporuka kasni i još nekoliko poslova, dok će nove poslove, kao što je izgradnja trupa za polarni kruzer, obavljati tvrtka-kćer.