Foto Twitter / X
Električni automobili gube u prosjeku 30% svog dometa (autonomije) kada se temperature drastično spuste
povezane vijesti
- Za gotovo polovicu Europljana Trump je “neprijatelj EU”; većina ne vjeruje da bi se obranili od ruske agresije. Evo što misli Hrvatska
- Donosimo detaljan vodič za njegu i zaštitu ruža tijekom zimskih mjeseci
- Glavna američka tužiteljica traži od istražitelja da gone pripadnike Antife: ‘To vam je sad glavni prioritet’
Slučaj desetaka automobila marke Tesla koji se ne mogu napuniti u Chicagu zbog hladnog vremena otvorio je raspravu o funkcioniranju baterija vozila bez štetnih emisija kada temperature padnu ispod nule. Je li istina da se električni automobili “boje” hladnoće?
Tesla owners in the Midwest are being stranded by snow and an Arctic air blast that is zapping their car batteries faster and creating longer charging times. https://t.co/aqhV4xUVjD https://t.co/QY72HtLe6n
— NEWSMAX (@NEWSMAX) January 18, 2024
Gube 30% autonomije
Prema analizi koju je provela američka tvrtka Recurrent, električni automobili gube u prosjeku 30% svog dometa (autonomije) kada se temperature drastično spuste, piše Il Corriere della Sera. Pad performansi baterije može biti uzrokovan promjenom viskoznosti elektrolita, tekućine u koju su uronjeni litijevi ioni odgovorni za izmjenu energije. S hladnim temperaturama elektroliti postaju mnogo gušći, što komplicira prolazak litijevih iona.
Pokrijte automobil
Kako bi se izbjegao ovaj problem, baterije električnih automobila u mnogim su slučajevima klimatizirane. Međutim, energija koja se koristi za njihovo zagrijavanje uzrokuje da vozilo gubi domet (autonomiju) za 15-20%. Zimi bi stoga bilo korisno pokriti električni automobil termalnim pokrivačem ili još bolje – parkirati ga u garaži.
Međutim, treba imati na umu da niske temperature predstavljaju poteškoću za sve automobile, uključujući benzince i dizelaše: dizel se može smrznuti već na -2 stupnja, dok benzin odolijeva na temperaturama do -50. U svakom slučaju, čak i baterije tradicionalnih automobila “pate” zbog hladnoće, pa je zimi bolje uvijek putovati s kabelima u prtljažniku.