Broj noviteta ove bi godine mogao biti i za 20-ak posto veći od uobičajenog jer sve je više posebnih modela na hibridni ili električni pogon, a kolonu noviteta predvode – njemački proizvođači
Nema straha, i ova će godina donijeti obilje kad su automobilski noviteti u pitanju. Razloga je nekoliko, ponajprije onih koji posljednjih godina upućuju na lagani ekonomski oporavak u svim granama industrije pa tako i automobilske, ali i zbog procesa koji u dizajnerskom i pogonskom smislu scenu čine posebno zanimljivom. Situacija s automobilskom industrijom je zapravo slična onoj u kojoj se nalaze tiskani mediji.
Nije naime dovoljno imati samo novine na papiru, neophodne su i one vijesti koje iste redakcije proizvode u elektronskom, web formatu. Pa tako današnje marke, bolje rečeno koncerne jer danas je više-manje sve povezano u nekoliko moćnih alijansi, imaju obavezu u najvećoj mjeri proizvoditi klasične automobile, dakle one koji imaju motore s unutarnjim izgaranjem, ali i ubrzano osmišljavati hibridne pogone odnosno one na struju koji u konačnici zahtijevaju i potpuno osebujne modele. Dakle, slijedi nam period, a 2018. godina je jako dobar uvod u njega, u kojem ne da ćemo imati standardnih pedesetak noviteta, brojka bi mogla biti i za dvadesetak posto viša.
Bogatstvo VW svijeta
Krenemo li od i u Hrvatskoj najzastupljenijeg koncerna, onog čije se sjedište nalazi u njemačkom Wolfsburgu, materijala o novitetima ima dovoljno za čitavu temu koju načinjemo. Primjerice, Audi nakon velikog uspjeha s limuzinom A8, za ovu godinu najavljuje novi A6. Priča s njim je slična najvećoj limuzini, a značajnije promjene nam donosi najmanji A1 koji također predstavlja novu generaciju.
Novi su modeli i u ultrapopularnom Q razredu. Novi je Q3, ali ono što budi veliku pažnju je dolazak Q8 što će biti jedan od privlačnijih modela za najbogatiju klijentelu.
Prelazak u sam Volkswagen donosi također obilje zanimljivosti. Ponajprije T-Roc samo što se nije počeo prodavati. U Hrvatskoj je, primjerice, njegova premijera zakazana odmah u drugoj polovici siječnja. Polo također dobiva svoju tradicionalnu »terensku« izvedbu, a Golf raste u lagano monovolumensku strukturu naziva Sportsvan. Još je zanimljivija situacija sa Seatom.
On naime najavljuje veliki SUV koji bi se našao u razredu sa Škodinim Kodiaqom, ili još i više, moćnikom koji smo znali kao Tuareg. Škoda se također sve više nameće kao proizvođač koji želi imati predstavnika baš u svakom razredu ili nekoj specifičnoj podskupini. Porsche, pak, dolazi s novim Cayennom što je značajni događaj sam po sebi.
Nova velika grupacija na globalnom automobilskom nebu, dakako s posebnim naglaskom na Europu je PSA. Ona osim svog tradicionalnog i dobro poznatog francuskog krila, sada dolazi i s njemačko-engleskim pojačanjima, velikoserijskim proizvođačima Opelom i njegovom engleskom inačicom Vauxallom. Kod Citroena, i to relativno brzo očekujemo nastavak Aircross priče. U ovom je slučaju to ona s oznakom C5, ali riječ je zapravo o komfornom izdanju kompaktne klase, ne o automobilu koji smo nekad znali kao limuzinu C5. Zato DS dolazi s vrlo luksuznim SUV-om 7 Crossback koji najavljuje ulazak u bitku s već vrlo rasnim automobilima što oblikuju stavove i onih koji ih kupuju, ali i onih koji ih samo – gledaju. I dive im se. Kod Opela se očekuje nastavak lijepe priče o Insigniji, koja se nedavno okitila i titulom HR Auto 2018., a ona je u sportskom ritmu, GSi verzija koja će imati motor snažniji od 250 »konja«.
Električni hit
Globalnim se prostorom jako dobro kreće i grupacija koju objedinjava Renault. Ali kad je u pitanju 2018. godina glavna je zvijezda – Nissan. Dobro, mnogo se istina očekuje i od nove generacije Dustera, no o njemu smo već pisali kao o jednoj od zvijezda 2017. godine. Dakle Nissan dolazi s novom generacijom Leafa. U cijelosti električni automobil koji svojim dimenzijama ide u red vozila idealnih za obiteljske potrebe, putovanja ali i za snalaženje u gradu, imao je u svojoj prvoj generaciji sve: od titule europskog automobila godine do jako dobrih prodajnih brojki koje su posebno impresivne bile u Skandinaviji.
Uostalom, ne nosi bez razloga titulu najprodavanijeg električnog automobila na svijetu. Krasi ga dizajnerska genetika poznata i kod Micre, ali s nekim futurističkijim nadgradnjama, kao i baterija autonomije od 400-tinjak kilometara, slično kao kod Renaulta Zoe. Nissan ove godine donosi još jedno uzbuđenje, novu generaciju Jukea. Manji crossover specifičnog izraza jako je dobro prošao u svojoj prvoj generaciji. Većina ga je obožavala, u tom njegovom drskom dizajnu, ali nije nedostajalo ni onih kojima nije bio ni najmanje lijep. E da bi se upravo i te privelo u svoje »jato«, Nissan je Jukeu dao nešto blaži, prihvatljiviji izgled. I dalje markantan ali sada nešto bliži onome kojeg pronalazimo kod »umivenijeg« Qasqaija.
Renault donosi Alaskan, pick-up nastao na bazi Navare, kao i RS opciju Meganea.
Povratak u Njemačku znači i pogled u izlog koji nudi pojam automobilske industrije – Mercedes. A kod njega ne fali noviteta. Ponajprije riječ je o novoj A klasi. Nastavak dobro poznate priče, ali s još agresivnijim iskorakom. Pravi sportaš i u svom osnovnom izričaju. Njegova se prodaja očekuje u zadnjem dijelu godine, najvjerojatnije nakon salona automobila u Parizu, dakle u listopadu. Krasit će ga i neki novi motori dok bi se cjenovno zadržao u gabaritima koji su nam već poznati.
Tu je i novi GLE, SUV koji se pod raznim nazivima u tvrtki sa simbolom trokrake zvijezde nalazi najduže, koji će se u prodaji naći na samom kraju godine, kao i nova generacija evergreena C klase. Nju se pak očekuje i prije ljeta. I za kraj kad je tvrtka iz Stuttgarta u pitanju – Mercedes-AMG GT coupe ekstremna zvijezda jednake takve cijene, ne manje od 1,5 milijuna kuna.
Bavarsko kraljevstvo
I sada put – Bavarske. A tamo je BMW koji proživljava vjerojatno najpotentnije razdoblje u svojoj povijesti. Ne zna se rastu li im brže prodajen brojke i postoci ili pak pojava novih modela. I njihov je koncern bogat, odlučna se priča slaže kod svih, od najmanjeg Minija do reprezentativnog Rolls Roycea. Što je novog? A što nije!
Ponajprije tu je i njihov uvijek omiljeni kompakt iz serije 3. Naglašeno sportski, baš kao što je BMW-ov trend zadnjih godina. Kako se najavljuje na tržište dolazi na samom kraju 2018. godine, a kako ističu posebni se naglasak stavlja na pogon koji bi trebao biti minimalno rastrošan po pitanju potrošnje. S druge strane, dolazi i serija 8 koja će biti jedan od najprivlačnijih automobila današnjice. Beskrajno elegantni automobil trebao bi biti konkurencija Mercedesovoj S klasi u coupe izdanju, štoviše apsolutni predvodnik luksuznih coupea. O i8 roadsteru smo već pisali, a ono što bi moglo napraviti pravu pomutnju na tržištu je SUV serija oznaka X2, X4 i X7. Dok je kod X2 i X4 jasno kako im je cilj popunjavanje baš svih mogućih praznina koje se mogu pronaći na razbuktalom crossover svijetu, X7 je izvedenica iz serije 7 tako da je jasno kako se s njime cilja na najbogatiji segment kupaca. Dakako onih iz bogatog arapskog svijeta ponajviše. Na tržište stiže i popularni roadster Z4, a svi navedeni BMW modeli će se početi pojavljivati u drugoj polovici godine.
Kod Forda su sve oči uprte u – Focus. Njegova se nova generacija očekuje nakon Ženeve, dakle na proljeće, a naglasak je na evoluciji do sada postignutog. Uz činjenicu da dolazi na opće raširenoj »C« platformi, te početno s 3-cilindarskim benzincem, za ovu generaciju Focusa je značajno da će dobiti i Active verziju koja će u cijelosti koketirati sa SUV svijetom, no s još uvijek upitnim integralnim pogonom.
Korejski »magneti«
Preselimo li se u Japan, dugo se već »šuška« o novoj generaciji Accorda. No, potvrda službenih još uvijek nema. Ono što je pak sigurno, dolazi SUV CR-V s hibridnim pogonom. Kod Mitsubishija sličan model, Eclipse Cross koji je treći SUV u njihovoj kompaniji. Toyota također ne miruje. Fokus je na početak prodaje nove generacije jednog od najsposobnijih automobila na svijetu, mitskog Land Cruisera. No, ono što će zaljubljenike u sportske automobile daleko više razveseliti je nova generacija Supre. Rasni coupe bi se pak na tržištu morao pojaviti do samog kraja godine.
Svakako, zanimljivi su i korejski proizvođači. Snažniji Hyundai predstavlja treću inačicu i30 serije. Dakako, karika koja nedostaje je trovolumenska limuzina naziva Fastback. KIA pak ubrzano sprema novu generaciju Sorenta koji bi trebao postati i izgledom privlačniji i nadasve markantniji, bliži skoro terencima no crossoverima. Hoće li KIA do kraja godine uspjeti predstaviti i novu generaciju Cee’da još nije poznato, no s kojom se brzinom u današnjem svijetu automobila događaju noviteti, ne bi trebalo čuditi da ga ugledamo već na salonu automobila u Parizu.
Ovo je dakle prvi, brzinski pregled godine koja dolazi. Kako se može primijetiti nema novih najava iz Fiata, a moglo bi ih biti, baš kao što će i Alfa Romeo do kraja godine sasvim sigurno oduševiti svojim još uvijek neimenovanim modelom koji će biti konkurencija Mercedesu E klase, odnosno BMW-u 5. Nismo se značajnije posvetili ni novitetima iz zone supersportskih automobila koji donose jednake takve cijene. No, godina je tek počela, ona je kao i sve ostale dugačka, posebno kad su u pitanju noviteti na četiri kotača. Uostalom, prepustimo se i uživajmo u svakoj vijesti koja do nas stigne, a 2018. godina će po tom pitanju sasvim sigurno biti jako bogata.