Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
18. listopada 2019.
Zarada za uslikavanje

Kakva zarada! Ovoliko influneceri na društvenim mrežama dobiju po objavi

Foto Instagram
Foto Instagram
Autor:
Objavljeno: 4. listopad 2018. u 14:26 2018-10-04T14:26:25+02:00

BBC je istražio koliko početnici i zvijede društvenih mreža mogu zaraditi od oglašavanja. Riječ je o pravom biznisu koji iziskuje mnoštvo strategija.

Stari način oglašavanja preko reklama ili reklamnih spotova koje kompanije same rade polako postaje stvar prošlosti, a njegov utjecaj nije ni upola snažan kao kada određena zvijeda društvenih mreža (i ničeg nužno više od toga) uslika sama proizvod i tako stvori vlastitu reklamu za hordu njenih pratitelja.

- Mislim da je stvar u tome što priča tim putem ima malo veću dubinu. Kada gledate u reklamu za nešto, u pozadini nema osobne priče, no kada pratite određenog influencera tada već postoji nešto kod te osobe što vam se otprije sviđa, rekla je za BBC Kat Richardson, kreativna direktorica influencerske marketinške agencije.

Premda ovakav tip agencije unazad nekoliko godina uopće nije postojao, danas predstavlja jedan od najvažnijih oblika oglašavanja čije strategije stoje iza nekih od najuspješnijih profila na Instagramu.

Richardson je za BBC podijelila nekoliko osnovnih pravila poslovanja i najčešćih iznosa koje influnecerice i influenceri, ovisno o svom statusu, mogu ostvariti.

Za početak, ističe Kay, potrebno je barem 10.000 pratitelja na društvenoj mreži da krene "ikakva zarada". Plaćanje je za takve "razmjerno nisko" - oko 100 funti po postu na Instagramu. No stvari mogu vrlo brzo eskalirati nakon toga.

- Jednom kada imate 30.000 pratitelja, za modni ili kozmetički post, možete dobiti oko 750 funti, kaže Kay.

S druge strane, nije rijetkost da manji influenceri često budu plaćeni u besplatnim proizvodima koje reklamiraju dok oni najveći dostižu i zarade od šest znamenki.

Ugovori su najviše isplate

Ipak, najbolji su odnosi u slučajevima kad se uspostavi trajna suradnja između brenda i influencera jer tada obje strane više profitiraju, negoli u slučaju jedne reklamirane objave.

- Ono što smo ustvrdili proučavajući naše podatke da jedan reklamirani post ne donosi sigurnu dobrobit. Najbolji se rezultati događaju kada influencer promovira brend kroz duži period, rekao je Rohan Midha, vodeći direktor agencije PMYB.

Ipak, Kat Richardson tvrdi da profil s oko milijun pratitelja može doseći 10.000 funti za suradnju na jednoj objavi.

No broj pratitelja nije nužno jedini uvjet za visinu plaćenog honorara jer dogovor između brenda i influencera ima puno više varijabli.

- Na Instagramu, primjerice, skuplje je ako imate "swipe up" opciju na Instagram priči za stranicu brenda. Skuplje je ako imate link za određeni proizvod, a još je skuplje ako radite Instagram priče o proizvodu ili pišete o njemu na svom blogu pa objavite link na Instagramu, objašnjava Kay.

Na vrhu ljestvice, gdje se nalaze osobe poput reality zvijezde Kylie Jenner - koja ima više od 116 milijuna pratitelja na Instagramu, 25 milijuna na Twitteru i 21 na Facebooku, zarada može dosegnuti 750.000 funti po jednom postu.

Nekoliko savjeta

Ako se i sami želite okušati u ovoj priči, osim strpljenja, treba vam dobra strategija.

- Osnovna je pretpostavka da će ljudi kupovati od ljudi kojima vjeruju i kojima se dive. Ako influencer ima mogućnost da navede svoju publiku na djelovanje, tada će brendovi rado platiti novac za promociju i prodaju vlastitog proizvoda, savjetovao je Rohan.

Osim toga, važno je ne objavljivati prečesto sponzorirane sadržaje, ističe Kat, jer je publika na to posebno osjetljiva. Influenceri prije svega prodaju sebe i svoj način života, a uz to dolaze proizvodi, no ne i prije svega.

- Osim toga, važno je reklamirati brendove koji tebi odgovaraju. Ako si prirodno povezana s proizvodima za ljepotu ili modu, a slikaš se s nekim kućanskim proizvodom koji bi više pristajao nekoj majčinskoj blogerici, ljude će to odbiti, neće se potruditi oko toga, zaključila je Kat, uz napomenu da se trenutno ništa ne prodaje bolje od dobrog "insta storyja".

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.