Snimio Roni BRMALJ
Predlažemo postavljanje 51 riječke špine s pitkom vodom u širem centru grada na 51 lokaciji. Pozivni za Rijeku je 051– zato 51 riječka špina. Svaka špina imala bi svoju priču o vodi, o potoku, o kvartu ili o ulici gdje je postavljena. To je priča o našem gradu i našoj nadaleko poznatoj riječkoj vodi - kazali su Juraj Bukša i Aljoša Bratuša
RIJEKA HNS Rijeka i Autonomna regionalna stranka predložili su novo brendiranje Rijeke putem – riječke špine.
– Predlažemo postavljanje 51 riječke špine s pitkom vodom u širem centru grada na 51 lokaciji. Pozivni za Rijeku je 051– zato 51 riječka špina. Svaka špina imala bi svoju priču o vodi, o potoku, o kvartu ili o ulici gdje je postavljena. To je priča o našem gradu i našoj nadaleko poznatoj riječkoj vodi – kazali su Juraj Bukša i Aljoša Bratuša.
– Natpis pitka voda na više jezika pokazat će turistima, a i nama samima, naše najveće bogatstvo na koje moramo biti ponosni. Možda je to ono najvrijednije što imamo, a uzimamo zdravo za gotovo. Što ćemo time dobiti? Priču o gradu Rijeci i o čuvenoj riječkoj vodi, priču o gradu gdje ne možeš biti žedan, o gradu koji je ponosan na svoju vodu, na svoju Rijeku. To je proizvod koji ima cijenu i nosi vrlo jasnu marketinšku priču. Uz malo truda to može biti upravo ona priča koja nas povezuje i čini posebnima. To može postati naš glavni marketinški i turistički proizvod – kazali su.
Na kraju, zapitali su se, najvažnije – što dobivaju građani? Kad se šećemo sa svojom djecom po Korzu, uvijek su žedni i žele da im kupimo bocu vode. Kupiti bocu vode u Rijeci? A imamo najbolju vodu na svijetu. To je nešto što nema smisla, rekli su Bukša i Bratuša.
Naravno, kako bi to postala pozitivna riječka priča, priča o riječkim špinama treba se razviti u Gradu Rijeci. U Rijeci postoji srednja Škola za primijenjenu umjetnost, Akademija primijenjenih umjetnosti te cijeli niz likovnih i umjetničkih udruga. Sve one bi mogle osmisliti oslikavanje riječkih špina te bi na taj način doprinijeli u jačanju identiteta svoga grada. I to bez ikakvih naknada. Nije mala stvar imati dio svojeg umjetničkog izražaja koji će godinama krasiti grad. To je najveća nagrada. Nadalje, može se osmisliti i cijeli niz drugih proizvoda poput riječke čaša, riječke boce, knjige o vodi. Dizajn svih tih proizvoda mogu osmisliti upravo Riječani. Stoga HNS i ARS pozivaju sve građane Rijeke, riječke političke stranke, intelektualce, udruge, riječku turističku zajednicu i turističke djelatnike da podrže ovu inicijativu, kazali su čelnici dvije stranke, poručili su.
– Tko se jednom napije riječke vode kada taj će se opet vratiti! – poruka je ove dvije stranke.
Po njima, identitet grada iznimno je važna tema o kojoj se u Rijeci gotovo i ne govori, a grad kojemu nije stalo do svojeg identiteta, uvijek je osuđen na stagnaciju i letargiju.
– Rijeka je grad koji teče. Rijeka je način života. Imena kvartova u ovom gradu vezana su uz vodu – Potok, Mlaka, Školjić, Delta, Žabica … sve je vezano uz vodu. To se najbolje odražava u imenu našega grada – Rijeka, a identitet ovoga grada jest voda – čista, pitka te nadaleko čuvena i poznata riječka voda, poruka je Juraja Bukše i Aljoše Bratuše.