Trendovi

Bag-free pustolovi: Moderni turisti žele putovati bez prtljage i traže avanture

Biljana Savić

Foto: Vedran Karuza

Foto: Vedran Karuza

Hoteli u suradnji s modnim brendovima sve češće svojim gostima nude i najam odjeće i obuće u destinaciji u koju putuju, a boravak na otvorenom i na uzbudljivim mjestima u prirodi, podjednako danas traže obitelji, samci i grupe



Svjetska turistička i industrija putovanja ove je godine zabilježila niz novih trendova koji su pridonijeli rastu na gotovo svim kontinentima što se, unatoč brojnim izazovima politike, migracija, terorizma, poreza i drugih očekuje i u 2017. godini. Zaključak je to studije globalnih trendova u turizmu za ovu, iduću i godine poslije koju su jučer, na drugom danu WTM-a u Londonu predstavili konzultantska kuća Euromonitor International (EI) i burza WTM.


Naglašavajući stabilnost rasta turizma u svijetu, Caroline Bremner iz EI-ja istaknula je da se ove godine iznova u svijetu očekuju rekordne turističke brojke s porastom dolazaka turista od oko 4 posto, s njih više od 1,2 milijarde. Takav porast očekuje se najviše zbog usvajanja novih i različitih poslovnih modela temeljenih na novim tehnologijama, među kojima su najvažnije online i mobilne platforme, ali posebno mobilno plaćanje.


Moderni putnici su, naime, digitalno sve osvješćeniji i opremljeniji, ali stoga i zahtjevniji, pa ne žele više samo web stranice ili aplikacije, nego i VR ili virtualnu digitalnu kartu i prikaz da se unaprijed »licem u lice« s VR naočalama upoznaju s ponudom.





Turska, Egipat i Tunis, zemlje od kojih se Hrvatska nada preuzeti dio turista, kao tri vrlo jake turističke zemlje Mediterana, najavile su jučer na svjetskoj turističkoj burzi WTM u Londonu turistički oporavak u iduće dvije godine. No, Hrvatska turistička zajednica se zasad ne boji mediteranske konkurencije.


– Imamo svoj put, a oni svoj, korak po korak idemo do boljih rezultata svake godine. Ni ove godine kod nas nisu previše dolazili oni koji su inače išli u Tursku, već su najviše išli u Španjolsku i Portugal, pa vjerujem da ni oporavak njihovog turizma Hrvatskoj neće štetiti, kao što nam njihov pad nije puno pomogao. Uostalom, imamo i drugačiju ponudu i drukčije cijene, komentirao je direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić.



Od globalnih trendova iz EI-ja i WTM-a izdvojili su mikro pustolovine i općenito avanturistička/pustolovna putovanja koja su u porastu posebice u Europi, što je povezano i s porastom želje za boravkom na otvorenim i uzbudljivim mjestima u prirodi i drugdje, a što podjednako traže i obitelji, i samci, i grupe.


Trend je i tzv. bag-free, odnosno putovanja bez prtljage, što je najviše zanimljivo generaciji u koju se svjetski turizam dosta uzda, tzv. »milenijašima« koji žele neopterećeno putovati pa im hoteli u suradnji s modnim brendovima nude najam odjeće i obuće u destinaciji u koju putuju.


Takoder se očekuje i razvoj trenda vezanih za povratak nadzvučnih ili supersoničnih zrakoplova u turizam, kao i trenda suživljavanja putnika s domaćim stanovnišstvom u destinaciji u koju doputuju.Ako je WTM prorekao budućnost turizma, ona će biti zaista drukčija, ali i uzbudljivija. Na sve to se treba pripremiti i Hrvatska.