Riječka obilaznica

Tri mjeseca trajala procedura oko privremene uporabne dozvole: Napokon otvoren novi izlaz na čvoru Orehovica

Darko Pajić

Foto R. Brmalj

Foto R. Brmalj

Riječ je o spojnoj cesti dugoj oko 650 metara, koja omogućava izlazak s obilaznice prema Trsatu i Orehovici za sva vozila koja putuju iz smjera Škurinja prema Orehovici. Novi izlaz najviše će značiti stanovnicima Trsata i Vežice, ali je prometno važan i za kvalitetnije povezivanje Sveučilišnog kampusa na Trsatu s obilaznicom



RIJEKA Novi lokalni izlaz na čvoru Orehovica ovog je vikenda konačno pušten u promet. Time je razriješena i procedura izdavanja privremene uporabne dozvole koja je trajala više od tri mjeseca, koliko je proteklo od završetka izgradnje. Riječ je o spojnoj cesti dugoj oko 650 metara, koja omogućava izlazak sa obilaznice prema Trsatu i Orehovici za sva vozila koja putuju iz smjera Škurinja prema Orehovici. Novi izlaz najviše će značiti stanovnicima Trsata i Vežice, ali je prometno važan i za kvalitetnije povezivanje Sveučilišnog kampusa na Trsatu s obilaznicom. 



Druga i treća faza rekonstrukcije čvora Orehovica bit će još zahtjevnije i trenutno Hrvatske ceste rade na pripremi projekata. Druga faza predviđa gradnju izlazne rampe na Orehovici za sva vozila koja na čvor dolaze iz smjera Zagreba te nastavljaju put prema centru Rijeke. Također bi preko  ulazne rampe za sva vozila iz smjera centra grada (Ulica Franje Račkog),  trebalo biti omogućeno uključivanje na čvor Orehovica i nastavak putovanja prema tunelu Trsat i dalje prema Škurinjama.Treća faza ujedno je najskuplja i najsloženija, jer se predviđa izgradnja nadvožnjaka preko osi obilaznice i čvora Orehovica kako bi se ostvarila prometna veza za sva vozila koja iz centra grada preko Banskih vrata dolaze do Orehovice te se preko nadvožnjaka mogu uključiti na obilaznicu i nastaviti putovanje u smjeru Grobnika, odnosno Zagreba.





Gradnja lokalnog izlaza započela je u travnju prošle godine, a završena je sredinom studenog. Nakon otvaranja lokalnog izlaza došlo je i do promjene regulacije prometa, a najveća novost jest ograničenje brzine u tunelu Trsat, koje iznosi svega 50 kilometara na sat. To je ujedno i jedina lokacija na riječkoj obilaznici gdje je brzina ograničena kao da je riječ o gradskoj prometnici, te će se ovdje zasigurno smanjiti protočnost prometa, pogotovo u vrijeme turističke sezone kada su gužve najveće. Novi lokalni izlaz bi mogao biti i nova sigurnosno rizična točka jer je riječ o raskrižju do kojeg se stiže kroz tunel u dugom lijevom zavoju, zbog čega je preglednost jako ograničena. Objektivno postoji i opasnost od zaustavljanja vozila na kolniku ukoliko vozači odaberu krivi smjer putovanja, jer su ovdje na relativno kratkom potezu ceste u dužini od svega stotinjak metara i odmah nakon izlaza iz tunela Trsat, ponuđene čak tri mogućnosti skretanja. Prva prema Kačjaku, te druge dvije prema čvoru Draga ili prema čvoru Grobnik u smjeru Zagreba. Stoga se apelira na sve vozače da poštuju prometnu regulaciju.


Kako je najavljeno iz Inspekcije sigurnosti prometa koja djeluje pri Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, nakon otvaranja lokalnog izlaza inspektori bi trebali obaviti uviđaj na terenu, snimiti situaciju u prometu te odrediti dodatnu regulaciju prometa ukoliko to bude potrebno.