Za sigurniji promet

Reformisti predlažu gradnju dva kružna toka u Kastvu

Andrej Petrak

Foto: Roni Brmalj

Foto: Roni Brmalj

Delić i Buzarinov smatraju da se rotor treba izgraditi kod raskrižja za sportsku dvoranu ispod gradskog groblja, te kod križa u Rešetarima



KASTAV Kastavski reformisti smatraju da bi Grad Kastav trebao kod Županijske uprave za ceste PGŽ-a lobirati za što skoriju izgradnju dva kružna toka, jednog kod raskrižja za sportsku dvoranu ispod gradskog groblja, a drugog na četverokrakom raskrižju kod križa u Rešetarima.


– Grad je vlastitim sredstvima financirao izgradnju ceste 233, za što otplaćuje kredit, a riječ je o budućoj županijskoj prometnici, koja je spojila naselja i otvorila Kastav za tranzitni promet. Zato bi bilo logično da se ta cesta vrlo brzo ustupi ŽUC-u na upravljanje i da se ključna prometna infrastruktura dalje gradi.


Grad to ima pravo tražiti zbog sredstava koje je uložio u cestu 233, a ŽUC onda može preuzeti održavanje ove ključne prometnice, dok se grad može posvetiti održavanju i postavljanju nedostajuće signalizacije na nerazvrstanim cestama, rekao je predsjednik kastavskih Reformista i gradski vijećnik Zemir Delić.


Neugodan odgovor




Potrebu izgradnje kružnih tokova pojasnio je Reformist Borna Buzarinov, koji je obranio diplomski rad na temu prometnog sustava u gradu Kastvu.


– Izgradnja kružnog toka na raskrižju ispod groblja prema školskoj sportskoj dvorani optimalno je rješenje za smirivanje prometa, pogotovo u situaciji kad se dovrši spoj s Belićima, a Cesta 233 na drugoj se strani poveže sa Srdočima. Smirivanje prometa nužno je zbog školske djece koje onuda prolaze, a kružnim tokom povećala bi se prometna sigurnost, ali i propusnost raskrižja.


Po pitanju kružnog toka na raskrižju kod križa u Rešetarima stanovnicima je na javnoj raspravi dan odgovor da bi se u tom smjeru moglo ići u jednom dužem razdoblju od jedne do tri godine. Kao član MO Rešetari dobio sam jedan neugodan odgovor od gradskog službenika po tom pitanju: odgovoreno mi je da ŽUC odlučuje o daljnjim koracima.


Ljudi koji žive na tom području svakodnevno me kao člana MO Rešetari pitaju kada će se riješiti sigurnost na tom raskrižju, gdje pojedinci voze i po 100 kilometara na sat.


Očekuju poziv gradonačelnika


Brinu se o svojoj i sigurnosti djece. Riječ je o raskrižju gdje je ucrtan samo jedan pješački prijelaz i to je tako ostalo već 23 godine. Ne smijemo dopustiti da to raskrižje postane kritična prometna točka. Jasno je da čovjek koji se bavi prometom u gradu Kastvu ne obavlja svoj posao kako treba, rekao je Buzarinov, koji očekuje poziv gradonačelnika na razgovor o prometnim pitanjima.

Upozorio je da je Grad nedovoljno tijekom godina ulagao u mrežu od 54 kilometara nerazvrstanih cesta, koje, kaže, nemaju zadovoljavajuću prometnu signalizaciju, niti su dovoljno održavane.