Odlučeno

Skupština Autotroleja odobrila povećanje plaća radnicima!

Marinko Glavan

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Plaće radnicima povećat će za 15 do 20 posto



Skupština Komunalnog društva Autotrolej danas je većinom glasova prihvatila prijedlog za povećanje plaća svim radnicima ovog komunalnog društva, povećanjem vrijednosti boda za 15 posto, kao i uvrštavanjem naknade za efektivni rad u osnovnu plaću, potvrdio je riječki gradonačelnik Marko Filipović, ujedno i predsjednik Skupštine Autotroleja u kojoj, sukladno vlasničkom udjelu Grada Rijeke, drži ogromnu većinu od preko 80 posto glasova.


Da je dogovor o povećanju plaća postignut, potvrdio nam je i Mateo Mavrić, predsjednik reprezentativnog Sindikata vozača i prometnih radnika – Autotrolej Rijeka, s kojim je u kolektivnom pregovaranju, započetom još u veljači, sudjelovao i Samostalni sindikat radnika u komunalnim i srodnim djelatnostima Hrvatske.


Mavrić je istaknuo kako je, osim osnovice plaće povećan i dodatak za rad nedjeljom i praznikom, sa sadašnjih 50 posto više u odnosu na obične radne dane, na 100 posto više, kao i naknada za vrijeme bolovanja koja je sa 70 posto povećana na 85 posto.


Ukupno povećanje plaće




Gradonačelnik Filipović ističe kako će ukupno povećanje plaće za radnike Autotroleja, u neto iznosu, biti između 15 i 20 posto u odnosu na sadašnje.


– Kada se govori o naknadi za efektivan rad, koja sada postaje dio osnovne plaće, treba pojasniti kako se ista isplaćuje srazmjerno odrađenom fondu sati s tim da najveću naknadu imaju upravo vozači, a riječ je o 431,35 eura.


Radnici na održavanju vozila ostvaruju naknadu u iznosu od 345,08 eura, dok za ostale radnike, ovisno o koeficijentu radnog mjesta ista iznosi 265,45 eura, odnosno 185,81 eura.


Drago mi je da smo postigli dogovor, zahvaljujem se svima uključenima na suradnji, a vozačima i ostalim zaposlenicima Autotroleja na predanom radu i savjesnom obavljaju posla koji u okolnostima deficitarnosti vozača vrlo često nije nimalo lak.


Ovo povećanje je, nakon više održanih sastanaka, dogovoreno s reprezentativnim Sindikatom vozača i prometnih radnika kojem se je u pregovorima o izmjenama Kolektivnog ugovora i dodatnom povećanju plaće pridružio i Samostalni sindikat radnika u komunalnim i srodnim djelatnostima u pregovorima.


Na Skupštini Društva dana je suglasnost za ovakvo povećanje što je pak bilo bitno jer korisnici javne usluge sredstva za povećanje materijalnih prava radnika trebaju planirati u svojim proračunima, rekao je Filipović, dodajući kako će, nakon suglasnosti Skupštine, tijekom idućeg tjedna biti potpisan aneks Kolektivnom ugovoru i izmijenjen Pravilnik o unutarnjem ustroju i sistematizaciji radnih mjesta, a primjenjivati će se počevši od ovog mjeseca pa će povećanje plaće biti vidljivo već na plaći za travanj.


Kako će taj iznos biti namaknut?


Ukupno procijenjeno povećanje plaće za devet mjeseci ove godine, prema njegovim riječima, iznosi milijun i 434 tisuće eura.


Na naše pitanje hoće li taj iznos biti namaknut povećanjem subvencija koje Autotroleju isplaćuju gradovi i općine riječkog prstena, Filipović je odgovorio kako će Autotrolej iz vlastitih sredstava osigurati 650 tisuća eura, dok će ostatak biti pokriven povećanjem subvencija.


– Povećanje subvencije za Grad Rijeku u 2024. godini iznosi 394.477 eura, za devet mjeseci, dok će u 2025. godini ono iznositi 611.691 eura, kaže Filipović, ističući kako je planirani iznos subvencija Grada Rijeke Autotroleju za ovu godinu bio 3.968.535 eura.


Ukupno povećanje izdataka za plaće, na godišnjoj razini, dakle iduće godine, kada se veće plaće budu isplaćivale kroz svih 12 mjeseci, prema riječima Matea Mavrića, predsjednika Sindikata vozača i prometnih radnika – Autotrolej Rijeka, iznosit će oko dva milijuna eura.


Koliko to iznosi u praksi?


Plaće radnika pri tom će biti povećane za već navedenih 15 posto, plus povećanje dodataka, a koliko to iznosi u praksi, objasnio nam je Mavrić.


– Primjerice, za vozača s dvadeset godina radnog staža to znači oko 300 eura veću plaću, odnosno 1.500 eura neto, dok će iznos povećanja, ovisno o stažu i poreznim olakšicama, uglavnom varirati između 200 i 400 eura neto.


Moram naglasiti da smo se prošle godine već izborili za povećanje plaće od oko 250 eura neto, tako da su plaće vozača u godinu dana povećane za oko 550 eura.


Smatram da s ovim povećanjem možemo ne samo spriječiti daljnji odljev radnika, u prvom redu vozača, nego i privući nove. Već danas javili su mi se kolege koji rade u privatnim tvrtkama i koji su zainteresirani za zapošljavanje u Autotroleju.


Zadovoljni smo postignutim, rekao je Mavrić, čiji je sindikat na početku pregovora tražio povećanje osnovice od 20 posto, na što je uprava prije petnaestak dana ponudila povećanje od deset posto, da bi se krajem prošlog tjedna usuglasili oko povećanja osnovice od 15 posto, uz veće dodatke za rad nedjeljom i praznikom te naknade za vrijeme bolovanja u postotku koji su tražili sinidkati.


Nisu u potpunosti zadovoljni


Relativno zadovoljstvo postignutim dogovorom izrazila je i Nevenka Mršić, povjerenica Samostalnog sindikata radnika u komunalnim i srodnim djelatnostima Hrvatske, ipak dodajući kako očekuje od vlasnika i uprave da i dalje vode brigu o stalno rastućim troškovima života radnika.


– Prihvatili smo potpisivanje istog iz razloga što smo smatrali da više ne smijemo čekati i odugovlačiti. Oko potpisa istog jer su troškovi života samim uvođenjem eura skočili preko 20 posto.


Nismo u potpunosti zadovoljni jer smatramo da uvijek može više, kao što smo to i tražili. Očekujemo da će poslodavac kao i vlasnici i suvlasnici našeg društva i dalje voditi brigu da se sa povećanjem troškova života povećava i plaća, kao da se vodi briga o uvjetima rada radnika kao i svim drugim bitnim pitanjima da bi radnici bili što zadovoljniji, rekla je Mršić.


Inače, u KD Autotrolej trenutno djeluju četiri sindikata od kojih je samo Sindikat vozača i prometnih radnika potpisnik Kolektivnog ugovora koji je trenutno na snazi pa će samo taj sindikat potpisati i aneks Kolektivnom ugovoru.


No nezadovoljstvo radnika i kolektivno pregovaranje time možda neće biti (barem privremeno) okončano, jer iz Nezavisnog sindikata radnika Hrvatske(NSRH) koji je nedavno organizirao prosvjed radnika Autotroleja na Korzu, nastavljaju s postupkom utvrđivanja reprezentativnosti, pri čemu su u više navrata najavili da će, budu li potvrđeni kao reprezentativni sindikat, pokrenuti nove kolektivne pregovore, sa zahtjevom za dodatnim povećanjem plaća i poboljšanjem materijalnih uvjeta radnika gradskog prijevozničkog društva, što bi, prema riječima Marine Palčić, predsjednice NSRH, eliminiralo potrebu za najavljenim zapošljavanjem vozača iz stranih zemalja.


Nastavljaju s borbom


– Nastavljamo s našom borbom do ispunjenja naših zahtjeva. Naši ciljevi su jasni i nedvosmisleni, što znači da nakon utvrđivanja nove reprezentativnosti slijede novi pregovori.


Iako je gradonačelnik u Novom listu 13.04. izjavio, dva dana prije prosvjeda: “Predsjednica ovog sindikata (NSRH), Marina Palčić, očito smatra i da bi povećanje plaća u skladu s njihovim zahtjevima anuliralo potrebu za stranim radnicima.


No, s obzirom na stanje na tržištu rada, takvo što je zaista teško očekivat.” Na 27. sjednici, nakon prosvjeda izjavljuje:”Ja se nadam da će i ovo povećanje plaća i materijalnih prava radnika rezultirati time da će možda doći do interesa radnika da se zaposle u Autotroleju naravno naročito vozača koji čine kičmu društva.”


U skladu s našim promišljanjima, nastavit ćemo kao sindikat pozivati gradove, općine osnivače te upravu Autotroleja da prekinu ugovor s agencijom za ustupanje radnika i nastave s povećanjem plaća.


Iskorištavamo ovu priliku da ih još jednom pozovemo da poduzmu korake u tom smjeru. Važno je istaknuti da odbijanje raskida ugovora s agencijom Bosak employment nije u skladu s načelima dobrog poslovanja niti u duhu dobrog gospodarstvenika, što možemo potkrijepiti.


Prema našim saznanjima, prema Ugovoru o nabavi usluge između KD Autotrolej i agencije Bosak employment d.o.o., Autotrolej ima pravo na jednostrani raskid ugovora bez obveze naknade štete ukoliko spomenuta agencija u roku od 3 mjeseca od zaključenja Ugovora ne osigura minimalno 10 radnika sukladno odredbama Ugovora.


S obzirom da je taj rok prošao, smatramo neozbiljnim nastavak suradnje s agencijom, ističe u odgovoru na naš upit o daljnjim potezima NSRH Marina Palčić.