Nadopuna javnog prijevoza

Javne bicikle u Zagrebu kroz tri mjeseca unajmilo 1.600 korisnika

Hina

Ovakav ekonomski i ekološki održiv sustav mobilnosti pomaže u smanjenju prometnih gužvi, rješavanju problema parkiranja, doprinosi zaštiti okoliša, obogaćuje turističku ponudu i općenito utječe na poboljšanje kvalitete života u gradu



ZAGREB Sustav javnih gradskih bicikala »Nextbike« u Zagrebu pokazao se odličnom nadopunom javnom gradskom prijevozu o čemu govori podatak da je u samo tri mjeseca registrirano više od 1.600 korisnika.


Zbog toga će se povećati broj lokacija na kojima će se moći unajmiti bicikli pa će ih Zagrepčani i njihovi gosti odsada moći potražiti na čak 10 punktova.Uz dosadašnje stanice, s po osam do 12 bicikala, kod Tehničkog muzeja, Kvaternikovog trga, Gundulićeve-Varšavske, Petrinjske-Amruševe te kod Nacionalne i sveučilišne knjižnice i Glavnog kolodvora, bicikle će, po novom, biti moguće unajmiti i u Vrbanima (kod trgovačkog centra Point), kod Avenue Malla, uz Studentski dom Stjepan Radić i na Sigečici (kod restorana RougeMarin).

»Jednom kad se registrirate u Zagrebu, nextbike bicikle moći ćete unajmljivati u više od 80 gradova u svijetu«, izvijestio je mladi poduzetnik Krešimir Dvorski koji je, sa svojim suradnicima, doveo projekt javnih bicikala od ideje do realizacije.


Dodao je da je prvih pola sata vožnje biciklom svaki dan besplatno. Nakon isteka prvog sata, korisniku se od uplaćenih 79 kuna iznos tog ‘prepaid kredita’ smanjuje za osam kuna za svaki sljedeći sat do maksimalno pet sati.


Za one koji planiraju češće koristiti bicikl kao gradski prijevoz, osmišljena je povoljnija nextbike tarifa. Tu je i besplatna nextbike korisnička kartica s kojom se može brže i jednostavnije unajmiti bicikl tako da se jednostavno prisloni na senzor terminala, upiše broj bicikla koji se želi unajmiti, sjedne i vozi, naveo je.Naglasio je da tijekom ljeta nije bilo kvarova na biciklima niti krađa jer su vrlo specifični i osigurani posebnim lokotom. »Zagreb trenutno ima više od 250 kilometara biciklističkih staza pa je proširenje mreže sustava javnih bicikala bilo planirano«, kazao je Dvorski te ocijenio da takav ekonomski i ekološki održiv sustav mobilnosti pomaže u smanjenju prometnih gužvi, rješavanju problema parkiranja, doprinosi zaštiti okoliša, obogaćuje turističku ponudu i općenito utječe na poboljšanje kvalitete života u gradu.Podsjetio je da je zagrebački projekt u Hrvatskoj dobio podršku hrvatskog predsjednika Ive Josipovića, Hrvatske banke za obnovu i razvoj, Ministarstva poduzetništva i obrta, Savjeta za zelenu gradnju, biciklističkih udruga, a stekao je, kaže, brojne ‘fanove’ među građanima, studentima i turistima.

Do 2015. u Zagrebu planiramo postaviti 30-ak stanica za javne gradske bicikle, no to će, kaže Dvorski, ovisiti i o razvoju biciklističke infrastrukture odnosno o produljenju i uređenju biciklističkih staza.