Predstava Nade Kokotović

“Kasandra”: Priča o ženi koja je pretvorena u objekt

Kim Cuculić

Snimio Vedran KARUZA

Snimio Vedran KARUZA

Osnovna linija predstave otvara teme rata, mira, politike i ljubavi, a jedna od tema je i silovanje žena u ratu



RIJEKA Predstava »Kasandra« premijerno će biti izvedena u HNK-u Ivana pl. Zajca 15. ožujka, s početkom u 19,30 sati. Riječ je o dramatizaciji romana njemačke spisateljice Christe Wolf, a režiju, dramatizaciju, dramaturgiju i koreografiju potpisuje Nada Kokotović. U naslovnoj ulozi nastupit će Mira Furlan, koja se nakon 1991. godine prvi put vraća na pozornicu jednog HNK-a. Ovim povodom riječki intendant Oliver Frljić istaknuo je da je taj projekt realizacija njegovih snova.


– Nada Kokotović i Mira Furlan su dvije osobe koje su me formirale i posredno označile moj rad. Razgovarali smo o mogućnostima da u Rijeci napravimo neku predstavu i sad smo pred premijerom »Kasandre«, dramatizacijom vrhunskog romana koji nije toliko poznat hrvatskoj čitateljskoj publici. To što Nada Kokotović i Mira Furlan rade u Rijeci za mene je neka vrsta kazališnog praznika – rekao je Frljić, izrazivši bojazan da bi i »Kasandra« mogla postati proročki tekst s obzirom na trenutačnu situaciju u društvu.


Teme rata i mira


Nada Kokotović naglasila je da joj je posebno drago što surađuje s Frljićem koji je, prema njenom mišljenju, u ovom trenutku jedan od najznačajnijih redatelja. Govoreći o »Kasandri«, kazala je da je to zapravo monodrama Kasandre, odnosno razgovor sa samom sobom pred smrt.




– U tom stanju pojavljuju se teme rata, mira, prošlosti, budućnosti koje nema, prijateljstva, ljubavi, smrti… Riječ je o najosnovnijim ljudskim kategorijama. Sve te teme teško je svesti na dramski tekst, pa sam se od mnoštva misli i ideja odlučila na liniju u čijem je središtu odnos prema ženi kao objektu. Ta osnovna linija otvara teme rata, mira, politike i ljubavi, a jedna od tema je i silovanje žena u ratu.


Predstava ima strogu formu, ali unutar nje postoji sloboda izvođača. Forma koja sažima prostor, vrijeme i emociju svodi se na motiv zida.


U ovoj predstavi jako je bitan ples, pa tako postoji i Kasandra plesačica, koja emocijama daje još povišeniji ton. U središtu je lik Kasandre, a ostali su likovi isječci iz njenog života – osvrnula se Nada Kokotović.



Jučer je obznanjeno da je Mira Furlan postala članica ansambla Hrvatske drame HNK-a Ivana pl. Zajca. Najavljeno je da će u sljedeće dvije sezone sudjelovati u još nekim projektima. Budući da dosadašnja ravnateljica Hrvatske drame Magdalena Lupi Alvir uskoro prelazi na dužnost ravnateljice Gradskog kazališta lutaka Rijeka, na mjesto ravnateljice Hrvatske drame doći će dramaturginja Jelena Kovačić. Ovom prilikom Magdalena Lupi Alvir zahvalila je svima s kojima je surađivala u riječkom kazalištu.



Izazov kazališta


Ovom prilikom ravnatelj Opere Marin Blažević podsjetio je da je Mira Furlan, otkad je otišla iz Hrvatske, postala simbol otpora ratu, a sada ima simbolike i u tome što se na scenu jednog hrvatskog nacionalnog kazališta vraća upravo ulogom Kasandre. Na to se nadovezala Mira Furlan, rekavši da nije ugodno biti simbol, jer čovjek nad simboličkim značenjima koja mu se pridaju ne može imati kontrolu pa je u jednom trenutku cijenjen, a već u drugom prezren.


– Počašćena sam što radim u riječkom kazalištu, a u Rijeku sam se zaljubila. Rijetko se bavim kazalištem i ovo mi je veliki izazov koji mi je trebao. Teško je raditi u kazalištu, teže nego na filmu gdje se snimanje scena može ponoviti. S jedne strane raduje me povratak na pozornicu, a s druge postoji i strah – kazala je Mira Furlan, uputivši pohvale članovima ansambla Hrvatske drame s kojima glumi u »Kasandri«.


Kasandru plesačicu utjelovit će Anca Zgurić, a Eneju plesača Ali Tabbouch. Pripovjedačica je Olivera Baljak, Hekubu tumači Tanja Smoje, Pentesileja je Jelena Lopatić, Klitemnestru igra Marija Tadić, Apolon i Ahilej je Nikola Nedić, Pantej je Jasmin Mekić, Eneju tumači Petar Cvirn, Prijam je Davor Jureško, a Agamemnona igra Dražen Mikulić. Scenograf je Manfred Schneider, kostimografkinja Joanna Rybacka, dramaturška savjetnica je Nataša Antulov, oblikovatelj svjetla Boris Blidar, a izbor glazbe napravila je Nada Kokotović.