Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
7. travnja 2020.
Keramoplastika

Zanimljiva izložba u "Račiću": »Creske mačke« kiparice Renate Vranyczany Azinović

Goran Vranić©Moderna galerija Zagreb - Narančasti tigrić
Goran Vranić©Moderna galerija Zagreb - Narančasti tigrić
Autor:
Objavljeno: 7. veljača 2020. u 9:17 2020-02-07T09:17:03+01:00

Umjetnica je oblikovala mačke s kojima se susretala na otoku Cresu, u dvorištu i vrtu svojeg ljetnikovca, od crne, bijele, tigraste do bijelo-smeđe kojoj je posvetila posebnu pozornost jer se kod nje udomaćila i omacila

Izložba »Creske mačke« Renate Vranyczany Azinović, s 19 keramoplastika iz istoimenog ciklusa te zagrebačke kiparice, otvorena je jučer u Studiju Moderne galerije »Josip Račić« u Zagrebu. Na svojoj četrdeset i šestoj samostalnoj izložbi Vranyczany Azinović premijerno predstavlja ciklus, koji je nastao u posljednje dvije godine.

Umjetnica je za taj ciklus oblikovala mačke s kojima se susretala na otoku Cresu, u dvorištu i vrtu svojeg ljetnikovca, od crne, bijele, tigraste do bijelo-smeđe kojoj je posvetila posebnu pozornost jer se kod nje udomaćila i omacila. Po riječima likovne kritičarke Branke Hlevnjak, umjetnicu je mačkama privukla njihova narav, individualnost i portretna markantnost te voluminoznost i gipkost tijela.

»Kiparski izazov bio je uhvatiti njihove pokrete, osobita i promjenjiva držanja, proporcije, boje i najrazličitije forme tog vitkog savitljivog tijela, pa sve do karakterističnih stanja čekanja, vrebanja, sunčanja, predenja, spavanja, igranja, istezanja«, ustvrdila je Hlevnjak u predgovoru izložbe.

Zanimanje za fizionomije životinja pokazivala je Renata Vranyczany Azinović i ranije. Ukiparila je fizionomije od bjeloglavog supa do sitnih ribica i njihovih skupnih formacija; od vjernih samostanskih pasa širokobrijeških fratara do pingvina. Na pingvinima se zadržala najduže i stvorila čitav ambijent s brojnom skupinom pingvina individualnih držanja i njihovih osjećaja koji se držanjem tijela manifestiraju. Tu je dosegla oblikovnu čistoću koja redukcijom realiteta doseže visoku minimalističku kiparsku estetiku.

Renata Azinović (Zagreb, 1950.) počela se baviti umjetničkom keramikom 1986. godine. Najprije pohađa Centar za likovni odgoj u Zagrebu, od 1986. do 1989. studira slikarstvo, potom usavršava keramiku i sitnu plastiku konzultativno uči kod prof. Branka Ružića.

Ostvarila je niz ciklusa sitne plastike i reljefa: Iz Agramerskog spomenara, Radnici, Vježbači, Mornari, Franjevci, Svećenici, Časne sestre, Anđeli, Mladenci, Animalistički ciklus (psi, supovi, sove, itd.), Prijatelji (ljudi s ljubimcima), Pingvini, Kupači (itd.), u keramici, engobiranoj keramici i bronci. Povremeno se bavi slikanjem, fotografijom, oblikovanjem kazališnih lutaka, ilustracijom, a aktivna je i u očuvanju prirode i u zaštiti životinja. Uz 45 samostalnih izložbi sudjelovala je na više od 200 žiriranih i skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika od 1989., a od 1997. i Zajednice umjetnika Hrvatske sa statusom samostalne umjetnice. (Hina)

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.