Predstavljena kampanja

MODNI EDITORIJAL ATELIERA SALLY Kolekcija koja povezuje kulture i kontinente

Ivana Kocijan

Foto: Ivor Mažar

Foto: Ivor Mažar

Popričali smo s riječkom dizajnericom Džanom Ravlić koja je predstavila kampanju za novu kolekciju kaputa



Riječka dizajnerica Džana Ravlić čiji Atelier Sally već više od trideset godina izrađuje žensku modnu odjeću uspješno povezujući tradiciju i iskustvo, predstavlja kampanju za novu kolekciju kaputa čije je zaštitno lice mlada i uspješna riječka fotografkinja Iva Znaor. Modni editorijal snimljen je u antikvarijatu Ex Libris, a fotografije potpisuje poznati riječki fotograf Ivor Mažar.


– S Ivom Znaor, poznatom riječkom fotografkinjom, surađivala sam već puno puta, a razlog zašto sam baš nju odabrala da bude model koji će predstaviti moje nove kapute je jedan remen iz kolekcije koji je obložen materijalom koji sam kupila u Londonu, a koji je inače iz Etiopije. Kako je Iva u nekoliko navrata boravila u Africi i tamo se bavila humanitarnim radom, kad je vidjela taj remen, prepoznala je uzorak i rekla mi: Od toga se rade narodne nošnje u Etiopiji! Taj remen dosta dominira na nekim kaputima, tako da je on postao poveznica Ive i Afrike. Prilikom snimanja editorijala u antikvarijatu Ex Libris povezali smo i nekoliko Ivinih fotografija snimljenih u Africi jer ti kaputi nose poveznicu kulture, različitosti, Rijeke kao europske prijestolnice kulture sljedeće godine. Ovdje smo povezali pojam umjetnosti, kulturu, modu, objasnila je Džana Ravlić.


DESET MODELA


Kao velika ljubiteljica umjetnosti i modnog stvaranja, u editorijal je uklopila i posebne modne dodatke – unikatne ručne torbice koje su pripadale književnici Ivani Brlić Mažuranić.


– Torbice sam prvi put primijetila u Villi Ružić kad smo snimali jedan editorijal s Theom de Canzianijem, ali ih tada nismo koristili. Theo mi je ovog puta ponudio šest torbica, a ja sam za snimanje odabrala dvije. Te predivne, ručno rađene torbice stare su više od 120 godina. Jedna je crna, a druga zlatnasta. One su detalji koji su se fantastično uklopili u cijelu priču, otkrila je.Njezina nova kolekcija ima deset modela, a na fotografijama je prikazano pet kaputa. Uz svaki kaput ide i poseban pojas.


– Na kaputima dosta dominiraju veliki, široki ovratnici. Kraći kaputi i kaputi do koljena su sada in, in su pastelne boje, a materijali su kombinacija vune i kašmira. Kaputi se mogu nositi u dnevnom izdanju, ali i u svečane prigode. Modelirani su po čistim linijama. Te ravne i osnovne linije moraju se znati iskrojiti po osnovi, šivati po osnovi, peglati po osnovi, da biste dobili visoku modu, da to stoji besprijekorno. Bez prave osnove i rada u osnovi koja je znanje u modeliranju, ne možete dobiti komad visoke mode. A moji su kaputi rađeni po tom principu. Iva Znaor komentirala je kako su kaputi topli, udobni, famozni. Ona već ima naš kaput, a radila sam joj i vjenčanu haljinu pa je to još jedan razlog zašto sam je odabrala za snimanje ovog editorijala. U editorijal smo uklopili i dvije haljine od čipke koje se mogu nositi u svečanim prilikama, no one su u ovom slučaju bile više kao dekoracija kaputićima, rekla je Džana Ravlić.



POHVALA RIJEČANKAMA


Očaravajući ambijent antikvarijata Ex Libris cijeloj je kampanji dao posebnu notu.


– Nije slučajno da smo odabrali baš to mjesto za snimanje editorijala. To je bila moja ideja. Zašto bi sve moralo biti kao modna pista, studio. Htjela sam istaknuti poveznicu kulture, umjetnosti, mode. Ivor Mažar bio je zadužen za fotografije, za make up se pobrinula Maja Zatezalo, a za frizuru salon Olivera. Koristili smo i naočale optike Vid. U cijelu priču odlično su se uklopile i stare gramofonske ploče koje smo našli u antikvarijatu, otkrila je.



Riječka dizajnerica ovom se prigodom s puno se pohvala osvrnula i na modni stil svojih sugrađanki.


– Onaj tko opstane u Rijeci, napravio je veliku stvar. Riječanke su puno osvještenije u odijevanju nego Zagrepčanke. Riječanke imaju kulturu odijevanja, znaju gdje što paše, za koju prigodu nositi koju šminku, koju odjeću… Nije čudo da smo prijestolnica kulture. Riječanke znaju prepoznati što je dobro, kvalitetno. Vjerojatno je to zbog blizina Trsta, Ljubljane i okrenutosti zapadu. Riječanke su žene profiliranog ukusa, više nego žene iz drugih krajeva, zaključila je Džana Ravlić.



Foto: Ivor Mažar