Daleki Istok

Nakon dvije godine nam se otvorilo važno tržište. Opet možemo očekivati goste iz Japana, Južne Koreje i Kine

Alenka Juričić Bukarica

Photo: Igor Soban/PIXSELL

Photo: Igor Soban/PIXSELL

Osim povratka gostiju iz Japana, Južne Koreje i Kine, raste interes za putovanjima i na jugoistoku Azije, odnosno na tržištima kao što su Singapur, Malezija, Tajland i Indonezija



Prvi turisti iz Južne Koreje, njih 24 u pratnji vodiča, stigli su nakon dvije godine u zagrebačku Zračnu luku »Franjo Tuđman«.


Naime, od pojave pandemije koronavirusa gosti iz ovog dijela svijeta nisu posjećivali Hrvatsku i sada su se konačno počeli vraćati, i to u organizaciji hrvatskog turoperatora Uniline koji je prije više od 10 godina započeo s otvaranjem novih i dalekih tržišta, među kojima i južnokorejskog, kao jednog od najbrže rastućih emitivnih turističkih tržišta na svijetu. Turisti iz Koreje na svom putovanju obilaze Zagreb, Plitvice, Šibenik, Split te Dubrovnik.


Ispunjeni uvjeti


– Dolazak prvih azijskih turista u Hrvatsku dobra je najava za ovogodišnju turističku sezonu, čemu svjedoči i povećan interes s ovog tržišta u posljednja dva tjedna, budući da je potvrđen veći broj grupa koje će posjetiti našu zemlju u svibnju, lipnju, pa čak i u srpnju. S obzirom na interes i stanje rezervacija, već sada možemo očekivati povratak turističkog prometa iz Južne Koreje na razinu 2019. godine, a potencijalno i njihov veći broj, istaknuo je Boris Žgomba, predsjednik uprave Unilinea, te dodao kako programi korejskih, ali i ostalih azijskih grupa čiji je dolazak najavljen u Hrvatsku ovoga ljeta, obuhvaćaju više hrvatskih destinacija koje će obilaziti u sedam do deset dana. ​Pojašnjavajući koji su bili izazovi oko organizacije dolaska prvih korejskih gostiju nakon pandemije, Žgomba je kazao kako u protekle dvije godine u Europi općenito nije bilo azijskih gostiju, pa tako ni u Hrvatskoj.




– Međutim, čitavo to vrijeme mi smo konstantno komunicirali s našim partnerima i razgovarali na koji način i kojim putem otvoriti to tržište s njihove i s naše strane. Naravno, prvi je uvjet bio da se južna Koreja, ali i čitava Azija, otvore za putovanja tako da njihovi građani mogu putovati bez potrebe da budu u karanteni ili pod drugim epidemiološkim mjerama kad se vrate u svoju zemlju. Drugi uvjet je bio i da je naša zemlja otvorena, i oba ta uvjeta su sada ispunjena.


Krenuli smo s partnerima odrađivati marketing i rezultati su tu, kazao je čelni čovjek Unilinea te dodao kako se osim same Južne Koreje, polako otvara i vraća i čitavo dalekoistočno azijsko tržište. Iako se ove godine ne može očekivati da će se brojke dolazaka vratiti na pretpandemijske razine. No, već u sljedećim godinama može.


– Dakle, važna je bila upornost i konstantna komunikacija s partnerima, istaknuo je naš sugovornik te pojasnio kako se sve radilo i pripremalo u vrijeme pandemije, odnosno velike neizvjesnosti.


– Još polovinom travnja ove godine situacija je bila takva da je izgledalo kako će grupe s Dalekog istoka početi dolaziti u posezoni, dakle u rujnu. U lijepom broju, ali tek tada. No, situacija se promijenila u iznimno kratko vrijeme, odnosno u posljednjih mjesec dana, i prvi dalekoistočni gosti stigli su već sada, pojasnio je Žgomba. Dodao je i kako je to ustvari jako dobra najava upravo za posezonske mjesece, kada se očekuje i više grupa. Naravno, sve pod uvjetom da se epidemiološka situacija ne zakomplicira.


»Osvetnička« putovanja


Što se tiče situacije na korejskom tržištu, Nikica Dorešić, direktor Predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Južnoj Koreji kazao je kako se ona postupno poboljšava u skladu sa smanjivanjem restrikcijskih mjera koje se tiču COVID-19 bolesti. U promet se vraća sve veći broj zračnih linija između Južne Koreje i prekooceanskih destinacija, gdje za sada prednjače zemlje Azije.


– U samoj Južnoj Koreji se od ovog mjeseca na otvorenom više ne moraju nositi maske, a uskoro se očekuje i ukidanje jedne od najvećih prepreka za turistička putovanja, karantene prilikom ulaska, odnosno povratka u zemlju. Navedeno bi Korejcima višestruko olakšalo odlaske na odmor koji željno iščekuju već više od dvije godine, a zbog toga se u javnosti spontano pojavio i pojam »osvetničkog putovanja« koji reflektira tu veliku želju za putovanjima, kazao je Dorešić. Također je dodao kako se, u skladu s tim optimističnim kretanjima na tržištu Južne Koreje, ured HTZ-a u Seulu pridružio aktivnostima promovirajući Hrvatsku na Danu Europe u Seulu, a u planu je i sudjelovanje na ovogodišnjim međunarodnim turističkim sajmovima poput KOTFA Korea World Travel Fair 2022, koji će se održati krajem lipnja.


I Franka Gulin, direktorica Predstavništva HTZ-a u Kini je navela kako je sve veći broj putovanja realiziranih s dalekih istočnih tržišta posljedica kontinuiranih relaksacija COVID-mjera, lakšeg prelaska državnih granica, rada na cjepivima te u konačnici istinskoj želji za putovanjima.


– Iako se ovaj dio svijeta sporije otvarao nego, primjerice, Europa ili Sjeverna Amerika, u idućem razdoblju možemo očekivati određeni broj gostiju s tržišta Japana i Južne Koreje. U Kini je proces ublažavanja mjera nešto sporiji pa je i gostiju manje, ali zato velika kineska dijaspora diljem svijeta i dalje rado putuje. Osim skorašnjeg povratka navedenih gostiju, važno je naglasiti kako raste interes za putovanjima i na jugoistoku Azije, odnosno na tržištima kao što su Singapur, Malezija, Tajland i Indonezija.


Riječ je o zemljama u kojima su se trendovi jako promijenili, odnosno iz kojih dolazi velik broj putnika s visokom platežnom moći te izraženim interesom za Europu kao destinaciju. U tom pogledu velike potencijale ima i Hrvatska koja se na ovim tržištima ističe po izuzetno očuvanoj prirodi te bogatoj kulturno-povijesnoj baštini, ukazala je Gulin.