Istria300

Iduće subote održat će se jedinstveni biciklistički događaj: Profesionalna utrka za amatere, kojima je biciklizam način života

Zlatko Horvat

Sudionici utrke lani/Foto SPORT.IT

Sudionici utrke lani/Foto SPORT.IT

Istra je prava biciklistička meka s obzirom na staze, konfiguraciju terena, smještaj, sve što ide uz to. Za kraj sezone dolazi Istria300, od koje možemo očekivati samo najbolje - kaže Milan Mesić, član Rijeke, lani 13. u utrci Istria225



POREČ  Iduće subote vozi se Istria300, jedinstvena biiklistička utrka, u kojoj sudionici biraju tri dionice, 300, 242 i 168 kilometara. Start je u 7 sati ujutro, a zatim cijela karavana biciklista kreće prema Vrsaru i skreće prema unutrašnjosti Istre, prema Babićima, gdje se razdvajaju oni koji voze najkraću dionicu. U Pazinu se razdvajaju i dvije najduže utrke, da bi se svi spojili kod jezera Butoniga pa nakon uspona na Oprtalj počeli povratak prema cilju u Poreču. Startnoj listi nikad kraja, a postoji i – lista čekanja.


– Istra je prava biciklistička meka s obzirom na staze, konfiguraciju terena, smještaj, sve što ide uz to. Istra može biti cjelogodišnja biciklistička destinacija, u koju na pripreme dolaze i profesionalne momčadi – kaže Opatijac Milan Mesić, član BK-a Rijeka. – Utrke počinju već u ožujku s Istarskim proljećem, tu su granfondo i rekreativne utrke, sve se spaja s gatronomijom i Istra je po tome specifična. Za kraj sezone dolazi Istria300, od koje možemo očekivati samo najbolje.


Pogođen koncept


Istria300 je jedinstven događaj, namijenjena je svima koji vole biciklizam, a toga dana mogu se osjećati kao pravi profesionalci jer cesta je zatvorena, okrjepne stanice su od pomoći nakon velikih napora s obzirom na brzine i konfiguraciju staze.


Milan Mesić/Foto Z. HORVAT




– Istria300 je profesionalna utrka za amatere. Dolaze svi najbolji, a brojka sudionika se penje do 2.500. S obzirom na to da sam dugo u tome, po imenima vidim da je za ovu godinu napravljen novi iskorak, event je prepoznat po organizaciji, ceste su zatvorene. Biciklisti znaju da se isplati doći. Koncept tri rute je pogođen, svako se može naći. Vozio sam i neke druge utrke, ali s Istriom300 se ništa ne može mjeriti.


Mesić je lani bio 13. u utrci Istria235, što znači da je puno kilometara godišnje u nogama.


– Najkraću utrku može voziti netko tko je utreniran, ali za Istriu300 se zaista treba pripremiti. Može se upasti u krize nakon šest, sedam sati vožnje, a tada se borite sami sa sobom. I srednja staza je teška, ne može se takva staza voziti na »blic«, bez prave pripreme. Treba dobro proučiti rutu da se zna raspodijeliti putna hrana, gelovi, energetske pločice, kako se dozirati, kako držati dobru poziciju u samoj utrci. Sve rute su valovite, ravnoga i nema i prilično je zahtjevno.


Pariz – Roubaix


Među sudionicima je Talijan Sonny Colbrelli, koji je u karijeri upisao 34 pobjede, a najveća je bila posljednja, 2021. u legendarnoj utrci Pariz – Roubaix, kada se vozilo po blatu. U cilj su vozači stigli neprepoznatljivi… Colbrelli će u četvrtak dijeliti autograme na štandu EXPO zone utrke. Na listi prijava je i Ivica Kostelić, pobjednik Svjetskog kupa 2011. godine, svjetski slalomski prvak iz St. Moritza prije 20 godina i osvajač četiriju srebrnih olimpijskih medalja.


– Istria300 raste, a još je 800 biciklista na čekanju. Organizatori žele zadržati razinu eventa, a još će dizati broj sudionika. Moja je želja ove godine što duže ostati s najboljima. Bit će teško, konkurencija je sjajna. Lani su vozili Fran Miholjević i Sonny Colbrelli, koji je poslije karijere nastavio voziti amaterske utrke. I sada je na listi prijava. Svima je utrka na 300 kilometara nešto novo, svi žele vidjeti gdje su. Meni je biciklizam način života. Prije dvadesetak godina sam se počeo utrkivati, a prije toga sam igrao nogomet u omladinskom pogonu Rijeke. Vozim se 11 mjeseci u godini. Kombiniram cestovni biciklizam i MTB – zaključuje 45-godišnji Mesić.