Hit serija o šahu

„Damin gambit“ postao najgledanija mini-serija u povijesti Netflixa

T.I.

Neobično mnogo minuta serije se odnosi na samu šahovsku igru, aktualne mečeve i poteze iz slavnih partija. Da bi šahovski dio priče bio što ozbiljniji, kao konzultant angažiran je i bivši svjetski prvak s hrvatskom putovnicom Gari Kasparov



Mini-serija “Damin gambit” u najavama nije dala naslutiti da ima potencijal hita, prije svega zbog svoje tematike. Na stranu što se dramski zaplet vrti oko djevojčice koja ostaje siroče i u domu igrom slučaja otkriva ljubav prema šahu, a onda i neviđeni talent za tu igru. Neobično mnogo minuta serije se odnosi na samu šahovsku igru, aktualne mečeve i analiziranja poteza iz slavnih partija. Da bi šahovski dio priče bio što ozbiljniji, kao konzultant angažiran je i bivši svjetski prvak u šahu s hrvatskom putovnicom Gari Kasparov. Glavni lik Beth Horton je izmišljen, ali je stavljen u stvarne povijesne okolnosti, posebno one šahovske, tako da se čini kao da gledate biografiju ženskog majstora šaha. Zvuči kao san za ljubitelje šaha i prilično dosadno za sve ostalo, no tvorci serije našli su načina da i onima koji ne znaju koliko šahovska ploča ima polja, cijelu stvar učine više nego zanimljivom.


Tome svjedoči i vrlo visoka ocjena na IMDB-u od 8,8, a publici su se u hvaljenju pridružili i filmsko-televizijski kritičari. Na Rotten Tomatoes gdje se agregiraju kritike, ova je mini-serija jedna od rijetkih koja drži ocjenu 100%.


Jučer je Netflix, koji stoji producentski iza projekta, objavio da je to do sada najgledanija mini-serija na Netflixu. Naime, sa čak 62 milijuna računa korisnika Netflixa je prijavljeno gledanje serije od sedam epizoda u prvih 28 dana prikazivanja.




Doduše, postoji mala kvaka u metodologiji po kojoj Netflix temelji broj gledatelja određenog programa. Naime, pod gledanjem serije uzimaju u obzir svakog korisnika koji je proveo barem dvije minute uključen, što se bitno razlikuje od uobičajene metodologije mjerenja gledanosti u TV industriji.


Netflix se također pohvalio uspjehom “Daminog gambita” na internacionalnom tržištu, rekavši da je emisija ušla među 10 najboljih u 92 zemlje i zauzela prvo mjesto u 63 zemlje, uključujući Veliku Britaniju, Argentinu, Izrael i Južnu Afriku.