RECENZIJA

Sandro Bastiančić ima novi album: Poetski biser za teška vremena

Marinko Krmpotić

Riječ je o kolekciji od deset divnih jednostavnih i nježnih pjesama.



Iako je s grupom En Face ispisao niz prekrasnih stranica hrvatskog, posebno riječkog rocka i popa, šteta je što se Sandro Bastiančić, alfa i omega tog sastava, znatno ranije nije odlučio na solo iskorak. Jer njegov debitantski album nazvan »Šlager sezone« daleko je više od sezonskog hita, kako mu naslov sugerira.


Konkretno, riječ je o kolekciji od deset divnih jednostavnih i nježnih pjesama od kojih je gotovo pa svaka idealna kao glazbeni dar nekome koga volite.


Potpuno suprotno ludilu koje oko nas caruje (ili možda baš zbog toga!), Bastiančić je uspio stvoriti 35 minuta umirujuće, nježne i pozitivne glazbe koja nam i stihom i zvukom nudi utjehu potvrđujući kako ipak još uvijek postoji nešto što možemo nazvati normalnim i ljudskim.




Uz Bastiančića i njegove gošće i goste glavni »lik« ovog bisernog albuma je gitara, bolje reći gitare, bilo akustične ili električne. I En Face je uvijek bio naslonjen ponajprije na iznimno ugodan gitaristički zid (The Byrds, Tom Petty, Ryan Adams…), a bez te klasične rock band podrške Bastiančić je namjerno smanjio tu notu poletne rock razigranosti, ali pritom, što je vrlo bitno, nije izgubio onu rocku i gitarističkom popu tako potrebnu notu ritmičnosti pa su sve pjesme ovog albuma pogodne ne samo za slušanje, već i za ples.


Zaista sjajne gitare, bogati aranžmani, diskretni i idealno uklopljeni gudači, ludo dobra usna harmonika, izvrsna pratnja njegovih prijatelja glazbenika, te odlične vokalne suradnje rezultirale su divnim nježnim tonom albuma iznimno ugodnog za tiho slušanje i opuštanje.


Nekako se pojam laid back nameće sam po sebi, a to zaziva idole i genijalce kakvi su J.J. Cale, Mark Knopfler, Eric Clapton… ili, pak, posebno kad se začuje usna harmonika, Bob Dylan, Bruce Springsteen, Gram Parsons…


Foto: Robert Kalčić


Užitak slušanja


Za blagost i nježnost, ali i ljepotu cijelog albuma, u velikoj su mjeri zaslužne pomno odabrane gošće. Redom pojavljivanja po pjesmama to su Nina Romić (dva puta), Gordana Marković, Nikolina Tomljanović i Ana Kabalin. Izdvojiti bilo koju od njih bilo bi svojevrsno svetogrđe jer su cure tako dobro otpjevale svoje dionice da su bez imalo dvojbe oplemenile svaku sekundu pjesme u čijoj izvredbi sudjeluju.


Album otvara baš jedna takva suradnja, odnosno skladba »Bajka« u kojoj se Nina Romić, iako ostaje u pozadini Sandrova vokala, idealno uklapa u lijepu, sretnu ljubavnu pjesmu, da bi korak dalje svojom vokalnom nazočnošću učinila u isto tako očaravajućoj »Mala noćna muzika«, koju od početka odlične steel gitare usmjeravaju ka country sazviježđu u kojem se njih dvoje sasvim dobro snalaze.


S Gordanom Marković Sandro je otpjevao »Ne daš mi blizu«, jedinu pjesmu albuma koja nije »čisto sretna«, već govori o traženju sreće i ljubavi.


»Sentimentalna« nam je već znana s odličnog albuma Nikoline Tomljanović čiji divan glas opravdano dominira ovom dojmljivom pop baladom srednje brzog tempa, a isti je, ako ne i veći užitak, poslušati »Dan kao san« koja kreće pravom a la Bruce Springsteen usnom harmonikom, da bi potom Bastiančić i Ana Kabalin odličnim izmjenama vokala te potom i dvoglasjem izgradili još jednu divnu pjesmu o sretnoj ljubavi.


Na pet spomenutih dueta Bastiančić je nadogradio i pet pjesama koje izvodi sam i koje ne zaostaju za spomenutima. Naslovna »Šlager sezone« za uvod ima dilanovsku usnu harmoniku, što idealno odgovara nostalgičnom tonu pjesme koja je naklon prošlim (boljim!) vremenima i odiše, kako to Bastiančić kaže, »mirisom uspomena«. Još je bolja, možda čak i najbolja na albumu, »Ovdje ostajem«, pravi mali akustično-poetski biser sa stihovima kao što su: »Ti znaš da ne trebam ni vječnost, već samo jedan lijepi dan.


Tvoj pogled bit će meni dovoljan, ovdje ostajem jer te volim«, pjeva Bastiančić u ovoj divnoj alt country baladi, s natruhama gospela, soula i southern rocka. Taj dodir s americanom uočljiv je i u sjajnoj »Nedostaješ« koja uz glazbu očarava i stihovima jer mu ona, kaže, »nedostaje i u snu«, a istu sposobnost odabira pravih riječi čujemo i u »Još sam dijete« gdje je sva nježnost ljubavi pretočena u stih »miluje me tvoje ime«.


Za kraj Bastiančić čuva laganu nokturalnu »Noć uz rijeku«, prepunu sanjivog raspoloženja, idealnu za uvođenje u san, kao i za kraj albuma prepunog nježnosti.


Velike zasluge za sjajan album pripadaju i pratećoj ekipi glazbenika – Zvonimir Radišić je na gitari, Dino Ivelja na basu, a uvijek za rock žestinu spreman Alen Tibljaš ovog je puta bubnjeve majstorski iskontrolirao i uklopio se u odličnu glazbenu podlogu kojoj su poseban ton dali gudači, ovog su puta to članovi poznate riječke obitelji Veljak – tata Valter na kontrabasu te kćeri Maja i Nataša na violi i violini. Sve u svemu »Šlager sezone« sigurno se neće slušati samo ove sezone.