Foto Marko Gracin
Standardnih 80-ak prijava u službeni natjecateljski program organizatore festivala ponukao je da zaključe da se i u pandemiji dosta snimalo, ali uočili su i neke promjene u formalnim i sadržajnim aspektima filmova
povezane vijesti
Točno mjesec dana prije najavljenog početka Liburnijskog filmskog festivala, ovaj festival hrvatskog dokumentarnog filma najavljen je na konferenciji za novinare u živopisnom ambijentu boćarije na Brajdi, lokacije koju Riječanima otkriva i Slučajno kino LFF-a.
Najavljeno 19. izdanje festivala održat će se od 23. do 27. kolovoza na nekoliko lokacija u Opatiji, a između 23 filma u konkurenciji, premijerno će biti prikazano osam naslova.
Direktorica LFF-a Jelena Androić napomenula je da pandemija nije ugrozila hrvatsku dokumentarističku produkciju, ako se ona sudi prema broju prijava, koji je i ove godine na standardnih 80-ak filmova.
– Teme filmova su raznolike, ima tu i politički angažiranih filmova, ali primjetna je intencija autora da “klize” prema esejističkim filmovima, poetskim dokumentarcima, hibridnim formama i eksperimentu – rekla je Androić najavivši u službenom programu i brojne LFF-ovoj publici poznate autore.
Premijere
Svjetske, hrvatske ili festivalske premijere na Maloj ljetnoj pozornici u Opatiji imat će naslovi: “Tata” (Lucija Bekavac), “Neke se stvari nisu dogodile, a mi ih svejedno pamtimo” (Tamara Bilankov), “Sve kaj ti nikad ne budem rekla” (Bela Bračko-Milešević), “Osijek <-> Kopenhagen, grad traži ubojicu” (Ivan Faktor), “Trafika” (Dora Slakoper), “Horizont” (Tanja Deman), “Uvala” (Davor Konjikušić, Nika Petković) i “Malo polje” (Ana Hušman).
Osim ovih premijera u konkurenciji za najbolji film festivala, najbolji film po izboru publike, najbolji regionalni film te stručne nagrade za najbolju režiju, montažu, fotografiju i dizajn zvuka natjecat će se još i: “Čekaj me” (Damir Markovina), “Žica” (Tiha Gudac), “Split” (Renata Poljak), “O jednoj mladosti” (Ivan Ramljak), “Plejade” (Mateja Zidarić), “Dubica” (Marina Aničić Spremo), “Sad sam ja Irena” (Jasmina Beširević), “Monolog o Puli” (Elvis Lenić), “Pater” (Martina Marasović), “Jedna od nas” (Đuro Gavran), “Tvornice radnicima” (Srđan Kovačević), “Bijeli Božić” (Josip Lukić), “Nulti krajolik” (Bruno Pavić), “Jednog petka popodne” (Lucija Brkić) i “Martin Torpedo” (Toni Jelenić).
Popratni program
Ovogodišnji popratni program festivala uključit će i filmove koji nisu uspjeli naći svoje mjesto u konkurenciji, a bit će i retrospektiva filmova Đure Gavrana, koji će na LFF-u održati “case study” svoga uspješnog dokumentarca “Jedna od nas”.
Borko Novitović govorio je o edukacijskom programu, koji ove godine uz standardne radionice “Prvi put snimam” Filmaktiva i “Filmska početnica” Restarta uvodi i radionicu “Rough cut”, za dokumentarne projekte u visokoj fazi gotovosti, koju će voditi montažerke Hrvoslava Brkušić i Jelena Maksimović.
Mirela Pašić najavila je tribinu o žrtvama seksualnog nasilja, kao i otvaranje poziva volonterima 26. srpnja, koje se poziva na angažman na LFF-u, što, kako su istaknuli LFF-ovci, participantima daje mogućnost susreta s filmašima, ali i gledanja filmova, s obzirom na to da se trude ne angažirati ih kada su projekcije.
I ove godine bit će organizrane tribine s autorima filmova “Piće s autorima”, a najavljene su i popularne cijene za gledanje filmova. Dnevna karta će tako koštati 15, a festivalska 30 kuna.