ODLIČNA POPUNJENOST

Wyndham Grand Resort: Sezona u Novom ugodno iznenadila, problem je radna snaga

Franjo Deranja

Foto: F. Deranja

Foto: F. Deranja

Problem na domaćem tržištu radne snage već dugo postoji kao posljedica sezonskih značajki našeg poslovanja i nemogućnosti konkuriranja primanjima radnika u srednjoeuropskim zemljama – govori Zvonimira Orešar, glavna menadžerica ovog grada-hotela



NOVI VINODOLSKI – Razumljivo je da su znatno bolja ugodna nego neka drukčija iznenađenja, a ovo je ljeto za Wyndham Grand Novi Vinodolski Resort, ili kako ga Novljani još uvijek rado zovu Turističko naselje Zagori, bilo upravo takvo – vrlo ugodno iznenađenje! Smješten na dva i pol kilometra zapadno od grada Novog Vinodolskog, gost koji je za svoj odmor odabrao ovaj gradić hotela i apartmanskih vila, ovdje može dobiti raznovrsnu i cjelovitu ponudu i ne mora, ako ne želi, uopće napuštati Resort.


O tome kako su poslovali, govori Zvonimira Orešar, glavna menadžerica ovog grada-hotela u kojem je ponuđeno 1.200 postelja raspoređenih u petozvjezdanom hotelu The View sa 75 soba i u 35 apartmanskih vila s komforom na razini četiriju zvjezdica te s raznovrsnom i atraktivnom izvanpansionskom ponudom koja – s obzirom na spa i wellness ponudu te ostale sadržaje, primjerice kongresnu dvoranu s 400 mjesta – privlači mnoge domaće i inozemne turiste, ali i korisnike kongresne ponude, koji se često i opet vraćaju.


Netipična sezona


– Iza nas je druga netipična sezona uzrokovana pandemijom koronavirusa. Za razliku od 2020. godine koja je cijela bila uvjetovana strahom koji je u ljudima izazivala dosad nepoznata bolest, već se u zimskim mjesecima 2021. godine osjećala nezaustavljiva želja ljudi da počnu ponovo putovati. Organizirana cijepljenja donijela su dodatni optimizam i svi smo počeli planirati i nadati se povratku koliko-toliko normalnom životu i dobroj sezoni. Nakon toga dolazi do problema s količinama cjepiva i povećanjem brojki zaraženih kako kod nas, tako i u mnogim europskim zemljama, te tada naša Vlada donosi niz kvalitetnih mjera koje rezultiraju time da je Hrvatska od druge polovine svibnja prepoznata kao sigurna i vrlo privlačna destinacija.


Zvonimira Orešar




Tada počinju prispijevati ozbiljnije količine rezervacija i početkom srpnja vidimo da će sezona biti vrlo dobra. Najave rezervacija dolazile su intenzivno, u vrlo kratkim rokovima i izgledalo je kao da se svi boje novog zatvaranja i žele prije svega iskoristiti svoje slobodno vrijeme i slobodu kretanja. I tako se to produljilo sve do konca kolovoza, kada su nas loše vrijeme i početak školske godine doveli do uobičajenog smanjenja broja gostiju. Koliko god je ovogodišnji kolovoz bio veliko iznenađenje za čitav hrvatski turizam, pa tako i za nas, ostvareni rezultati bolji su i od onih u 2019. godini, ali ipak na razini čitave godine nećemo, zbog izostanka predsezone i izražene sezonalnosti poslovanja ove godine, dostići ostvarenja iz 2019. godine.


Moramo biti spremni


U rujnu i početkom listopada imali smo i kvalitetnu sezonu kongresnog turizma, gdje je prepoznata naša ponuda velikih kongresnih dvorana i pokazala se jedinstvenom na ovom području. Taj interes se nastavlja pa smo ovih dana ugostili veliki skup u organizaciji Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije, zajedno s partnerima, a povod je bio i izbor najboljeg EU-projekta i najboljeg grada u Hrvatskoj s tim u vezi.


Posebno me veseli što smo imali puno rezervacija za vjenčanja, budući da u resortu imamo desetak različitih prostora i mogućnosti za jedinstvene proslave takve vrste. Tako je naš resort mnogim mladim parovima ujedno i simbol ulaska u »bračnu luku«. Ali kad govorimo o našem glavnom poslovanju, komercijalnom turizmu, sve nas je ova turistička sezona ugodno iznenadila. Nitko to nije mogao točno predvidjeti i, štoviše, čak se u potpunosti za nju i kvalitetno pripremiti. Odlikovale su je brze promjene na koje smo morali jednako tako brzo reagirati i napravili smo to na najbolji mogući način, tako da možemo biti zadovoljni ostvarenim rezultatima.


Problem na domaćem tržištu radne snage već dugo postoji kao posljedica sezonskih značajki našeg poslovanja i nemogućnosti konkuriranja primanjima radnika u srednjoeuropskim zemljama, ali ga je još i ova pandemija dovela do vrhunca pa je to zaista dugoročno najveći izazov našeg turizma. Mi nastojimo zadržati naše kvalitetne djelatnike, kako stalne, tako i sezonske, ali sve ove vanjske okolnosti imaju jak utjecaj i na nas. Vjerujem da će sljedeća sezona biti još bliža onome kako je turizam izgledao prije pojave koronavirusa, primjerice 2019. godine, ali moramo biti spremni jer će konkurencija u drugim mediteranskim zemljama biti puno jača nego što je bila ove godine – naglasila je Zvonimira Orešar.