Nezavisni kandidat

Vlado Mezak kaže da je marina u Porto Barošu loš i megalomanski projekt

Damir Cupać

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler



RIJEKA – Nezavisni kandidat za gradonačelnika Rijeke Vlado Mezak poručio je da kao bivši ravnatelj riječke Lučke uprave može kompetentno ocijeniti natječaj za nautičku marinu u Porto Barošu, a po njegovoj ocjeni riječ je o lošem projektu.


– Sada nam HDZ-ovi ministri najavljuju veliki projekt marine u Porto Barošu i otkrivaju nam da je riječka luka interesantna za megajahte. Uz to, cijela putnička obala želi se prepustiti koncesionaru. Dok sam bio na čelu Lučke uprave, osigurali smo brojne preduvjete da jahte budu u riječkoj luci i bili smo zbog toga trn u oku mnogima, a naročito onima kojima je smetalo to što su prihodi ostajali u Lučkoj upravi. Cijeli prostor luke koji nije u funkciji prekrcaja tereta treba prepustiti Gradu Rijeci. Podsjetio bih da nikada nije osnovana Županijska lučka uprava Rijeka kakve postoje u velikim dalmatinskim gradovima. To nije slučajno jer je na taj način Rijeka ostala u rukama Zagreba, ocijenio je Mezak. On je dodao da je nakaradno proširivanje pomorskog dobra na ogromne površine i da je i dan danas parkiralište na sjevernoj Delti u vlasništvu Luke Rijeka.


– Jahting i megajahting u riječkoj luci trebao je biti pod ingerencijom Županijske lučke uprave Rijeka koja bi onda raspisala natječaj, a koncesija bi ostala kod nas. Sada će novac od koncesijske naknade odlaziti na račun resornog ministarstva. Rješenje je da se Delta i Porto Baroš izuzmu iz pomorskog dobra, ali taj plan nije prihvatila vlast u Zagrebu. Nažalost, riječko Gradsko vijeće je izmjenama prostorne dokumentacije omogućilo raspisivanje natječaja za marinu. Rijeka je žrtva politike, ovaj put već tradicionalno udruženog HDZ-a i SDP-a, s njihovim satelitima u Gradskom vijeću. Pričaju o otvaranju novih radnih mjesta, a u Zagrebu su onemogućili gradnju hotela na toj lokaciji.




Osim toga, marina će danas-sutra biti u privatnom vlasništvu kada se ACI privatizira, privatna tvrtka upravljat će gradskim središtem, a prihodi će odlaziti u Zagreb, izjavio je Mezak. On je pojasnio da je Porto Baroš trebao biti komunalna luka jer se velike marine ne grade u centru velikih gradova.


– Nautičke marine moraju se strogo nadzirati i za očekivati je postavljanje ograda koje će biti pod ključem. Ovo je još jedan megalomanski projekt kao što su projekti autobusnog kolodvora, bazena. Također, neće se moći tek tako dozvoliti plovilima iz Mrtvog kanala da prolaze kroz marinu, jer se time ugrožava sigurnost skupocjenih plovila u marini. Veliki prostor će se morati izdvojiti na kopnu za servisne djelatnosti i za suhi vez. Da je marina u Porto Barošu dobro rješenje, sigurno je da bi na natječaj stiglo više ponuda, a ne samo jedna, uvjeren je Mezak.