Veliki planovi

Uvode se nove avionske i željezničke linije prema Kvarneru, evo što spremaju Ryanair i RegioJet

Alenka Juričić Bukarica

Foto arhiva NL

Foto arhiva NL

Ryanair je najavio tri nove linije za Zračnu luku Rijeka, a RegioJet uz dosadašnju liniju iz Češke, najavljuje i željezničku liniju iz poljske prijestolnice



Pandemija je u zadnje dvije godine donijela velike promjene po pitanju povezanosti Kvarnera sa svojim emitivnim tržištima. Lani je, nakon niza godina, regija ostala bez avionskih linija Ryanaira, no s druge strane još 2020., u prvoj pandemijskoj godini stigla je sasvim nova linija, i to željeznička, češkog prijevoznika RegioJeta iz Praga.


Ova se linija pokazala kao pun pogodak već prve godine tako da je lani RegioJet u svoj itinerer uveo i Split te promijenio i rutu koja je obuhvatila i Budimpeštu te Zagreb, umjesto Ljubljane.


Od kraja svibnja do kraja rujna ukupno su prevezli čak 90.000 putnika s prosječnom popunjenošću većom od 90 posto te su u odnosu na 2020. godinu imali 50 posto putnika više.


Ryanair se vraća




Kako stvari za sada stoje, regiju ove godine očekuje jačanje povezanosti koja bi trebala donijeti i veći broj gostiju, uz ostalo vraćanje avioprometa pa je tako Ryanair već najavio tri linije za Zračnu luku Rijeka, a RegioJet uz dosadašnji liniju iz Češke, najavljuje i liniju iz Poljske.


Konkretno, prema trenutnim najavama, Ryanair će s Krka letjeti za Bruxelles, London te Stockholm. Ovaj je niskobudžetni avioprijevoznik, a koji je lani otvorio novu bazu u Zagrebu, krajem prošle godine najprije najavio liniju Bruxelles – Rijeka.



U Bruxellesu će se letjeti iz Zračne luke Charleroi od 27. ožujka s time da će linija biti u prometu dva puta tjedno, četvrtkom i nedjeljom. Na liniji će prometovati zrakoplovi tipa B737-800 kapaciteta 189 sjedala pa će Ryanair na ovoj liniji ponuditi više od 23 tisuće sjedala. Inače, Zračna luka Rijeka je prije pandemije imala direktnu liniju s Bruxellesom, međutim, samo u vršnim ljetnim mjesecima.


Ryanair je krajem prošle godine u prodaju pustio i karte na liniji Rijeka – London, i to kao i inače, za Zračnu luku Stansted. I ova je linija nakon izbijanja pandemije bila ukinuta te regija nije imala direktnu vezu s Velikom Britanijom.


Na 62 povratna leta Ryanair će sljedećeg ljeta između Rijeke i Londona ponuditi više od 23.000 sjedala. Rijeka će biti povezana sa Stanstedom, zračnom lukom udaljenom od centra Londona sat vremena vožnje autobusom, i to već od 27. ožujka. Prema najavljenom redu letenja, letovi će biti dva puta tjedno, četvrtkom i nedjeljom, tijekom cijelog ljetnog reda letenja sve do kraja listopada.


U najavi je od 27. ožujka do 27. listopada ponovo i linija za Stockholm također dva puta tjedno, četvrtkom i nedjeljom. Ryanair je već letio iz Rijeke za Stockholm, ali prema sporednoj zračnoj luci Skavsta, s time da je ova linija prekinuta prije početka pandemije.


Ove godine, Ryanair će umjesto na sporednu Skavstu letjeti na glavnu zračnu luku u Stockoholmu, dakle na Arlandu. Za sada su u najavi i letovi Condora za Düssledorf i Frankfurt, kao i Lufthansina linija za Frankfurt.


RegioJet i iz Poljske


Ovogodišnja je novost i to da će češki RegioJet, dakle, u svoj itinerer uvesti novu željezničku liniju iz Poljske. Još uvijek nisu definirani svi detalji, no izgledno je da će prepoznatljivi žuti vlakovi češkog prijevoznik prometovati iz Krakowa.


Naime, RegioJet je dostavio nacrt voznog reda nadležnom češkom uredu za željeznički promet koji će se primijeniti u ljetnoj sezoni 2022., a prema kojem će vlak voziti tri puta tjedno, pišu poljski mediji.



Prema portalu Nakolei.pl, Ured za željeznički promet objavio je zahtjev češkog prijevoznika RegioJet u vezi s pokretanjem putničkog vlaka na relaciji Kraków Główny – Rijeka/Split – Kraków Główny.


Prijevoznik je izrazio spremnost za pružanje nove usluge prijevoza putnika od 15. lipnja ove do 26. rujna 2026. godine, s tim da će se nova usluga obavljati svake godine od lipnja do rujna tijekom ljetnih školskih praznika.


To pokazuje da Česi dugoročno računaju i na ovu liniju te da vide potencijal u poljskom tržištu. A koje je i ove godine bilo izuzetno značajno za Hrvatsku te je jedno od četiri najjača hrvatska emitivna tržišta, s time da su Poljaci ove godine u Hrvatskoj ostvarili čak osam posto bolji promet nego rekordne 2019. godine.


Samim time, jasno je da u RegioJetu vrlo ozbiljno računaju na ovo veliko srednjoeuropsko tržište i želju Poljaka da svoj odmor i nagodinu provedu na Jadranu.


Preliminarni dogovori govore kako RegioJet planira tri linije tjedno, i to ponedjeljkom, srijedom i subotom s postaje Rijeka/Split i tri linije tjedno utorkom, petkom i nedjeljom s postaje Krakow Główny.


S time da, u slučaju velike potražnje za kartama, prijevoznik ostavlja otvorenu opciju da vlak tijekom ljeta prometuje svakodnevno kao što je to slučaj s linijom iz Praga koja kroz srpanj i kolovoz vodi svakodnevno.


Kako pojašnjavaju poljski mediji, na području Poljske vlak će biti dostupan samo u međunarodnom prometu pa kao rezultat toga, nova usluga RegioJeta neće biti dostupna za domaći prijevoz.


Iz Krakova preko Beča i Graza do Rijeke i Splita


Iako je vozni red RegioJeta još u razradi, okvirno je riječ o tome da bi nova željeznička linija kretala iz Krakowa u popodnevnim satima pa prolazila Katowice, Tychy, Rybnik, Wodzisław Slaski, Ostaw, Hranica na Morawie, Przerów, Otrokowice, Brzecław, Beč, Wiener Neustadt, Graz, Zagreb te stigla do Ogulina.


Ovdje bi se, kao i kod linije iz Praga, vlak podijelio na dva te bi jedan dio vagona išao dalje za Rijeku, a dio za Split. Vlak će se sastojati od 7 do 15 vagona sa sjedećim i spavaćim mjestima.