Dan otvorenih vrata

U Gradskom prometnom centru prate situaciju na riječkim cestama putem 16 kamera

Marin Bolić

Foto Ana Križanec

Foto Ana Križanec

Riječ o jedinom pametnom prometnom centru u Hrvatskoj, koji postoji od 2003. godine



Čak 73 posto ispitanika ne zna da Rijeka ima pametni prometni centar, pokazala je anketa koju je u lipnju ove godine provelo TD Rijeka plus.


Stoga je, uz obilježavanje Nacionalnog dana sigurnosti cestovnog prometa, ovo bio jedan od razloga da je ovo trgovačko društvo organiziralo Dan otvorenih vrata Prometnog centra Grada Rijeke. Spomenimo kako je riječ o jedinom pametnom prometnom centru u Hrvatskoj, koji postoji od 2003. godine.


Promet u realnom vremenu


Na samom događanju, zainteresiranim se građanima pokušala približiti djelatnost centra, gdje se prikazuje stanje prometa u realnom vremenu, sa 16 kamera raspoređenih na gradskim prometnicama.





Prisutnima su prikazane i snimke koje se odnose na problematične situacije, odnosno primjeri toga kako se ne bi trebalo ponašati u prometu, kao i snimke prometnih nesreća, vožnje u krivom smjeru, policijske potjere, oštećenja gradske imovine i slično.


Na koncu, građani su mogli postavljati pitanja, kako djelatnicima riječkog prometnog centra, tako i Juri Jurkoviću iz PU Primorsko-goranske.



Predstavljanju Prometnog centra Grada Rijeke prisustvovao je i zamjenik gradonačelnika Goran Palčevski, koji je istaknuo kako je ovo hvalevrijedna akcija TD Rijeka plus te dodao da i ubuduće raditi na poboljšanju sigurnosti i kvalitete prometa u gradu.


Automatski semaforski sustav


Voditeljica Odjela upravljanja prometom Ana Tomljanović objasnila je pak funkcioniranje automatskog semaforskog sustava.



– Trenutni sustav međusobno povezuje preko 60 semafora te automatski radi balans cijelog prometa na području Rijeke na osnovi informacije o broju vozila što su trenutno na terenu.


Na osnovu toga sustav odlučuje na koji će način raditi semafori na cijelom području pa se tako balansira prometno opterećenje u samom centru grada.


Kako tehnologije idu naprijed, naravno da bi to moglo biti i bolje, no to dosta ovisi o planovima grada i financijskim konstrukcijama, rekla je voditeljica Odjela upravljanja prometom Ana Tomljanović.


A o dobroj suradnji TD Rijeka plus i policije nešto više je rekao Jure Jurković iz PU Primorsko-goranske.



– Suradnja policije i Rijeka plusa je izvrsna jer praktički radimo na istom cilju, a to je povećanje protočnosti i sigurnosti prometa u Rijeci.


Sva uređenja prometa što se događaju u gradu, praktički su proizvod TD Rijeka plusa, na koji policijska uprava daje ili ne daje svoju suglasnost.


Kakva je situacija na riječkim cestama?


Ako su ta rješenja dobra, prihvatljiva s aspekta sigurnosti i protočnosti prometa, policijska uprava daje svoju suglasnost i ide se u rješenje situacija, rekao je Jurković te dodao da nije zadovoljan trenutnom situacijom na riječkim cestama, ali i naglasio da su često sami sudionici u prometu odgovorni za nesreće što se događaju.



– Ako se usredotočimo na prometne nesreće, ne možemo biti zadovoljni jer na području PU Primorsko-goranske do danas imamo čak 24 poginule osobe, što je već dvije više nego ih je bilo čitave prošle godine.


Što se tiče broja prometnih nesreća i njihovih posljedica, naravno da nikad nismo zadovoljni i priželjkujemo da se smanji taj broj, no treba napomenuti da to nije isključivo stvar policije i Grada Rijeke, odnosno Rijeka plusa.


U najvećoj mjeri to ipak ovisi o samim sudionicima, dakle, vozačima, putnicima i pješacima. Često oni svojim radnjama ugrožavaju sigurnost cestovnog prometa, nerijetko i svoju vlastitu sigurnost.



Jedan od recentnih primjera nesreće u Rijeci je onaj kad je pješak u noćnim satima pretrčavao cestu, bez prethodne provjere, a tu se ne može tražiti odgovornost onoga tko uređuje promet ili onoga tko nadzire promet, već je to isključiva odgovornost samih sudionika.


Apel motociklistima


Uputio je i poseban apel motociklistima da se pridržavaju prometnih pravila jer upravo oni doživljavaju najviše nesreća na riječkim cestama.


– Ako analiziramo strukturu poginulih osoba na području PGŽ-a, ispada da je među ovih 24 stradalnika 7 vozača motocikla, 1 putnica na motociklu te 2 vozača mopeda. Već iz toga možemo izvući određeni zaključak o tome tko najviše stradava na našim cestama, zaključuje Jurković.


Zadovoljstvo radom Prometnog centra Grada Rijeke pokazali su i posjetitelji, no naša sugovornica je istaknula i da joj je žao što nije više pozornosti posvećeno problemu parkiranja u Rijeci.



– Izuzetno sam počašćena da živim u gradu koji ima prometni centar te se osjećam sigurnije uz povećanu pažnju što nam pružaju gradske vlasti.


Danas je, međutim, bilo više riječi o prometu u kretanju te mi je žao što se nije više pažnje poklonilo problemu nedostatka parkirnih mjesta, napose u samom centru grada, rekla je Nina Valčić.