KD Autotrolej

Tko će voziti Riječane? Uskoro strani vozači u gradskim busevima, vraća se “normalni” vozni red

Marinko Glavan

Foto: A. MAKSIMOVIĆ

Foto: A. MAKSIMOVIĆ

Gradski javni prijevoznik priprema teren za početak školske godine



RIJEKA – Nakon što je u lipnju, gotovo tri tjedna prije kraja školske godine, zbog nedostatka vozača Autotrolej uveo reducirani ljetni vozni red na dijelu gradskih linija, Robert Mrvčić direktor riječkog gradskog javnog prijevoznika na naš upit najavljuje kako bi s početkom nove školske godine trebalo započeti i održavanje redovitog voznog reda na svim linijama Autotroleja.


Srezani polasci


Mrvčić je ipak potvrdio kako ovom komunalnom društvu i dalje nedostaje barem dvadeset vozača, zbog čega će pokrenuti proceduru za zapošljavanje stranaca putem agencija za zapošljavanje.


Autotrolej je ove godine ljetni raspored polazaka autobusa, podsjećamo, uveo već 5. lipnja, iako je nastava trajala do 21. lipnja, jer je od 262 zaposlena vozača, njih šezdesetak ili koristilo neiskorištene dane lanjskog godišnjeg odmora ili bilo na bolovanju, zbog čega je održavanje redovnog broja polazaka bilo nemoguće pa je uprava Autotroleja srezala polaske u prvom redu na najfrekventnijim gradskim linijama 2, 5, 6, 7 i 7a.




Zanimalo nas je je li se stabilizirala situacija s brojem vozača u Autotroleju te hoće li s početkom školske godine, od 4. rujna, krenuti i održavanje “normalnog” voznog reda u javnom prijevozu.


– Pripremamo vozni red kakav je bio prije ljeta, odnosno ljetnog voznog reda. To je vozni red koji smo lani, u studenom, bili malo i pojačali, osobito u špicama, odnosno pri vršnim opterećenjima, uvevši dodatne polaske na najopterećenijim linijama, kaže Mrvčić.



Situacija s brojem vozača, međutim, kako je vidljivo iz njegovog odgovora, nije se niti malo popravila, iako su ove godine radnicima Autotroleja povećane plaće, a najveće povećanje odnosi se upravo na vozače.


Privlačenju novih vozača u većoj mjeri nije pomoglo ni to što Autotrolej još od lani zainteresiranima nudi prekvalifikaciju za radno mjesto vozača, uz osigurano radno mjesto za trajanja doškolovanja i nakon toga.


– Imamo 260 zaposlenih vozača. Riješili smo problem neiskorištenih starih godišnjih odmora, smanjio se i broj bolovanja pa bi ovaj broj vozača, uz dobru organizaciju, trebao biti dovoljan za održavanje novog voznog reda, rekao je Mrvčić kojega smo pitali koliki je Autotroleju stvarno potrebno vozača da bi se izbjegli problemi s nedostatkom radne snage.


– Da bismo bez problema pokrili godišnje odmore i periode s povećanim brojem bolovanja, trebalo bi nam barem dvadeset vozača više. Idealno bi bilo i nekoliko preko tog broja, kaže Mrvčić.


Mršavi rezultati


Povećanje plaća i plaćeni programi prekvalifikacije, s kojima je Autotrolej intenzivno krenuo u oglašavanje i potragu za radnom snagom još prošle godine, za sad su dali prilično mršave rezultate kada je riječ o novim vozačima.


Prema podacima Autotroleja, u ovoj je godine zaposleno jedanaest vozača, što putem prekvalifikacije, što putem natječaja za posao.


– Problem je što je otprilike jednak broj ljudi otišao, što prirodnim odljevom, u mirovinu, što u druge tvrtke pa smo stalno na podjednakom broju vozača. Pojačavamo napore da zaposlimo veći broj ljudi, a u sklopu toga na savjetovanje ide natječaj za zapošljavanje preko agencija za zapošljavanje, kaže Mrvčić.


Na naše pitanje jesu li u Autotroleju već razgovarali s predstavnicima agencija za zapošljavanje koje dovode strane radnike u Hrvatsku i iz kojih zemalja bi mogli stići novi vozači, Mrvčić odgovara kako agencije zapošljavaju radnike iz više različitih zemalja, a o tome iz koje bi zemlje mogli doći nije htio nagađati, prije provedbe natječaja.


– Kao obveznik javne nabave, moramo provesti javno nadmetanje za ponude za ustupanjem radnika putem agencija za zapošljavanje. Agencije, koliko sam saznao, zapošljavaju ljude iz većeg broja zemalja, uglavnom istočnih, poput Indije, Nepala Filipina.


Znamo da je dio tih ljudi vozio autobuse u Katru, za vrijeme svjetskog nogometnog prvenstva i u drugim državama. Mislim da nam ne preostaje drugo, nego pokušati zaposliti strance i vidjeti kako će to ići.


Oglašavali smo se i po unutrašnjosti Hrvatske, u Zagorju, Slavoniji, Lici, ali zainteresiranih je vrlo malo.


Znam da su neke tvrtke u Hrvatskoj zaposlile vozače iz Filipina, čak i mehaničare, ističe Mrvčić.


Dodatni rad i zarada


Zanimalo nas je hoće li za stabilno održavanje “zimskog” reda vožnje prepreka biti i to što velik broj vozača već ima maksimalan broj prekovremenih radnih sati u ovoj godini ili su blizu toga, na što su već upozoravali sindikalisti u Autotroleju.


– Nikog ne primoravamo da radi prekovremeno. Ima vozača koji žele dodatno zaraditi i rade prekovremeno, a ima i onih koji ne rade prekovremeno. Mi smo tvrtka koja poštuje zakone i propise i pazit ćemo i na broj odrađenih prekovremenih sati, stalno ga pratimo i tome se prilagođavamo tako da problema u tom smislu neće biti problema, rekao je Mrvčić.


Počela prodaja učeničkih karata, gužvi za sad nema

Nakon što je Vlada krajem prošlog tjedna donijela odluku o subvencioniranju troškova prijevoza za učenike srednjih škola, danas je započela i prodaja učeničkih karata. Gužvi za sad nema, ali se očekuje da bi ih moglo biti, što se više približava početak nove školske godine pa će Autotrolej na prodajnim mjestima angažirati dodatne prodavače, putem studentskih ugovora o radu.