Ususret sezoni

Talijanski turisti sve zainteresiraniji za Kvarner: Ryanair prvi put uvodi liniju Milano – Rijeka

Alenka Juričić Bukarica

Očekuje se da će talijanski gosti, mahom mlađi, iskoristiti novu avioliniju da izbjegnu gužve na cestama / Foto Goran KOVAČIĆ/PIXSELL

Očekuje se da će talijanski gosti, mahom mlađi, iskoristiti novu avioliniju da izbjegnu gužve na cestama / Foto Goran KOVAČIĆ/PIXSELL

Novost su i katamarani agencije Gomo Viaggi, vozit će od 8. srpnja do 3. rujna i povezivati Cesenatico i Pesaro s Malim Lošinjem. I prijevoznik Liberty Lines uvodi katamaran za Mali Lošinj iz Trsta, a velika prednost je i Schengen, što je predsezona već pokazala



 


Želja za odmorom je na vrhuncu, ali budžet za godišnji ne raste. Ili – slijedi vruće ljeto, ali ne samo poradi visokih temperatura, već i visokih cijena. Naslovi u talijanskim medijima posljednjih dana živopisno ukazuju na činjenicu da Talijani ove sezone itekako žele na put, ali da ih i dalje stišće manjak novca u novčanicima. Tako je najnoviji Holiday Barometar, koji je radila agencija Ipsos za Europe Assistance, još jedom pokazao da Talijani ne odustaju od godišnjeg odmora. Međutim, zabrinjavajući su porast cijena i težina inflacije zbog koje prosječni budžet raste za samo dva posto. Želja za odlaskom na godišnji u inozemstvo je velika pa četiri od 10 Talijana žele ići u inozemstvo, a najpopularnija odredišta su Španjolska u koji želi 15 posto njih, slijede Francuska i Grčka u koje želi po devet posto Talijana. Ipak, našim susjedima prva destinacija je i dalje njihova zemlja.


Viviana Vukelić


Pozitivna medijska slika Hrvatske

 




U milanskom Predstavništvu HTZ-a ističu da je medijska slika Hrvatske na tržištu Italije vrlo pozitivna, što je svakako pridonijelo kreiranju pozitivnog imidža i prepoznatljivosti Hrvatske na ovom važnom tržištu.


– Imamo velik broj upita talijanskih medija koji žele pisati o Hrvatskoj i koji o njoj i pišu. U prilog tome je, primjerice, objava u popularnom talijanskom turističkom magazinu Bell Europa koji čita više od 100.000 ljubitelja putovanja. Naime, radi se o izdanju jedne od vodećih talijanskih medijskih grupacija CairoRcs koji u svom izdanju ima Corriere della Sera i Gazzetta dello Sport. Prestižni talijanski magazin objavio je u broju za svibanj reportažu o otoku Krku s najavom na naslovnici pod nazivom: Krk – zeleni otok Kvarnera, kazala je Viviana Vukelić.

Skraćeni odmor


List Il Sole 24 ore, pak, donosi istraživanje najveće talijanske potrošačke udruge Federconsumatori, pa tako kažu da će na godišnje odmore presudno utjecati i poskupljenja osnovnih životnih namirnica u posljednjih nekoliko mjeseci te stalni rast inflacije. Federconsumatori je procijenio da će, u slučaju da četveročlana obitelj tjedan dana provede na talijanskoj plaži ili u planinama, u 2023. godini platiti oko 800 eura više nego prethodne godine. U talijanskoj potrošačkoj udruzi izračunali su da će četveročlanu obitelj tjedan dana na plaži sa smještajem u hotelu stajati 17 posto više nego lani, odnosno gotovo 6.000 eura. Zabrinjavajuća je to brojka, no kao da ne obeshrabruje turiste spremne jurišati na najpoznatija mjesta na Poluotoku. Ističu i da su cijene zrakoplovnih karata doživjele značajan porast. Troškovi domaćih letova porasli su u dvanaest mjeseci za 34 posto, dok je za putovanja u inozemstvo, koja se sada rezerviraju za mjesec srpanj, povećanje iznosilo 45 posto.


Unatoč tome, građani Italije neće odustati od ljetovanja, već će ih, kažu, možda skratiti za nekoliko dana.


U toj konstelaciji snaga Hrvatskoj sigurno na ruku ne idu visoke cijene, no s druge strane ono što je ove godine pozitivno, jest činjenica da je Hrvatska ušla u šengensku zonu pa nema više “fila” na granici. To se osjetllo već i tijekom predsezone, odnosno od početka godine, s obzirom na to da su po Istri ugostitelji imali više gostiju iz Italije nego inače. Kvarner je tu sigurno u prednosti, s obzirom na to da je i ova regija Talijanima iz sjevernog dijela Poluotoka lako dostupna automobilom. A i ove godine bit će tu katamaranske linije, ali po prvi put i avionska linija za Milano koju je uspostavio Ryanair. Nažalost, bilo bi bolje da se regiju pokušalo povezati s Rimom ili nekom južnijom destinacijom, s obzirom na to da iz Milana do Rijeke ima pet sati vožnje. No opet, moguće da će talijanski gosti, barem oni mlađi, iskoristiti ovu mogućnost da izbjegnu kolone na autocestama.


U Predstavništvu Hrvatske turističke zajednice (HTZ), koje je u suradnji s Turističkom zajednicom Kvarnera prošlog tjedan organiziralo posebnu prezentaciju za talijanske agente, doznali smo da će i ove godine na Kvarner ići katamarani privatne agencije Gomo Viaggi. Prema riječima Viviane Vukelić, direktorice HTZ-ova Predstavništva u Milanu, katamaran počinje voziti 8. srpnja, a vozit će do 3. rujna te će ponovo povezivati Cesnatico i Pesaro s Malim Lošinjem. Osim toga, i prijevoznik Liberty Lines uvodi katamaran za Mali Lošinj iz Trsta. Što se tiče nove aviolinije Milano (Bergamo) – Rijeka, Vukelić je istaknula da veseli da se svake godine povećava broj sezonskih letova iz Italije prema Hrvatskoj te se nada da će ovaj let pridonijeti povećanju turističkog prometa, ne samo na otoku Krku, već i u cijeloj Primorsko-goranskoj županiji.


Rast aviolinija za Italiju u zadarskoj zračnoj luci

 


Rast broja aviolinija za Italiju ove sezone ima zadarska Zračna luka na kojoj se ove godine općenito očekuje oko 5 posto veći promet putnika u odnosu na prošlu, rekordnu 2022. godinu kada je prvi put zabilježeno više od milijun putnika. U ljetnom redu letenja ove godine Zračna luka Zadar imat će 70-ak linija, a od novih kompanija, primjerice, dolazi i AeroItalia s linijom za Forli. Tu su i Ryanairove linije za Rim, Pisu, Bolognu, Milano i Torino. Isto tako, Jadrolinija od 29. lipnja do 8. rujna ima liniju Zadar – Ancona. Samim time Turistička zajednica Zadarske županije je odradila niz predstavljanja regije na sajmovima i prezentacijama od Napulja do Milana i sajma u Bologni posvećenog biciklizmu.

Intenzivna promocija


Budući da je Talijanima Hrvatska od ove godine još dostupnija, Predstavništvo HTZ-a u Italiji započelo je godinu intenzivnom kampanjom na temu ulaska Hrvatske u Schengen te uvođenje eura.


– Nastupili smo na dva najvažnija sajma za široku i poslovnu publiku, u Milanu na kojoj je sudjelovao i TZ Kvarnera te Napulju, potom na specijaliziranom sajmu biciklističkog turizma u Bologni, kulturnog turizma u Firenzi te smo održali prezentacije za medije i široku publiku. U tijeku je glavna ljetna kampanja u eminentnim talijanskim medijima, odnosno u online segmentu, tisku, a tu su i aktivnosti vanjskog oglašavanja te oglašavanja na društvenim mrežama. Značajno veseli to što se većina hrvatskih turističkih regija intenzivnije promovira u Italiji u odnosu na prethodne godine, kazala je direktorica Predstavništva HTZ-a u Milanu te dodala da je ove godine u Italiji raspored praznika takav da ima dosta blagdana i produženih vikenda.


– U prvoj polovini godine naglasak je na kraćim putovanjima s obzirom na raspored praznika i produženih vikenda u Italiji te nam slijedi praznik 2. lipnja kad se u Italiji obilježava Dan Republike. Nadamo se da će dio putovanja u tom razdoblju biti usmjeren ponajviše prema hrvatskim destinacijama, koje su im ulaskom naše zemlje u Schengen sada još dostupnije. Turistički promet iz Italije je za sada dobar te smo tijekom prvih 25 dana svibnja u Hrvatskoj ukupno ostvarili 1,2 milijuna dolazaka i 4,2 milijuna noćenja talijanskih turista, što u odnosu na svibanj lani predstavlja rast od 21 posto u dolascima i 22 posto u noćenjima. Kad gledamo kumulativno, u Hrvatskoj je od početka godine do 25. svibnja ostvareno 3,2 milijuna dolazaka i 10,2 milijuna noćenja talijanskih gostiju što u odnosu na lani predstavlja rast od 26 posto u dolascima i 20 posto u noćenjima, navela je Vukelić. Na pitanje što Hrvatska ove godine može očekivati od talijanskog tržišta, pojasnila je da je trend da Talijani putuju tijekom cijele godine, posebice u pred i posezoni bez obzira na njihov tradicionalni Ferragosto, a najveći potencijal Hrvatske u Italiji dostupnost je i blizina destinacije, tim više što Talijani vole putovati automobilom, ali i selektivni oblici turizma poput zdravstvenog, aktivnog i eno-gastronomskog turizma, dok brojni festivali sve više privlače mladu populaciju.


– Raspoloženje za putovanja Talijana ovisit će o platežnoj moći građana s obzirom na visoku inflaciju u Italiji, ali i cijene turističkih usluga u Hrvatskoj te očekujemo last-minute rezervacije za ljetne odmore Talijana, zaključila je Viviana Vukelić.