NOVA RIJEČKA PROMETNICA

Sutra se otvara cesta D 403: Odobrena je uporabna dozvola, Riječani će se ove srijede voziti najskupljom cestom u Hrvatskoj

Marinko Glavan

Snimio Sergej Drechsler

Snimio Sergej Drechsler

Na trasi ceste D 403 izgrađen je čitav niz vrlo zahtjevnih cestovnih objekata, pri čemu gotovo čitava, niti tri kilometra duga cesta, prolazi kroz usjeke, tunel, željeznički podvožnjak ili vijaduktima pa je praktički cijela pod zemljom ili u zraku



Kako doznajemo, danas je završen tehnički pregled ceste D 403 i odobrena je uporabna dozvola, što znači da će najskuplja cesta u Hrvatskoj, koja povezuje kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali i čvor Škurinje na riječkoj zaobilaznici, biti puštena u promet sutra, vjerojatno u prijepodnevnim satima.


Na trasi ceste D 403 izgrađen je čitav niz vrlo zahtjevnih cestovnih objekata, pri čemu gotovo čitava, niti tri kilometra duga cesta, prolazi kroz usjeke, tunel, željeznički podvožnjak ili vijaduktima pa je praktički cijela pod zemljom ili u zraku.





Za spajanje na riječku obilaznicu koju će povezivati s kontejnerskim terminalom i mrežom gradskih prometnica u zapadnom dijelu Rijeke rekonstruiran je veći dio postojećeg čvora Škurinje na riječkoj obilaznici, na kojemu je izgrađen kružni tok na spoju s D403. Kako bi se na samom čvoru i njegovom spoju s Osječkom ulicom povećala protočnost i sigurnost prometa, predviđena je izgradnja još dvaju kružnih raskrižja, jednog na sadašnjem semaforiziranom raskrižju unutar samog čvora, a drugog na spoju s gradskim prometnicama, odnosno s Osječkom ulicom.


Izgradnja ceste D 403 započela je prije nešto više od tri godine, a tijek izgradnje pratile su brojne nepredviđene i neočekivane poteškoće, počevši s izbijanjem pandemije COVID-19, zbog koje su dobrim dijelom bili poremećeni opskrbni lanci na tržištu, kao i uvjeti rada te mobilnost radne snage, preko ruske invazije i rata u Ukrajini koji je doveo do velike energetske krize i brojnih drugih poteškoća, kao i do velike inflacije u zadnjih nešto više od godinu dana. Unatoč svemu, radovi koje izvode GP Krk, slovenski Kolektor CPG i Euroasfalt iz Bosne i Hercegovine, privedeni su samom kraju oko tri mjeseca kasnije od prvobitno najavljivanih rokova za završetak koji su trebali biti krajem lipnja, odnosno početkom srpnja ove godine.