Složili se

Stožer ne vidi nikakav problem u izdvojenoj odluci jedne škole: ‘Nastava uživo na Vežici nije mimo dogovora’

Ingrid Šestan Kučić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

U Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo ističu da je epidemiološka situacija u toj školi povoljna i provjerena te da nema osnove da se Stožer civilne zaštite Grada Rijeke usprotivi odluci



RIJEKA – Odluka Osnovne škole Vežica da bude jedina škola u Primorsko-goranskoj županiji koja jučer nije prešla na C model nastave za učenike predmetne nastave prema mišljenju osnivača nije upitna. U Odjelu gradske uprave za odgoj i školstvo ističu da je epidemiološka situacija u toj školi povoljna i provjerena te da nema osnove da se Stožer civilne zaštite Grada Rijeke usprotivi odluci da vežički stariji osnovci budu jedini u županiji koji i dalje nastavu imaju u učionici.


– Stožer civilne zaštite Grada Rijeke donio je preporuku za prelazak predmetne nastave na model C počevši od danas, 22. ožujka, slijedeći tako preporuku Stožera civilne zaštite Primorsko-goranske. No prema uputama nadležnog Ministarstva znanosti i obrazovanja, samu odluku o prelasku na online nastavu donosi ravnatelj škole u suradnji s osnivačem i nadležnim lokalnim stožerom. S obzirom na to da je u OŠ Vežica samo jedno zaraženo dijete, odnosno epidemiološka je situacija povoljna, ravnateljica OŠ Vežica odlučila je da se nastava u školi provodi po modelu A. Epidemiološka situacija u školi provjerena je i s epidemiološkom službom te nije bilo osnove niti nadležnosti da se Stožer civilne zaštite Grada Rijeke ili Grad Rijeka usprotive takvoj odluci ravnateljice. Naravno, svakodnevno se prati broj zaražene djece i odgojno-obrazovnih radnika škole, kao i broj osoba u samoizolaciji te će se sukladno tim pokazateljima po potrebi mijenjati i model nastave u OŠ Vežica, navode u Odjelu.


Porast zaraženih


I glavni riječki epidemiolog Dobrica Rončević problem u održavanju nastave uživo trenutačno ne vidi. Iako napominje da još ima škola koje imaju povoljnu epidemiološku situaciju, ali su se za online nastavu odlučile preventivno.




– To je stvar dogovora škole i osnivača. Mi smo kao Stožer dali preporuku. Međutim, i druge su škole dobrim dijelom iz preventivnih razloga prešle na C model nastave. Nemamo ništa protiv toga ako je epidemiološka situacija povoljna, a škola može osigurati dobre epidemiološke uvjete da se nastava održava po A modelu. Ipak, treba uzeti u obzir da su učenici često asimptomatski, a veći problem od škola jest ono što se događa na njihovim marginama. To su dolasci i odlasci iz škole koji imaju određeni epidemiološki doprinos te se ide za tim da se to smanji, kao i da se smanje gužve u javnom prijevozu, navodi Rončević.


Činjenicu da broj zaraženih učenika bilježi konstantan porast potvrđuju podaci Ministarstva znanosti i obrazovanja prema kojima je broj inficiranih učenika u pet dana na razini Hrvatske porastao za 210 učenika, a broj učenika u samoizolaciji za njih 1.230. Tako je jučer u Hrvatskoj bilo 850 pozitivnih učenika, njih 5.710 u samoizolaciji, dok je pozitivnih nastavnika bilo 236 te 273 u samoizolaciji. Primorsko-goranske škole prošli su tjedan oborile neslavan rekord s 208 novozaraženih učenika, što je gotovo dvostruko od drugoplasiranog Grada Zagreba sa 117 novozaraženih učenika.


Modeli nastave


Podaci Ministarstva također kažu da je jučer isti model nastave uz Primorsku-goransku županiju započeo i u Istarskoj te Šibensko-kninskoj županiji, dok je Dubrovačko-neretvanska županija s takvim modelom nastave krenula još ranije.


– Nastava se odvija na način da učenici predmetne nastave te srednje škole izuzev maturanata nastavu pratite po C modelu. Maturanti i učenici nižih razreda osnovne škole nastavu i dalje prate prema modelu A. U Splitsko-dalmatinskoj županiji za učenike od 1. do 3. razreda srednjih škola nastava se izvodi na daljinu – model C, dok se za učenike od 1. do 8. razreda osnovne škole te za učenike završnih razreda srednjih strukovnih škola i gimnazija nastava izvodi u školi – model A. Što se tiče Krapinsko- zagorske županije, dvije srednje škole rade po modelu B, kažu u Ministarstvu.


Dodaju i da se u svim ostalim hrvatskim školama nastava izvodi uživo, prema A modelu.