Cesta zvana čežnja

Rotor Halubjan (ne)službeno u prometu, vozači ljutiti: ‘Sramota, vozi se kao na Divljem Zapadu’

Biljana Savić

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Otvoriti dionicu za promet koja nije prošla tehnički prijem, a pritom se promet odvija kao na divljem zapadu, je nešto s čime u EU-u ne možemo biti zadovoljni i što nikako nije prihvatljivo



VIŠKOVO – Nakon puno probijanja rokova, novinar ne može ne osjetiti nelagodu dok javnost obavještava o novom terminu otvaranja ceste D-427. Sramežljivo ćemo reći da je novi termin rujan. Da se odmah razumijemo, to je jučer rekao resorni ministar Butković, nismo mi.


Izgradnja Halubajske ceste, službenog naziva D–427 ima dovoljno dugačku povijest da je Butković već nekoliko puta imao priliku i sužbeno i neslužbeno reći »uskoro će«, a u ožujku ove godine kazao je da cesta za Marišćinu mora biti gotova do 15. lipnja. Ne samo rekao, nego zapovijedio.


Ni ministara se više nitko ne boji, izgleda. »Bitno je da ova cesta bude završena do početka turističke sezone. Rok je 15. lipnja, to nam je cilj i inzistiram da se tog roka držimo. To je zapovijed. Ako bude kakvih poteškoća, rješavat ćemo ih odmah.




Ministarstvo je tu, Hrvatske ceste su tu i nema toga tko će ovo zaustavljati« zapovijedio je ministar Oleg Butković prilikom obilaska gradilišta državne ceste D-427, dakle još u ožujku ove godine.


Izgradnja od 2013. godine


Koji je danas datum, znamo. Cesta zvana čežnja povezivat će Rujevicu s Centrom za gospodarenje otpadom Marišćina, ali ujedno preuzeti i ulogu glavne prometnice između Viškova i Rijeke. Bit će to super, ali treba to dočekati.


– Puštanjem u promet ove dionice prometno će se rasteretiti centar Viškova, a najvažnije je da će pozitivno utjecati na sigurnost djece u prometu, jer su na toj dionici škola i dječji vrtić. Ali, treba to dočekati, veseli se, ali i sumnjičava je mlada gospođa s Viškova.


Po stoti put podsjetimo i na to da izgradnja ove prometnice, odnosno njene dionice od Hosti do Marišćine, traje još od 2013. godine, a da je u međuvremenu bio raskinut ugovor s izvođačem radova Hidroelektrom te sklopljen novi ugovor s tvrtkom PZC koja je u studenom prošle godine preuzela gradilište i nastavila s radovima. Ukupno je dosad na izgradnju utrošeno sedam godina i oko 150 milijuna kuna, a cesta još nije završena, zbog čega ju je Butković tada nazvao »traumom«.



No, neslužbeno doznajemo i to da bi do 15. ovoga mjeseca kao privremeno rješenje trebala biti puštena u promet dionica Plodine – Brnasi.


Inače, još nije službeno pušten u promet, ali asfaltiran je kružni tok raskrižja Halubjan i neslužbeno je u punom prometu.


– Meni je ovaj kružni tok sudbonosan, skraćuje mi put iz Kastva do grada za više od pola. Evo, sad sam motorom prošao između blokova i neotvorenom cestom do kružnog toka, imam iz Kastva manje za voziti do središta Rijeke nego da živim na Kantridi. Naravno, kad bude gotova cesta, kaže nam jedan motociklist. Pitamo ga za ime, a on nam kaže da će nam ga reći kad mi njemu kažemo dan kad će biti otvorena cesta.


Kao na divljem zapadu


Drugi je gospodin bio toliko ljut da ga se nismo usudili pitati ime.


– Kružni tok je odlično rješenje, ali je samo dio ove dionice. S obzirom na to da je prvotno bilo najavljeno otvaranje ceste 2014. godine, ne mogu reći da sam zadovoljan. Budući da i sadašnji radovi već kasne nekoliko mjeseci i da je bilo potrebno koristiti obilazne puteve, ne mogu reći da sam zadovoljan. Otvoriti dionicu za promet koja nije prošla tehnički prijem, a pritom se promet odvija kao na divljem zapadu, je nešto s čime u EU-u ne možemo biti zadovoljni i što nikako nije prihvatljivo.


Mišljenja sam da je sve navedeno sramota za lokalnu vlast i da ukazuje na to gdje nam je mjesto. U Europi stvari tako ne funkcioniraju, ono što bi u svakoj civiliziranoj državi bio razlog da se pozove odgovorne na odgovornost kod nas se prikazuje kao uspjeh. Naravno odgovorne ovo neće ni okrznuti, kazao nam je gospodin iz Viškova.



Inače, ovaj kružni tok nije bio u prvotnom projektu Halubajske ceste, ali ga je Općina Viškovo naknadno uvrstila, tražeći i financirajući izmjenu građevinske dozvole.


S obzirom na bogatu i dugačku povijest gradnje ove ceste, o kojoj su pisali brojni novinari našeg lista od kojih su neki već u mirovini; s obzirom na možda i rekordan broj probijanja rokova i sve peripetije, kad ova cesta jednom bude puštena u promet, dakle u rujnu, to nismo rekli mi, to je Butković rekao, molit ćemo lijepo, bit će to dan dostojan svečanosti.


Uporabna dozvola u rujnu


Tijekom jučerašnjeg posjeta Rijeci premijera Andreja Plenkovića i suradnika, novinari su upitali ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Olega Butkovića hoće li se napokon dovršiti cesta prema Marišćini u roku koji je sam Butković obećao, a to je 15. kolovoza ove godine.


– Cesta prema Marišćini jedna je od trauma koje smo zatekli. Došlo je do raskida ugovora s izvođačem, a kada je to riješeno, trebalo je odraditi dodatne radove. Sada su se pojavili novi problemi jer treba izgraditi infrastrukturu za instalacije. Prema informacijama koje imam, cesta bi trebala dobiti uporabnu dozvolu u rujnu ove godine, najavio je Butković. (D. Cu.)