Dvogodišnji projekt

“Rijeka zajedništva” unaprijedila usluge pomoći u kući na području Aglomeracije Rijeka

Sanja Gašpert

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

Ukupno je usluge koristilo stotinjak pripadnika ciljne skupine, a to su starije i nemoćne osobe, kao i osobe koje žive same



Na završnoj konferenciji EU projekta Rijeka zajedništva – širenje izvaninstitucionalnih usluga na području Aglomeracije Rijeka, predstavljeni su rezultati dvogodišnjeg projekta ukupne vrijednosti oko 232 tisuće eura, koji je financiran iz poziva Unaprjeđenje postojećih i širenje usluga izvaninstucionalne skrbi na području odabranih urbanih aglomeracija/područja Osijek, Pula, Rijeka, Slavonski Brod, Split, Zadar i Zagreb, u okviru ITU mehanizma UA Rijeka.


Nositelj projekta je Hrvatski Crveni križ Gradsko društvo Crvenog križa Rijeka, partner Općina Čavle, a voditelj projekta Mydonia consulting d.o.o.


Što je bio cilj projekta?


– Cilj projekta je bio unaprijediti pružanje socijalne usluge pomoći u kući na području UA Rijeka te pokrenuti pružanje usluge psihosocijalne podrške i savjetovanja putem mobilnih timova Crvenog križa.




Projekt je obuhvatio provedbu sljedećih aktivnosti: usluga pomoći u kući uključuje dostavu toplog obroka, lijekova, namirnica, higijenskih i ostalih potrepština korisnicima, mjerenje krvnog tlaka i šećera u krvi, pružanje usluge psihosocijalne usluge i savjetovanja te ostalu pomoć.


Kroz provedbu projekta sufinancirao se rad voditelja zdravstvenog odgoja, voditelja ugostiteljskih djelatnosti, programskog koordinatora, psihologa, dva vozača, kuhara te administratora projekta.


Ukupno je usluge koristilo stotinjak pripadnika ciljne skupine, a to su starije i nemoćne osobe, kao i osobe koje žive same, među kojima je njih osamdesetak bilo s riječkog područja, a dvadesetak s područja općine Čavle, rekla je voditeljica projekta Dunja Zagorac Šimac.



Dodala je kako se ovim projektom direktno povećao broj korisnika za pružanje izvaninstitucijskih socijalnih usluga, što je doprinijelo socijalnom uključivanju ranjivih skupina i osjećaju osobnog dostojanstva.


Kroz projekt su se oformila dva mobilna tima koja pružaju uslugu pomoći kroz dostavu toplog obroka, namirnica, lijekova i slično.


Također, nabavljeno je novo vozilo i opremljena kuhinja dodatnim kuhinjskim aparatima i potrepštinama, čime se povećala kvaliteta pružanja socijalne usluge kroz bržu i efikasniju pripremu obroka te bržu dostavu.


Jedan od boljih projekata


Od travnja 2022. godine zaposlen je i psiholog koji pruža psihološku podršku i savjetovanje u domu korisnika. Osim navedenog, djelatnici Crvenog križa pružili su i skoro svakodnevno mjerenje krvnog tlaka i šećera u krvi kod korisnika te su pružena individualna savjetovanja na temu zdrave prehrane, prevencije padova kod starijih osoba, prevencije Alzeimerove bolesti, prevencije osteoporoze, tjelovježbe, rekla je Zagorac Šimac.



Ravnateljica Gradskog društva Crvenog križa Rijeka Petra Šuljić istaknula je kako je ovo jedan od boljih projekata kojima su pruženi razni oblici pomoći starijim, bolesnim, nemoćnim i usamljenim građanima, ali, uz druženje i sve navedeno upućena im je i topla riječ.


Slično je bilo i s projektom gerontodomaćica, za koji smo se ponovo prijavili na natječaj u sklopu projekta Zaželi, u partnerstvu s Općinom Čavle, ali ovaj put i Općinom Jelenje, rekla je Šuljić, dodajući kako nije bilo lako ući u domove ljudi, ali im je sigurnost pružio upravo Crveni križ.


Odgovor na potrebe zajednice


Načelnica Općine Čavle Ivana Cvitan Polić podsjetila je kako je ovo treći projekt nastao u suradnji Općine Čavle i riječkog Crvenog križa, uz već prije provedeni Klub umirovljenika i Zaželi.


Ovi projekti nastali su kao odgovor na potrebe naše zajednice, a s njima nastavljamo i dalje, do novih naječaja uz proračunska sredstva Općine Čavle.


Tako naši mještani trenutno imaju na raspolaganju jednu gerontodomaćicu i voditeljicu Kluba umirovljenika, rekla je Cvitan Polić, dodajući kako su korisnici ovih projekata jako zadovoljni, imaju samo riječi hvale.


Programski koordinator projekta Željka Kinkela rekla je kako se potreba za ovakvim projektima pokazala posebno za vrijeme i nakon pandemije koronavirusa, a posebice potreba za psihosocijalnom pomoći, koju je tjedno koristilo četrdesetak korisnika, kojima su psiholozi dolazili u njihove domove.


Posebno su važne mjere i akcije koje se poduzimaju s ciljem očuvanja ili podizanja kvalitete života starih i nemoćnih ljudi, rekla je Kinkela.