Kako će izgledati u praksi?

Riječki gimnazijalci jedan će tjedan biti u školi, drugi učiti – online: “Mjere Ministarstva su neprovedive”

Ingrid Šestan Kučić

Snimio Roni BRMALJ

Snimio Roni BRMALJ

Očito je da ćemo morati složiti raspored kao da radimo u dvije, a ne u jednoj školi, kaže Jane Sclaunich, ravnateljica Prve riječke hrvatske gimnazije



RIJEKA  Vrlo je izvjesno da će učenici Prve riječke hrvatske gimnazije i Gimnazije Andrije Mohorovičića u novu školsku godinu ući s mješovitim modelom nastave, a u praksi će to značiti da će jedan tjedan pohađati nastavu u školi, dok će idući tjedan imati nastavu u online okruženju.


Potvrdila je to nakon jučerašnjeg predstavljanja mjera za početak nove školske godine ravnateljica Prve riječke hrvatske gimnazije Jane Sclaunich, ustvrdivši da su predstavljene mjere Ministarstva znanosti i obrazovanja očekivane, a u njenoj školi, kao i u Gimnaziji Andrije Mohorovičića s kojom dijeli zgradu, i neprovedive.


– Gledano s pozicije naše škole, morat ćemo podijeliti učenike i najizglednija varijanta je mješoviti model nastave. Zbog prostornih problema propisani razmak od 2 metra među učenicima ne možemo osigurati. Mješoviti model nastave najzahtjevnija je varijanta i danas ću održati sastanak s nastavnicima kako bismo probali naći što bolja rješenja. Neupitno je da će sve škole koje rade u dvije smjene jako teško ispoštovati neke veće slobode. Kod nas će realizacija nastave biti jako teška i bit će umjetnost sve to organizirati. Imamo jako puno mješovitih razreda jezične gimnazije. Naime, miješaju nam se učenici kod pohađanja drugog i trećeg jezika, a slično je i u općoj gimnaziji s izbornim predmetima gdje nam se miješaju različite generacije. Očito je da ćemo morati složiti raspored kao da radimo u dvije, a ne u jednoj školi. Mi imamo jednu od težih situacija u Rijeci i nije jednostavno posložiti nastavu u skladu s epidemiološkim uvjetima u školi koja nema prostora, pojašnjava Sclaunich.




Ujedno dodaje i da će ravnatelji srednjih škola u srijedu imati sastanak s osnivačem te da će se tada vjerojatno detalji oko početka nastave iskristalizirati.


Kovač Bluha: Učitelje se ponovo ništa nije pitalo

– Bez obzira što mi je ministar rekao ispostavilo se da ću u razredu raditi onako kako ću moći, kaže članica Radne skupine Gordana Kovač Bluha koja je kao članica Sindikata Preporod bila član tog tijela koje je razrađivalo jučer predstavljene mjere. Svoje nezadovoljstvo radom skupine Kovač Bluha je iznijela već prošli tjedan navodeći kako se učitelje ponovo nije ništa pitalo.
– Jedina sam članica Radne skupine koja je radila u razredu pod COVID mjerama, a nitko me vezano za nastavu nije ništa pitao. Dva dana smo raspravljali o epidemiološkim mjerama i to na način da su već postojeće mjere prilagođavane. U smislu, većina škola nema toplu vodu pa se iz mjera izbacilo pranje ruku toplom vodom i sapunom, a ostavilo samo pranje ruku vodom i sapunom, ili većina škola nema prostora pa je propisani razmak od 2 metra smanjen na 1,5 metara. Radilo se o čistom prilagođavanju. Ono što je trebalo zanimati ministra je da učenici u više razrede prelaze s »rupama« u znanju i o tome je jučer trebao govoriti, kaže Kovač Bluha.

Ocjenjujući pak jučer predstavljene mjere skupom lijepih želja, predsjednik Sinidikata Preporod Željko Stipić kaže da su predstavljene mjere rađene kao da ih je donio netko tko uopće ne pozna situaciju u školama i zamišlja kako bi bilo kada bi sve bilo idealno.


– Ono što smo jučer trebali čuti su odgovori na pitanja možemo li osigurati dodatne učitelje ili njihovu zamjenu, hoće li se osigurati zapošljavanje spremačica u skladu s propisima i slične odgovore na pitanja, a mi smo slušali o nekakvim zamjenskim prostorima i istovremenoj provedbi nastave u učionici i online nastave, bez odgovora hoće li to raditi isti nastavnik i kako. Ono što je trebalo uzeti u obzir je to da je nemoguće napraviti jednoobrazna pravila, jer svaka je škola priča za sebe, upozorava Stipić.


S činjenicom da je svaka škola priča za sebe, slaže se i ravnateljica OŠ »Nikola Tesla« Tatjana Bandera Mrakovčić, koja kao prednosti svoje škole ističe jednosmjenski rad i cjelodnevnu nastavu, no hoće li škola prijeći na rad u dvije smjene, još ne zna reći.


– Dvosmjenski rad eventualno dolazi u obzir za predmetnu nastavu, ali to onda zahtijeva usklađivanje rasporeda i učitelja koji rade u više škola. Imamo još dva tjedna do početka školske godine i sve su opcije otvorene. Očito je da imamo puno pitanja i problema s kojima se moramo uloviti u koštac. U nekim učionicama imamo mogućnost razmaka od 1,5 metra među učenicima, a u nekima nemamo. Pozitivno je što se školama dala svojevrsna autonomija, a u petak imamo sastanak s osnivačem te ćemo tada možda nešto više znati, zaključuje ravnateljica.