Erasmus+

Riječka Srednja škola Andrije Ljudevita Damića uvodi izborni predmet industrijska baština

Ingrid Šestan Kučić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Riječ je o predmetu koji je nastao kao rezultat Erasmus + projekta "INDUSTRIAL HERITAGE LAB@ISCED 3 LEVEL"



Učenici Srednje škole Andrije Ljudevita Adamića od iduće će školske godine kao izborni predmet moći birati industrijsku baštinu.


Riječ je o predmetu koji je nastao kao rezultat Erasmus + projekta “INDUSTRIAL HERITAGE LAB@ISCED 3 LEVEL”, a radi se o dvogodišnjem projektu kojem je cilj unaprijediti i usavršiti kompetencije učitelja u srednjim školama u razvoju metodologije interdisciplinarnog učenja o industrijskoj baštini te poboljšati obrazovanje o kulturnoj baštini na srednjoškolskoj razini integriranjem sadržaja industrijske baštine u školski kurikulum u skladu sa suvremenim pristupima učenju.





Na predstavljanju projekta ravnateljica, Denis Khermayer, istaknula je da je projekt predviđao nekoliko transnacionalnih sastanaka partnera, te dvije edukacije, a nakon izrade komparativne studije o dobrim praksama i učenju o industrijskoj baštini na europskoj i nacionalnim razinama, uslijedila je izrada kurikuluma i metodološkog priručnika za učenje o industrijskoj baštini u srednjim školama.


– Predmet će se izvoditi na engleskom jeziku, a provodit će ga skupina profesora. Namijenjen je učenicima 2. i 3. razreda, a izvodit će se u trajanju od 35 sati godišnje, pojasnila je ravnateljica.


Sam program, kao i kurikulum te metodološki priručnik predstavili su profesori škole, a kako su istaknuli učenici će ukupno kroz dvije školske godine 70 nastavnih sati provesti istraživajući riječku industrijsku baštinu.


Ideja je da to ne bude još jedan u nizu predmeta koji će se poučavati u učionici, već se radi o predmetu koji se bazira na terenskoj nastavi, istraživanju, posjetu različitim lokacijama te poticanju kritičkog mišljenja i kreativnosti.



Kurikulum novog predmeta ima četiri modula, a radi se o povijesti, valorizaciji, revitalizaciji i održivom razvoju. Svaki modul donosi viši stupanj znanja i vještina kojima učenici moraju ovladati.


Metodološki priručnik izrađen je na engleskom jeziku, ima 180 stranica te je strukturiran u tri poglavlja kojima su obuhvaćeni terenski pristup, tri varijante godišnjih izvedbenih kurikuluma te priprema za nastavni sat.


Priručnik je, napomenula je ravnateljica, primijenjiv i u drugim gimnazijskim programima.


Uz Srednju školu Andrije Ljudevita Adamića partneri na projektu su i Nezihe Derya Baltali Bilim ve Sanat Merkezi iz Turske, Liceul Tehnologic “Sfantul Pantelimon” iz Rumunjske, Regionalny Instytut Kultury w Katowicach iz Poljske te Centar za industrijsku baštinu Sveučilišta u Rijeci.


Uz uvođenje novog izbornog predmeta kao prednost projekta na jučerašnjem su predstavljanju istaknuti i umrežavanje na lokalnoj te europskoj razini, a benefit je i razvijanje suradnje znanstvene institucije kao što je Sveučilište u Rijeci sa srednjoškolskom ustanovom.