PREDSTAVLJANJE NA DELTI

FOTO/VIDEO Prvi električni autobus stigao na riječke ulice, uskoro će uslijediti još mnogi

Marinko Glavan

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

Na Delti je predstavljen baterijsko-električni gradski autobus MAN Lion's City 12e, u sklopu europske truneje ovog proizvođača, pod nazivom #ElectrifyingEurope.



Do kraja lipnja na državnoj razini bi trebao biti raspisan natječaj za subvencioniranje nabave 70 potpuno električnih autobusa za javni gradski promet, a očekuje se da će ih desetak biti namijenjeno javnom gradskom prijevozu u Rijeci, i to u roku od oko dvije godine, najavio je direktor Autotroleja Alberto Kontuš, prilikom predstavljanja električnog autobusa marke MAN na riječkoj Delti.


Kontuš i gradonačelnik Marko Filipović tom su prilikom potvrdili kako su Grad Rijeka i Autotrolej zainteresirani za uvođenje električnih autobusa u flotu javnog gradskog prijevoznika, što je, prema njihovim riječima, korak ka uspostavljanju javnog prometa s nultom emisijom štetnih plinova.



Foto galerija: Predstavljanje autobusa na struju tvrtke MAN Foto: Vedran Karuza




Na Delti je predstavljen baterijsko-električni gradski autobus MAN Lion’s City 12e, u sklopu europske truneje ovog proizvođača, pod nazivom #ElectrifyingEurope. Riječ je o niskopodnom gradskom autobusu, duljine 12 metara, s kapacitetom prijevoza do 88 putnika. Kapacitet baterije ovog autobusa je 480 kWh, s dosegom vožnje između 250 i 300 kilometara, što ovisi o topografiji terena, vremenskim uvjetima te načinu vožnje. Cijena ovakvog autobusa kreće se između 500 tisuća i 550 tisuća eura, ovisno o opremljenosti vozila, što je otprilike dvostruko više u odnosu na slična vozila s klasičnim dizelskim motorima.


Gradonačelnik Filipović je prilikom predstavljanja istaknuo kako Nacionalni plan oporavka i otpornosti predviđa nabavku električnih autobusa za javni gradski prijevoz.


– Razmotrit ćemo je li, uz EU financiranje, moguće nabaviti elektroautobuse, naravno, prilagođene našoj konfiguraciji terena. Električni autobusi su skuplji od klasičnih, ali su i održiviji po pitanju zaštite okoliša. Europski zeleni plan kao i vi strateški razvojni dokumenti predviđaju potpuni prelazak na autobuse na električni pogon do 2050. godine, kao i automobila općenito, što je veliki europski iskorak koji nas očekuje u narednim desetljećima, rekao je Filipović.


Direktor Autotroleja Kontuš je na pitanje novinara odgovorio kako je “izrazito realno” očekivati električne gradske autobuse na riječkim ulicama. Prelazak na električna vozila i ona pogonjena vodikom predviđen je smjernicama Europske unije, istaknuo je, a situacija u Ukrajini taj bi prelazak mogla dodatno ubrzati.


– Imamo konkretne naznake, jer već prošle godine je plan oporavka od Covida predviđao ulaganja u vozila s nultom emisijom štetnih plinova. Prošlog tjedna je najavljeno da bi do kraja lipnja s Ministarstvom prometa trebala biti definirana nabava prvih autobusa na struju. Ako tijekom ljeta potpišemo ugovor s Ministarstvom, iako ne znam točne rokove proizvodnje, siguran sam da ćemo kroz naredne dvije godine imati prve električne autobuse. Ministarstvo je objavilo da će se za javne prijevoznike nabaviti sedamdeset električnih autobusa. Koliko će ih točno doći do Rijeke, teško je reći, ali mi očekujemo da bi to moglo biti oko deset vozila, rekao je Kontuš.


istaknuo je kako su predstavnici Autotroleja već bili na prezentacijama električnih autobusa drugih proizvođača, a na pitanje o linijama na kojima bi takvi autobusi eventualno mogli prometovati, s obzirom na izrazito nepovoljnu konfiguraciju terena u Rijeci, s brojnim uzbrdicama, odgovorio je kako se za sad razmatra uvođenje električnih autobusa na linijama s manje uspona, primjerice linijama broj 1 i 1a.


Zvonko Gabut, direktor prodaje u MAN Importer Hrvatska je istaknuo da slični autobusi već prometuju u više europskih gradova – Cijena jednog ovakvog autobusa varira ovisno o željama i potrebama korisnika, o opremi i popratnim uslugama, duljini jamstva i slično, a kreće se između 500 tisuća i 550 tisuća eura, kazao je Gabud, dodajući kako prije raspisivanja natječaja ne može nagađati kolike će biti subvencije, odnosno sufinanciranje nabavke električnih autobusa.


– Do sada je bila praksa da se iz fondova Europske unije sufinancira 85% vrijednosti vozila, rekao je Gabud.