Akcijska ponuda

Provjerili smo zimska sniženja po riječkim trgovinama: ”Ne znamo što ćemo kupiti, ovo je obična besciljna šetnja’

Katarina Bošnjak

Foto Ana Križanec

Foto Ana Križanec

Kad god sam nešto gledala što mi se sviđa, nikada nije bilo na sniženju, govori Ines



 


RIJEKA – Krajem prosinca prošle godine započela su zimska sniženja koja će trajati sve do veljače, a vrijede i u trgovinama i online prodaji. Sniženja obično počinju postupno i odvijaju se u nekoliko faza, a trenutno smo ušli u treći tjedan od početka sezonskog sniženja pa se na popustima od 20 pa do čak 70 posto mogu pronaći razni proizvodi, od odjeće i obuće do posteljine i nakita.


Ono što je zanimljivo kod ovog zimskog sniženja upravo je to da je započelo dvojnim iskazivanjem cijena u prosincu 2023., a kako od 1. siječnja 2024. više nema dvojnog iskazivanja, sada se cijene navode samo u eurima. Doduše, neki trgovci dvojnu cijenu još drže, vjerojatno za one potrošače koji se nisu naviknuli na eure ili se još uvijek referiraju na kune da bi dobili bolju sliku o vrijednosti nekog proizvoda. Tamo gdje dvojnih cijena nema, potrebno je posebno pripaziti.


Širok asortiman




U Tower Centru Rijeka nema izloga na kojem nema velikih crvenih i žutih plakata s oznakama popusta, a dok smo razgovarali s građanima koji kupuju, i sami smo »bacili oko« na ovogodišnju sniženu ponudu. Taman pred zahlađenje, pojedine trgovine s obućom, poput CCC-a, nude i do 50 popusta popusta na širok asortiman obuće, uključujući, naravno, i čizme. Pojedina se obuća za pola cijene može kupiti i u trgovinama Buzz, Polleo Sport, Mass, Salamander, Tom Tailor te Shoetique, a popusti do 40 posto mogu se naći u Adidasu, trgovinama Shoe Be Do, Ecco, Ciciban i Froddo. Izdvajamo i trgovinu Posteljina.hr koja ima i do 70 posto popusta, kao i Springfield, The Core, House, Cropp i Reserved s popustima koji iznose i do 50 posto.


Na izlazu iz jedne od trgovina razgovarali smo s Raulom i Andrijom, koji su upravo završili s jednim dijelom kupovine, a kupili su par tenisica i tri majice – sve sniženo u pola cijene.


Kupiili par tenisica i tri majice, sve za pola cijene –
Raul i Andrija / Snimila Ana KRIŽANEC


– Obično ne kupujem po sniženjima, već kad mi treba nešto, sad smo naletjeli na sniženja, a inače kupujem što mi se sviđa. I sve uživo, nema online ništa, nisam fan online šopinga, kazao je Raul i požalio se kako je znao naručiti odjeću svoje veličine, ali bi kada dobije paket shvatio da je zbog kroja, iako njegove veličine, puno manja.


– Odjeća se mora prvo isprobati. Nije loša ponuda u Rijeci, ali je i dalje u Zagrebu i Ljubljani bolja, veći je izbor, kao i u Italiji, iako nije kao prije – zaključio je Raul.


Previše skupo


Manje sreće s pronalaženjem dobre ponude imao je Matej koji od sniženih proizvoda nije uspio pronaći ništa što mu se sviđa, dok je ono što je zapravo htio kupiti, previše skupo.


Nije imao sreće s pronalaskom artikala koje je tražio – Matej / Snimila Ana KRIŽANEC


– Obišao sam puno dućana i nigdje nisam našao tenisice kakve mi odgovaraju, ali mislim da u Rijeci ne nedostaje izbora, mislim da je ovoga puta u meni problem. Iskreno, ne volim šoping nikako, ali kad već moram, online mi je draže jer onda barem ne moram hodati po trgovinama. Ali ovisi i o čemu se radi, robu ću možda radije kupiti online, a tenisice uživo, s tim da ne volim niti jedno ni drugo, kupujem samo kada mi baš treba – objasnio nam je Matej.


Isto mišljenje o online kupovini dijeli i Anamari koja se u Tower uputila s prijateljicom Suzanom.


Više preferiraju online trgovinu – Anamari i Suzana / Snimila Ana KRIŽANEC


– Da budem iskrena, više kupujem online, a sada u ovoj sezoni sniženja naručila sam neke stvari iz Zare. Preferiram online jer tako izbjegavam gužvu, dođe mi doma na vrata, probam, vratim kada mi ne odgovara, i to je to. Osobno mi je puno praktičnije i tako puno više volim, kazala je Anamari te dodala da voli šoping uvijek, ali naravno da više odlazi u kupovinu kada su sezonska sniženja.


Nema broja


Za razliku od kupaca namjernika koji u trgovačke centre dolaze s listama stvari koje su im potrebne te organiziraju i planiraju kupovinu, Ines i Frano s kojima smo pričali dok su nasmijani šetali hodnicima Towera, zapravo su prvenstveno došli »window shoppati«, odnosno gledati izloge bez konkretne namjere da nešto kupe.


Došli samo »baciti oko« bez obaveze da nešto kupe – Ines i Frano / Snimila Ana KRIŽANEC


– Ako slučajno na nešto naletimo, kupit ćemo. Išli smo se malo prošetati, odlučili doći do Towera i to je to, a za sada nismo našli ništa jer ne tražimo tako intenzivno, gledamo malo što ima, svako toliko uđemo u neki dućan. Ne znamo što želimo kupiti, ne znamo što ćemo kupiti, ne znamo hoćemo li kupiti, to je sve tako besciljno, obična šetnja, kazao je Frano te dodao kako su svakako očekivali da će biti više ljudi, što zbog sezone sniženja, što zbog doba dana.


– Sada je ovaj tjedan skijanja pa su valjda svi otišli skijati, a osim toga, poslije Božića i Nove godine su se valjda ljudi malo istrošili, kazao je Frano.


Na pitanje što misle o ovogodišnjim sniženjima i uspijevaju li kroz gledanje izloga pronaći nešto što bi potencijalno kupili, Ines kaže kako joj se sniženja čine vrlo diskutabilna.


– Ono što je sniženo je negdje pokupljeno i ne mogu prodati, pa vam to prodaju pod sniženjem, a sve ono što vam se iole sviđa, to nije na sniženju. Kad god sam nešto gledala što mi se sviđa, nikada nije bilo na sniženju, govori Ines, a Frano dodaje kako je uspio ipak naći snižene cipele koje mu se sviđaju, ali nažalost nije bilo broja.


Mačak u vreći


Oboje su se složili da, kada moraju nešto kupiti, preferiraju kupovinu uživo jer se online kupuje mačka u vreći – jednom dobiješ dobro, drugi puta ne.


– Da je Amazon ovdje kao što je Amazon u Americi, koji odgovara za ono što ti donesu doma, to bi bio drugi par rukava, zaključila je Ines.


Svakako treba biti oprezan na koji god način kupovali, treba obratiti pozornost na ispravno istaknute cijene, a na svakom proizvodu trebala bi se moći vidjeti najniža cijena u posljednjih 30 dana. Osim toga, poželjno je i unaprijed provjeriti može li se proizvod vratiti ili zamijeniti.


Nakon dulje šetnje Towerom dalo se zaključiti kako ovosezonska sniženja nude uistinu svašta, od komada koji su trenutno aktualni i moderni, pa do vječnih klasika – jedino je potrebno malo više strpljenja i više traganja ako ste u potrazi za nečim specifičnim. Gužve koje se katkad stvore u trgovinama tijekom sezonskih sniženja znaju imati i popriličan utjecaj na organizaciju proizvoda, stoga ne čudi što se više ljudi okreće online kupovini.