Posljedice nevremena

Otkriveno zašto je došlo do pada dizalice na Brajdici: Popravak nije moguć, danas kreće rezanje

Orjana Antešić

Foto: M. GRACIN

Foto: M. GRACIN

Nitko od radnika i posade broda nije ozlijeđen u ovoj nesreći



Prema posljednjim informacijama iz Jadranskih vrata d.d., danas će početi rezanje i uklanjanje slomljenih dijelova obalne dizalice, koja je stradala u olujnom nevremenu koje je u petak u poslijepodnevnim satima pogodilo Rijeku.


Subota se iskoristila za pripreme, dopremu sve potrebne opreme i strojeva potrebnih da bi se slomljena konstrukcija dizalice uklonila, a odradio se inspekcijski pregled 353-metarskog kontejneraša »Maersk Hanoi« kako bi se utvrdilo da brod nije pretrpio kakva oštećenja koja se moguće na prvi pogled nije uočilo.


– Osim onog najvažnijeg, a to je da nitko od radnika i posade broda nije ozlijeđen u ovoj nesreći, pregledom broda potvrđeno je da nema nikakvih oštećenja, tako da je materijalna šteta, osim naravno same dizalice, svedena na petnaestak oštećenih kontejnera koje u ovom trenutku još uvijek identificiramo, kazao nam je jučer poslijepodne direktor prodaje u Jadranskim vratima Žarko Acinger.




Ta obalna dizalica bila je parkirana iza krme broda. Na njoj se posljednjih dana obavljaju remontni radovi te nije sudjelovala u operacijama pretovara kontejnera s broda »Maersk Hanoi« koji je u tom trenutku bio privezan na terminalu.


Acinger je naveo da je jaki nalet vjetra odbacio parkiranu dizalicu pa se grana dizalice sudarila s brodom.


Dizalica se srušila i oštetila nekoliko kontejnera na brodu i skladišnom prostoru, dodao je.


– Radnici nisu ni u jednom trenutku bili ugroženi zato što smo na vrijeme, poučeni i prethodnim iskustvima, na vrijeme poduzeli sve potrebne mjere. Na terminalu smo već svjedočili jačim udarima vjetra, međutim ovaj je specifičan po smjeru iz kojega je dolazio.


Obično je to sjeveroistok, dakle naša čuvena bura, no ovog puta situacija je bila potpuno drukčija. Naleti vjetra došli su iz smjera Opatije, odnosno sa čistog sjevera ili tramontane, kako mi kažemo, upravo u smjeru u kojemu su položene šine dizalica, što je i prouzročilo ovaj nesretni događaj, rekao je Acinger.


Stradala Samsungova panamax dizalica pretrpjela je razmjere totalne štete, što znači da njezin popravak nije opcija. To zasigurno nije dobra vijest za riječki kontejnerski terminal na Brajdici koji će prekrcaj tereta određeno vrijeme morati obavljati s preostale dvije mostne dizalice.


Prema riječima Acingera, u ovom koncesionaru riječkog kontejnerskog terminala krenuli su u postupak nabave dvije nove dizalice, no s obzirom na to da je riječ o specifičnoj opremi, vrijeme potrebno za njihovu nabavku, odnosno isporuku, traje između 18 i 24 mjeseca.