'Biosigurnost i biozaštita'

Nova vannastavna aktivnost u Rijeci: Učenici OŠ Pećine učit će o – zaraznim bolestima

Ingrid Šestan Kučić

U odgojno-zdravstvenom projektu sudjelovat i riječke osnovne i srednje škole / Foto Vedran KARUZA

U odgojno-zdravstvenom projektu sudjelovat i riječke osnovne i srednje škole / Foto Vedran KARUZA

Do sada se za sudjelovanje u projektu prijavilo 110 hrvatskih škola, među kojima su i riječke osnovne i srednje škole, a jedna od njih je i OŠ Pećine u kojoj je nastavnica biologije Pamela Bašić Palković prijavila sve sedmaše i osmaše



RIJEKA  Od ove školske godine u osnovnim i srednjim školama provodit će se nova izvannastavna aktivnost »Biosigurnost i biozaštita«, a riječ je o pilot-projektu koji su pokrenuli Klinika za infektivne bolesti »Dr. Fran Mihaljević« i Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s Osnovnom školom Vijenac iz Osijeka.


Voditeljica projekta je ravnateljica Klinike za infektivne bolesti prof. dr. Alemka Markotić, a nacionalni koordinator za osnovne i srednje škole je mr. sc. Maja Kassa, učiteljica geografije u Osnovnoj školi Vijenac Osijek.


Riječ je o projektu koji je nastao kao potreba za dodatnom edukacijom učenika i nastavnika u vrijeme epidemije koronavirusa, a glavni poticaj za njegovo uvođenje je važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja i prevencije zaraznih bolesti.




Do sada se za sudjelovanje u projektu prijavilo 110 hrvatskih škola, među kojima su i riječke osnovne i srednje škole, a jedna od njih je i OŠ Pećine u kojoj je nastavnica biologije Pamela Bašić Palković prijavila sve sedmaše i osmaše te škole za sudjelovanje u projektu.



– Projekt će se kao izvannastavna aktivnost provoditi kroz 35 sati godišnje, a počinje idući tjedan. Za nastavnike su već organizirani webinari, a osobno sam prijavila sve sedmaše i osmaše za sudjelovanje u projektu, njih 40, jer smatram da se radi o zanimljivoj izvannastavnoj aktivnosti u trenutnim okolnostima te da je važno učenicima omogućiti dodatnu edukaciju, kaže Bašić Palković.



Glavni ciljevi ovog predmeta su upoznavanje učenika s važnošću stručnog, znanstvenog, globalnog i osobnog pristupa u sprječavanju širenja zaraznih bolesti. Učenike će se kroz predmet upoznati i s opasnim uzročnicima zaraznih bolesti i njihovim načinom djelovanja, a cilj je i usvajanje odgovornog ponašanja prema svome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskom domu, društvu i okolišu te analiziranje potencijalnih opasnosti biougroze i načina prevencije.


Među ciljevima je i osposobiti učenika za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru, popularizirati znanosti i istraživanja u STEM području kroz istraživački rad učenika i razviti interese kod učenika za znanost i istraživanje. Učenici će zajedno sa svojim učiteljima – mentorima, putem digitalne platforme, obrađivati sadržaje i svladavati planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita.


Planirane ishode učenici će ostvarivati kroz istraživački rad, učenjem putem rješavanja problema, praktični rad, unos, obradu i analizu podataka, izradu plakata, prezentacija, sudjelovanje u raspravama, kreativno izražavanje, rješavanje kvizova i slično. Na kraju nastavne godine planirano je i natjecanje učenika u stečenim vještinama te prezentacija rezultata istraživačkih radova i postera, a podršku provedbi projekta pružilo je i Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Iako provedba projekta počinje 14. rujna, zbog velikog interesa škola rok za prijavu zainteresiranih ustanova produžen je do 13. rujna, a uz osnovne škole sudjelovat će i trogodišnje i četverogodišnje srednje škole.