Grad Rijeka izabrao tri tvrtke

Na riječke ulice u gotovo sve mjesne odbore stiže 600 e-romobila

Damir Cupać

Snimio VEDRAN KARUZA

Snimio VEDRAN KARUZA

Građani su prihvatili ovu uslugu koja je postala standard u mnogim europskim gradovima. No, treba poraditi na disciplini kada je riječ o brzini, ali posebno o načinu odlaganja nakon korištenja, rekao je Filipović



RIJEKA  Na riječkim ulicama, nakon što je pilot-projekt opravdao očekivanja, naći će se 600 električnih romobila nakon što su nakon javnog poziva za prikupljanje ponuda za uslugu iznajmljivanja e-romobila na području Grada Rijeke izabrane njih tri za obavljanje usluge.



– Najpovoljnijim ponuditeljima, sukladno uvjetima iz javnog poziva za prikupljanje ponuda za uslugu iznajmljivanja e-romobila na području Grada Rijeke i bodovnoj rang listi utvrđene su tvrtke Bolt Services HR kojoj je odobreno vršenje usluge iznajmljivanja 300 e-romobila, tvrtke Sustav javnih bicikala i Tier Mobility Se dobile su odobrenje za 200 e-romobila, a tvrtka Zisch za njih sto, kazao je pročelnik Odjela gradske uprave za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje otpadom Srđan Škunca. On je pojasnio da se na taj način nastavlja razvijati sustav mikrobilnosti koji je započeo projektom Ricikleta zahvaljujući kojemu su u Rijeci zaživjele električne bicikle.



– Cilj je omogućiti mobilnost bez korištenja vozila na fosilna goriva. Najprije smo uveli pilot-projekt koji je prihvaćen. Raspisali smo natječaj, stiglo je njih pet, a izabrana su tri ponuđača. Nije bila riječ o natječaju za korištenje javnih površina, već za pružanje usluga. Na taj način dobili smo najbolje uvjete za građane, ali i robusne i primjerene e-romobile za takvu uslugu. Cijene za korištenje kretat će se već od jedne kune, a e-romobili bit će na raspolaganju i u dobrom dijelu riječkih mjesnih odbora. Jedan od natječajnih uvjeta bio je i osiguranje korisnika kako bi zaštitili njihovu sigurnost. Prema iskustvima iz pilot-projekta, ono na čemu trebamo raditi je educiranje korisnika usluge kada je riječ o brzini kretanja na pješačkim površinama. Vjerujemo da će se korištenje morati kontrolirati. Određene su i zone unutar kojih će brzina biti moguća maksimalno do 20 kilometara na sat jer će biti ugrađeni limitatori brzine. Pred nama su četiri godine pružanja usluge na ovakav način, a onda ćemo vidjeti treba li, i što, mijenjati, pojasnio je pročelnik Škunca.





Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović izrazio je zadovoljstvo iskorakom kada je riječ o korištenju e-romobila.



– Do sada smo imali 200-ak e-romobila, a sada će ih biti 600 raspoređenih na 30-ak lokacija i pokrit će gotovo sve mjesne odbore. Građani su prihvatili ovu uslugu koja je postala standard u mnogim europskim gradovima. No, treba poraditi na disciplini kada je riječ o brzini, ali posebno o načinu odlaganja nakon korištenja. Prvi smo hrvatski grad koji je na ovakav način ponudio ovu uslugu našim građanima, ali i svim gostima kojih je sve više jer je Rijeka postala urbano turističko središte, poručio je Filipović.