Vraćaju se svadbe:

Kakva je situacija s organizacijom vjenčanja u PGŽ? Vraćaju se svadbe na Trsatskom kaštelu

Alenka Juričić Bukarica

Tijekom ljetnih mjeseci ove godine održat će se na ovoj lokaciji četiri vjenčanja, a upita je dosta, i to već i za 2022. i 2023. No, osim o epidemiološkim mjerama, realizacija ovisi i o vremenskim uvjetima



RIJEKA – Živo je bilo prošle subote u Uvali Scott. Razlog jednostavan, održano je vjenčanje. Što samo po sebi i nije neka vijest, no u ovo pandemijsko vrijeme definitivno jest i ukazuje na činjenicu da su s ublažavanjem mjera i dozvolom organizacije vjenčanja, mladenci jedva dočekali održavanje »najvažnijeg dana u životu«. Dugo nije bilo pireva u riječkim turističkim objektima, no iako prilično sramežljivo, počeli su se vraćati.


Pauza do rujna


Tako su primjerice već u travnju neki bili zainteresirani da na Trsatskom kaštelu naprave manje vjenčanje od deset ljudi, a što je, s obzirom na to da bi pir bio na otvorenom, epidemiološki bilo i moguće. Međutim, zima koja se protegla sve do kraja svibnja, hladno i kišovito vrijeme, poremetili su i te planove.


Pokušali smo stoga doznati što ima od najava i interesa u nekim od objekata u Rijeci i okolici. U Uvali Scott doznali smo da nakon ovog pira slijedi pauza do rujna, s obzirom na to da je ovo turističko naselje tijekom ljeta prvenstveno orijentirano na odmorišne goste. Nedjeljko Anđelić, direktor Uvale Scott, kazao je kako u pred i posezoni održavaju pireve i kako inače imaju kapacitet za organizaciju svadbi od 100 do 200 ljudi. Jasno, sada je na snazi ograničenje od 120 ljudi na vjenčanju. Ondje su imali jedan manji pir koji je organiziran uz sve propisane epidemiološke mjere.




U ostalim objektima Jadran hotela od popuštanja mjera nisu imali svadbi.


– Za sada nismo imali vjenčanja, ali upita ima, vidi se da su se ljudi počeli interesirati, kazao je Dalibor Maletić, direktor hrane i pića Jadran hotela, dodajući kako mladenci mogu po vlastitim željama složiti meni, kao i da se u pravilu radi o mladencima s riječkog područja. Pojasnio je da u hotelu Jadran imaju kapacitet za organizaciju vjenčanja do 110 osoba, a primjerice u u Continentalu 60 osoba.


Sve više upita


Čini se, pak, kako su mladencima trenutno dosta zanimljiva vjenčanja na otvorenom, barem ako se uzme u obzir da su na Trsatskom kaštelu u predstojećem periodu najavljena četiri vjenčanja. Boravak na otvorenom u konačnici je i epidemiološki vrlo dobra zamisao, a vjenčanje uz zalazak sunca i rezanje torte pod zvijezdama doista je romantično. Ines Boban-Štiglić, voditeljica razvoja proizvoda u Turističkoj zajednici grada Rijeke, istaknula je kako je Trsatski kaštel atraktivan je i reprezentativan kulturno-povijesni objekt koji intenzivno živi tijekom cijele godine, odnosno živio je do pojave pandemije bolesti COVID-19.


– To je javni prostor koji je definitivno privlačan mladim ljudima koji žele čin vjenčanja održati upravo među zidinama ovog drevnog frankopanskog kaštela. Interes za održavanje vjenčanja na Trsatskom kaštelu uvijek je bio dosta velik. Pojavom ugroze od zaraze virusom SARS-CoV-2, interes je splasnuo, ali smanjenjem broja oboljelih i sukladno očekivanjima da će epidemiološke mjere popustiti dolaskom ljeta, ponovno nam stižu upiti za održavanjem vjenčanja na Trsatskom kaštelu.


I do sada smo imali brojne upite, ali nismo imali vjenčanja na tom prostoru. Sada se povećao interes, tako da će se tijekom ljetnih mjeseci ove godine održati četiri vjenčanja na Trsatskom kaštelu. Imamo dosta upita, no svi se ne realiziraju s obzirom da se sve odvija na otvorenom, kazala je Boban-Štiglić.


No, svakako je dobra vijest da u riječkoj Turističkoj zajednici već imaju upite za organizaciju vjenčanja tijekom 2022., ali čak i u 2023. godini.


Puno posla oko organizacije


– Organizatori vjenčanja moraju prijaviti skup tri dana prije i dostaviti imena i prezimena te potvrde za sve goste, uz ostalo i glazbu. Glazba je dozvoljena, a svatovi nemaju vremenskog ograničenja do 23 sata, s time da nema ljubljenja i sjedeća mjesta su razmaknuta, rekao nam je Anđelić, pojašnjavajući kako to izgleda u praksi. Naime, organizatori vjenčanja moraju obavijestiti o održavanju vjenčanja nadležnu županijsku službu civilne zaštite, i to najkasnije tri dana prije održavanja vjenčanja, te definirati zadovoljavaju li svi na događanju jedan od uvjeta: jesu li prije više od 14 dana primili drugu dozu cjepiva, jesu li unutar 180 dana preboljeli COVID-19, preboljeli COVID-19 i cijepili se jednom dozom ili unatrag 48 sati bili negativni na PCR ili brzom antigenskom testu. Dakle, posla oko organizacije ima, što očito traži i neko vrijeme pa se trenutno ne može govoriti o nekom boomu vjenčanja.