25. obljetnica

“Jezikova juha” na Filozofskom fakultetu: Poticanje višejezičnosti uz zabavu

Ervin Pavleković

Predstavljeni su i projekti TEAM i UPSKILLS koji su unutar programa Erasmus+ počeli s radom u rujnu 2020. i djeluju do kolovoza 2023. godine



RIJEKA – U sklopu obilježavanja 25. godišnjice Filozofskog fakulteta, uz brojna druga događanja, održan je i kviz o višejezičnosti »Jezikova juha« te predstavljanje Erasmus+ prijekta TEAM I UPSKILLS, u organizaciji Bilingualism Matters@Rijeka, koji je organizirao kviz i koji služi kao diseminacijski kanal projekta TEAM, a pomaže i diseminaciji projekta UPSKILLS.


Nova kategorija


U kvizu »Jezikova juha« sudjelovao je 21 sudionik, a šest ekipa bilo je sastavljeno od tri do četiri člana. Jednu su ekipu tako činile djelatnice Fakulteta, dok su ostale ekipe bile sastavljene od studenata, među kojima su bile i dvije Erasmus+ studentice. Pitanja u kvizu bila su podijeljena u šest kategorija, a odnosila su se na višejezičnost, jezike svijeta, hrvatski jezik i njegova narječja, manjinske i ugrožene jezike, izmišljene jezike i jezike u književnosti te kulturne tradicije i običaje.


Prema riječima voditeljice Bilingualism Matters@Rijeka izv. prof. dr. sc. Tihane Kraš kviz »Jezikova juha« postao je tradicionalna aktivnost koju Bilingualism Matters@Rijeka organizira i provodi u povodu Dana Filozofskog fakulteta u Rijeci s ciljem poticanja višejezičnosti i informiranosti o njoj u našoj sredini.




– U odnosu na prethodne godine, ove smo godine uveli novu kategoriju u kviz – kulturne tradicije i običaji, kojom želimo poticati razumijevanje i prihvaćanje različitih kultura, koju su sudionici odlično prihvatili. Kviz je i ove godine održan u izvrsnoj atmosferi, u kojoj smo se svi – i organizatori i sudionici – zabavili i stekli nove spoznaje, govori Kraš.


Predstavljanju Erasmus+ projekata TEAM i UPSKILLS prisustvovali su studenti i djelatnici Filozofskog fakulteta u Rijeci, Erasmus+ studenti, stipendisti Središnjeg državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske i polaznici programa cjeloživotnog obrazovanja »Učenje hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika«.


Strateška partnerstva


– Projekti TEAM i UPSKILLS trenutno su u završnoj fazi provedbe, u kojoj dovršavamo izradu intelektualnih rezultata te intenzivno radimo na njihovoj diseminaciji i općenito promidžbi projekata. Cilj nam je da što više nastavnika kako onih razredne i predmetne nastave, kojima je namijenjen projekt TEAM, tako i onih sveučilišnih, kojima je namijenjen projekt UPSKILLS, saznaju za naše javno dostupne obrazovne resurse, nastavne materijale i smjernice za poučavanje, i koriste ih u svojem obrazovanju, usavršavanju i nastavnom radu. Kao strateška partnerstva za visoko obrazovanje unutar programa Erasmus+ projekti su usmjereni na rješavanje aktualnih društvenih problema, odnosno nedovoljnu osposobljenost nastavnika razredne i predmetne nastave za rad s višejezičnim učenicima, posebice učenicima migrantima, čime se bavi projekt TEAM, te nedovoljnu pripremljenost studenata jezika i lingvistike za obavljanje poslova u gospodarstvu i znanosti, čime se bavi projekt UPSKILLS, i predstavljaju sponu između znanosti i društva, ističe Kraš, najavljujući nadolazeće završno predstavljanje rezultata projekata.


Oba su projekta strateška partnerstva za visoko obrazovanje unutar programa Erasmus+ Europske unije koja su započela s radom u rujnu 2020. godine i djeluju do kolovoza 2023. godine. Cilj je projekta TEAM (Teacher Education About Multilingualism) (Obrazovanje nastavnika o višejezičnosti) razviti javno dostupne resurse za obrazovanje sadašnjih i budućih nastavnika razredne i predmetne nastave o različitim aspektima višejezičnosti koji će im omogućiti da bolje pristupe jezičnoj i kulturnoj raznolikosti u razredu te bolje udovolje potrebama višejezičnih učenika, posebice učenika migranata. Cilj projekta UPSKILLS (UPgrading the SKIlls of Linguistics and Language Students) (Unapređenje vještina studenata lingvistike i jezika) je razviti javno dostupne nastavne materijale i smjernice za poučavanje, koji će se moći uklopiti u postojeće ili nove studijske programe na prijediplomskoj i diplomskoj razini i koji će studente jezika i(li) lingvistike bolje pripremiti za suvremene poslove u gospodarstvu i znanosti te povećati njihovu konkurentnost na tržištu rada.