Skupština TZ Rijeka

Izgledi riječkog turizma: “Prva dva mjeseca su dobro krenula, a onda je počeo rat…”

Alenka Juričić Bukarica

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Dočekao nas je rat u Ukrajini, pad drona u Zagrebu... Ne znam više što se još može dogoditi turističkom sektoru, bio je slikovit gradonačelnik Marko Filipović



Članovi Skupštine Turističke zajednice grada (TZG) Rijeke usvojili su na sjednici Izvješće o izvršenju Godišnjeg programa rada TZG-a Rijeka za prošlu godinu, Odluku o korištenju viška prihoda od gotovo 600.000 kuna koje su prebačene u ovu godinu, kao i Izvješće Turističkog vijeća i Izvještaj o izvršenom nadzoru nad radom i financijskim poslovanjem riječkog TZ-a.


Sjednica je bila prilika i za osvrt na lanjsku turističku godinu pa je tako direktor TZG-a Rijeka Petar Škarpa istaknuo da je lani ostvareno 371.000 turističkih noćenja što je 80 posto ostvarenja iz rekordne 2019.


Nova strategija


– Lani nam je njemačko tržište jako dobro reagiralo, velik skok smo imali i s tržišta Češke i Poljske, dok je talijansko tržište definitivno podbacilo i tu se vidi taj pad, kazao je Škarpa koji se osvrnuo i na ono što riječki TZ očekuje ove godine.




Tako će, nakon što TZ Kvarnera donese svoju Strategiju razvoja turizma, i TZG Rijeka krajem ove ili početkom iduće godine krenuti u izradu novog četverogodišnjeg strateškog okvira razvoja turizma u Rijeci.


Samim time ponovo će se aktivirati i sve radne skupine kako bi se dobilo što kvalitetniju buduću Strategiju. Uz ostalo, uskoro se očekuje i predstavljanje kompletiranog projekta Ri outdoor koji uključuju cjelokupnu outdoor ponudu Rijeke i Riječkog prstena.


Isto tako, plan je i daljnji razvitak Winter passa, odnosno uključivanje i drugih institucija i atrakcija poput Bazena Kantrida, Astronomskog centra, muzeja Peek and Poke…


– Ova je kartica lansirana krajem prošle godine i do sada je izdano već oko tisuću Winter passova, rekao je Škarpa.



Lanjskim ostvarenjem zadovoljstvo je izrazio i riječki gradonačelnik Marko Filipović koji se osvrnuo i na aktualni trenutak obilježen ratnim stradanjima u Ukrajini, a koja posredno utječu i na turističke tokove.


– Prva dva mjeseca ove godine su dosta dobro počela, i taman kada smo mislili da pandemija jenjava, dočekao nas je rat u Ukrajini, pad drona u Zagrebu… Ne znam više što se još može dogoditi turističkom sektoru, bio je slikovit Filipović.


Što se budućnosti riječkog turizma tiče, kazao je da u Gradu imaju ozbiljna pisma namjere potencijalnih investitora za područje Dječje bolnice Kantrida, kako vlasnik riječkog Hiltona najavljuje nove investicije, investicije planiraju i Jadran hoteli, a planiraju se i smještajni kapaciteti u prostoru bivšeg Gracianija, i to, po riječima gradonačelnika na visokoj arhitektonskoj razini. A tu je i ACI marina Rijeka čiji su investitori pred ishodovanjem svih potrebnih dokumenata potrebnih za početak radova.


– S obzirom i na ove najave, turistička perspektiva destinacije je u narednim godinama dobra, kazao je Filipović.


Strah od rata učinio svoje


Što se tiče aktualnog stanja bukinga i najava za Uskrs i sezonu, članica Skupštine i vlasnica turističke agencije RB Travel Mirjana Rahelić, iznijela je zanimljiv podatak da se u Njemačkoj, koja je za Kvarner prvo emitivno tržište, najviše organiziranih autobusnih putovanja odnosi na Poljsku, i to zbog kulturnog turizma. S obzirom na blizinu Poljske i Ukrajine, za očekivati je da bi se dobar dio tih putovanja mogao preliti u Hrvatsku.



– Što se tiče bukinga za ovu godinu u segmentu organiziranih dolazaka, tržišta njemačkog govornog područja puno ranije planiraju dolaske pa su tako dolasci za ovu godinu planirani još lani u proljeće, u nadi da će se situacija s pandemijom COVID-19 smiriti.


Međutim, u doba kada su počeli pravi bukinzi kod partnera u Njemačkoj, počeo je peti val pandemije i sve je nekako zastalo. Ublažavanjem mjera nakon toga, buking je ponovo lijepo krenuo, međutim, s obzirom na novonastale okolnosti sve ono što je bilo ugovoreno za ožujak je, nažalost, otkazano, dok rezervacije za travanj i svibanj i dalje stoje, dakle, nisu otkazivane te ćemo imati nekoliko grupa.


Ali za dalje, definitivno je strah uslijed rata u Ukrajini učinio svoje tako da je to sve pod upitnikom. Svi imaju veliku želju putovati, ali treba prevladati strah. Što se tiče individualnih dolazaka, budući da mi u vlasništvu imamo i dva smještajna objekta, taj dio je zaista lijepo popunjen u periodu od svibnja do kraja rujna.


Za razumjeti je da će se individualni gost lakše odlučiti na putovanje, ako se nešto desi na destinaciji bez problema se može vratiti, dok je za grupne dolaske to ipak teže. A i cijene prijevoza su jako porasle jer se troškovi uslijed viših cijena goriva nekako moraju kompenzirati, ukazala je Rahelić.


Ljudi željni putovanja


Istok Dobrilović, član Uprave agencije Meeting point Croatia, ukazao je, pak, da Rijeci treba što više događanja, od po dva, tri dana, kao i da se nada da će se potražnja za predstojeći Uskrs u naredna dva, tri tjedna podignuti.


– Naravno da je ova situacija s ratom u Ukrajini dovela do stagnacije u bukingu, no posljednja dva, tri dana se rezervacije ipak polako popravljaju. Popravljaju se prvenstveno za Uskrs i za svibanj što znači da možemo očekivati solidne rezultate.


Naravno s naših najbližih tržišta, no ima pomaka i na britanskom tržištu kao i francuskom, kazao je Dobrilović.



Što se ljeta tiče, kazao je da je u ovoj situaciji teško bilo što prognozirati, međutim, da se očekuje dobro ljeto, s time da su trenutne brojke bolje nego lani u isto vrijeme.


– Početkom godine, pogotovo u veljači kada je buking jako porastao, očekivali smo jako dobru sezonu, sada se koncentriramo na Uskrs i predsezonu, a ja sam optimist i vjerujem da će i glavna sezona biti dobra s obzirom na veliku želju ljudi za putovanjima, kazao je ovaj član Skupštine te istaknuo da je za turizam Rijeke i regije izuzetno važan povratak avioprometa, osobito iz Velike Britanije.


– To je nešto što ovoj regiji treba »kao suho zlato« i uz ona tradicionalna tržišta koja su nam najvažnija, ovime možemo postići jako dobar »mix« tržišta kao temelj za jednu dobru sezonu, ukazao je.


Inače, Rijeka je ove godine, zajedno s Opatijom domaćin Međunarodnog Skal kongresa. Tamara Černeka, članica Skupštine i predsjednica Skal kluba Kvarner, najavila je da se očekuje dolazak više od 400 turističkih profesionalaca iz cijelog svijeta, a što će biti odlična prilika za promoviranje Rijeke i njene turističke ponude.


Petar Škarpa ponovo izabran za direktora


Turističko vijeće TZG-a Rijeka potvrdilo je za novog starog direktora riječke Turističke zajednice Petra Škarpu. Naime, kako su članovi Skupštine izvješćeni, na natječaj za direktora, koji je TZ bio dužan raspisati temeljem novog Zakona o turističkim zajednicama, javila su se četiri kandidata, od čega jedna prijava nije sadržavala svu potrebnu dokumentaciju.



S kandidatima je Povjerenstvo odradilo razgovore te predložilo Turističkom vijeću za novi mandat dosadašnjeg direktora. Turističko je vijeće jednoglasno podržalo prijedlog.


Inače, prema izmjenama zakona svi TZ-i u Hrvatskoj dužni su do kraja lipnja provesti natječaje s obzirom na to da, po novom, direktor nije na toj funkciji na neodređeno, nego se ponovo bira na mandat od četiri godine.