Projekt Porto Baroš

Gradi se mega parking na Delti. Doznajte detalje projekta koji bi već do kolovoza Rivu trebao očistiti od automobila

Bruna Matičić

Foto VEDRAN KARUZA

Foto VEDRAN KARUZA

Novo će parkiralište imati kapacitet oko 500 automobila, što je dovoljno da se kapacitet parkinga Putničke obale i Rive Boduli, koje mogu primiti malo više od 400 vozila, prebaci na novi parking na Delti



Natječaj za izgradnju marine u Porto Barošu koji je prošloga tjedna raspisalo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture osnovni je preduvjet početka realizacije novog parkinga na Delti kapaciteta oko 500 parkirnih mjesta, a kojim će se Riva osloboditi od automobila, pojasnio je ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa, prema čijim bi riječima novo parkiralište moglo biti u funkciji već u kolovozu ove godine.


Dvije faze


– Koncesija za obavljanje djelatnosti parkinga na Putničkoj obali, odnosno Rivi Boduli istječe u kolovozu ove godine. Kao što smo već najavili, postoji ideja i plan, koje na neki način usuglašavamo i s Gradom Rijeka, da se kompletan parking s Putničke obale prebaci na prostor iza zgrade Exportdrva.


Možemo reći da se osnovni preduvjet za realizacijom toga projekta ostvario, a odnosi se na raspisivanje natječaja od strane Ministarstva mora za Porto Baroš, to jest buduću nautičku luku.




Raspisivanjem natječaja Luka Rijeka d.d. u određeno vrijeme mora, sukladno koncesijskom ugovoru, prekinuti operativne aktivnosti s Delte i Porto Baroša, što je otvorilo mogućnost za pripremu natječaja za obavljanje koncesijske parkirališne djelatnosti na spomenutom prostoru, kazao je Denis Vukorepa.



U Lučkoj upravi Rijeka izgradnju parkirališta na području uz zgradu nekadašnjeg Exportdrva planiraju u dvije faze i to po koncesijskom modelu, dok će natječaj za odabir koncesionara, koji će prostor urediti i pripremiti za obavljanje parkirališne djelatnosti, ubrzo biti raspisan.


– Trenutačno pripremamo natječajnu dokumentaciju i Studiju gospodarske opravdanosti za izgradnju novog parkirališta, a kroz koje će se definirati iznos koncesije i koncesijsko razdoblje.


Vrijeme izdavanja koncesije ovisit će o visini investicije. Područje će imati privremeni status te računamo da će se natječaj za koncesiju raspisati u sljedeća dva mjeseca. Nakon odabira, taj isti koncesionar pripremit će prostor i staviti ga u funkciju, dok početkom kolovoza parkinga na Putničkoj obali više neće biti, istaknuo je Vukorepa.


U prvoj fazi izgradnje parkinga postojeće nadstrešnice, u kojima se trenutačno skladišti drvo, neće se rušiti, ali obaveza koncesionara je da prostor uredi, očisti i pripremi kako bi bio siguran za parkiranje automobila.



Također, pojašnjava Vukorepa, postoji mogućnost da se na dijelu krova ugrade solarni paneli koji bi parkingu omogućili napajanje za električna vozila, naravno, ako se prethodno ispune svi sigurnosni uvjeti.


Novo će parkiralište imati kapacitet oko 500 automobila, što je dovoljno da se kompletni kapacitet parkinga Putničke obale i Rive Boduli, koja mogu primiti malo više od 400 automobila, prebaci na novi parking na Delti te da se u potpunosti zadovolje potrebe građana koji dolaze u centar grada i na tržnicu.


Također, prema neslužbenim informacijama, interes za koncesijom već je iskazao Grad Rijeka, odnosno gradska tvrtka Rijeka plus, koja sada upravlja parkiralištima na Putničkoj obali i Rivi Boduli u konzorciju s koncesionarom Luka Rijeka d.d.


Parking na kat


Druga faza realizacije izgradnje parkinga na Delti koja bi koncesionaru omogućila opciju udvostručenja kapaciteta parkirnih mjesta izgradnjom gornje etaže, na metalnoj konstrukciji, ovisi o Prostornom planu Grada Rijeke i prenamjeni privremenog statusa za parking, ali i razvoju putničkog terminala na Molo longu.


Riječ je projektu Južnog veza na Riječkom lukobranu kojim se planira izgradnja dodatnog obalnog pojasa kako bi omogućio trajektni promet iz riječke luke za čije održavanje trenutačno nema tehničkih uvjeta.



– Trenutačno smo u pripremi dokumentacije za aplikaciju za sufinanciranje Južnog veza na Riječkom lukobranu iz europskih fondova, a kada dobijemo potvrdu, parking će se urediti prema početnom planu izgradnje.


S novim pristaništem trajekti će moći pristajati u luku, a u kombinaciji s izgradnjom novog parkirališta dobit ćemo prostor na Rivi Boduli za formiranje kolona za ukrcaj uz prostor na samom pristaništu, kaže Vukorepa.


Do 2024. godine riječka luka bit će neprepoznatljiva


Dugi niz godina govori se o tome da je rivu potrebno osloboditi od automobila, a sada je prilika da se to zaista i učini. Rijeka će konačno dobiti pravi izlaz na more i obalu bez parkiranih automobila.


Osim obalnog prostora gdje će se moći nesmetano šetati, otvaraju se mogućnosti i za obogaćivanjem prostora novim sadržajima namijenjenim građanima i posjetiteljima Rijeke, kazao je ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.


Zaključio je da će realizacijom svih projekata koje imaju u planu, riječka luka za tri godine biti neprepoznatljiva.


– Realizacijom svih projekata na lučkom području Rijeka i riječka luka kompletno mijenjaju svoj izgled i do 2024. godine će biti neprepoznatljive. Na istoku cesta D404 i kontejnerski terminal Brajdica, na zapadu cesta D403 i terminal Zagrebačka obala, a u samom središtu Rijeke moderna marina, jahte i putnički brodovi.