Javni poziv

Grad i TZ Rijeka daju 350.000 kuna za gospodarska i turistička događanja, evo kako do novca

Bruna Matičić

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Natječaj je namijenjen za organizaciju gospodarskih događanja, eno-gastronomskih događanja, kongresa, sajmova i sajamskih manifestacija, za ostala događanja TZ Rijeke raspisuje poseban natječaj



Grad Rijeka i Turistička zajednica grada Rijeke ove će godine izdvojiti 350 tisuća kuna potpore za organizaciju gospodarskih i turističkih događanja na području Rijeke.


Javni poziv


Naime, javni poziv za dodjelu bespovratnih sredstava otvoren je do 7. ožujka u 15 sati, a cilj mu je pridonijeti unapređenju i obogaćivanju turističkog proizvoda i ponude u našem gradu, kao i promocija i razvoj riječkog gospodarstva, poduzetništva i obrta te investicijskog potencijala riječkog područja.


– Ova sredstva namijenjena su za aktivnosti koje Grad Rijeka sustavno provodi, a koje su usmjerene na poticanje poduzetnika i razvoj turističke ponude Rijeke. Temeljem općeg programa mjera strateški smo se opredijelili na razvoj poduzetništva i turizma, a jedna od mjera kojom to ostvarujemo upravo je i ovaj javni poziv, rekao je gradonačelnik Rijeke Marko Filipović.




Podsjetio je kako je u proteklih četrnaest godina putem raznih natječaja poduzetnicima osigurano oko 23 milijuna kuna subvencija, od čega je u protekle tri godine 200 tisuća kuna dodijeljeno za organizaciju nautičkog sajma na Gatu Karoline Riječke.


– Upravo se uspjeh nautičkoga sajma, uz izravnu financijsku potporu Grada, naročito u ovim vremenima pandemije, pokazao kao pun pogodak.


Nadam se da će služiti kao poticaj gospodarskim subjektima da se odluče na organizaciju gospodarskih manifestacija, što će, siguran sam, pridonijeti razvoju Rijeke kao turističke destinacije, dodao je Filipović te je organizatore događanja i gospodarske subjekte pozvao da iskoriste ovu priliku, uključe se i prijave turističke i gospodarske projekte koji će se sufinancirati.


Kvalitetni partneri


Petar Škarpa, direktor Turističke zajednice grada Rijeke, po objavi ovog javnog poziva kazao je da će njime sigurno dobiti kvalitetne partnere koji će podignuti, kako turistički promet, tako i promociju, odnosno prepoznatljivost Rijeke na nacionalnom, ali i globalnom tržištu.


– Nadam se da će ovo mnogima biti dobar podstrek da se odluče na organizaciju određenih aktivnosti. Znamo da gospodarska zbivanja i turističke manifestacije koje traju nekoliko dana uvijek daju dobre turističke rezultate.


Vjerujem da će upravo ovaj natječaj i potpore koje ćemo dodijeliti organizatorima pridonijeti povećanju ovogodišnjeg turističkog prometa na području grada Rijeke i da ćemo do kraja godine dostići ili čak prestići rezultate iz rekordne 2019. godine, poručio je Škarpa.


– Ovaj natječaj namijenjen je za organizaciju gospodarskih događanja poput kongresa, sajmova i sajamskih manifestacija te eno-gastronomskih događanja na području Rijeke, dok će za sva ostala događanja koja nemaju predznak gospodarskog Turistička zajednica grada Rijeke, kao i svake godine, raspisati poseban natječaj, pojasnila je Jana Sertić, pročelnica gradskog Odjela za poduzetništvo navodeći da su prihvatljivi prijavitelji na ovaj poziv svi gospodarski subjekti, bez obzira na veličinu i sjedište, a koji su isključivo u privatnom vlasništvu.


Također, dodaje da je ukupna planirana vrijednost 350 tisuća kuna, a intenzitet potpore će iznositi do 30 posto prihvatljivih troškova, odnosno minimalno 5.000 i maksimalno 100 tisuća kuna po prijavitelju.


Odlični riječki turistički rezultati na početku 2022.


Na samom početku 2022. godine Rijeka je ostvarila ohrabrujuće turističke rezultate te 17 posto više noćenja nego rekordne 2019. godine. Naime, prema podacima sustava e-Visitor, Rijeka je u siječnju zabilježila 5.548 dolazaka, što predstavlja povećanje od četiri posto u odnosu na 2019. godinu te 163 posto više u odnosu na 2021. godinu. U isto vrijeme broj noćenja povećao se za 17 posto u odnosu na 2019. godinu te 128 posto u odnosu na 2021. godinu.


Iz Turističke zajednice grada (TZG) Rijeke, koja prenosi ove rezultate, kazali su da su riječki gosti ovog siječnja boravili duže u smještajnim kapacitetima nego rekordne 2019. godine, s naglaskom na strane turiste koji su na teritoriju Rijeke u prosjeku boravili 4,3 dana, što je značajno povećanje u odnosu na uobičajen boravak.


Najviše noćenja ostvareno je u privatnom smještaju na koji otpada 45 posto noćenja, dok je u hotelima ostvareno 38 posto noćenja. Također, ističu da posebno veseli povratak turista s tradicionalno vjernog tržišta Italije, kao i to da su talijanski turisti s 1.513 noćenja zasjeli na vrh liste stranih turista po broju noćenja.


Osim ovih ohrabrujućih podataka, zanimljivo je da su obiteljski i privatni smještaj na području grada Rijeke po ostvarenim noćenjima bili treći u Hrvatskoj, dok je prema hotelskom turističkom prometu zauzela deseto mjesto. Isto tako, po ukupnom broju turista Rijeka se pozicionirala kao šesta destinacija u Hrvatskoj s prometom od gotovo 19.000 noćenja, istaknuli su iz TZG-a Rijeke, čiji je direktor Petar Škarpa kazao da su ovom razvoju situacije i izuzetnim rezultatima uvelike pridonijele razne aktivnosti koje su provodili u suradnji s Gradom Rijekom i Turističkom zajednicom Kvarnera.


Riječ je o akciji Winter pass kojom TZGR sve goste grada Rijeke, koji se odluče za boravak u trajanju od dvije ili više noći, »nagrađuje« besplatnim ulazima u muzeje na teritoriju grada Rijeke te u Astronomski centar i bazene Kantrida.


Podaci posebno vesele u ovim, za turizam, teškim vremenima i situaciji kada su otkazana sva karnevalska događanja prije same povorke koja su u naš grad znala dovesti značajan broj turista iz Hrvatske i inozemstva, istaknuli su iz TZG-a Rijeke, dodajući da to pokazuje kako Rijeka postaje zanimljiva turistima i u zimskim mjesecima.