Donosimo detalje

Do kraja tjedna stiže lokacijska dozvola, izgradnja marine u Porto Barošu počinje najesen

Marinko Glavan

U prvoj fazi marina će dobiti svoj morski dio i velik dio ostalih sadržaja, kaže Petrinić, što će omogućiti kategorizaciju od pet sidara



Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja do kraja ovog tjedna trebalo bi izdati lokacijsku dozvolu za nautičku marinu u riječkom Porto Barošu, čime se ispunjavaju uvjeti za stupanje na snagu koncesijskog ugovora između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i ACI Gitonea, zajedničke tvrtke nacionalnog lanca nautičkih marina i njemačke grupacije Lurssen, a ujedno i za ishođenje građevinske dozvole, nakon čega bi najesen trebali započeti i prvi građevinski radovi u budućoj marini, potvrdio je za Novi list Anđelko Petrinić, direktor ACI Gitonea.


Ispunjeni uvjeti


– Ispunili smo sve uvjete, među kojima i pozitivnu ocjenu Studije utjecaja na okoliš buduće marine, platili potrebna davanja te očekujemo da lokacijska dozvola za ACI marinu Rijeka bude izdana do konca ovog tjedna. Ovo je velik korak u realizaciji projekta, imali smo rok od dvije godine za ishođenje lokacijske dozvole, prema uvjetima iz postupka javne nabave za odabir kocesionara uspjeli smo posao odraditi i prije roka. S dobivanjem lokacijske dozvole, uz predočenje ostale potrebne dokumentacije, na snagu će stupiti koncesijski ugovor s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, čije potpisivanje se očekuje idućeg mjeseca. Od trenutka potpisivanja ugovora ACI Gitone postaje koncesionar na području Porto Baroša i upravlja tim prostorom, ističe Petrinić.


ACI Gitone će, prema uvjetima iz natječaja za odabir koncesionara, provedenog prije dvije godine, u izgradnju i opremanje marine u Porto Barošu, u roku od tri godine od potpisivanja koncesijskog ugovora, morati uložiti najmanje 363,7 milijuna kuna, a koncesijski ugovor bit će sklopljen na rok od 30 godina. Područje marine obuhvaća površinu pomorskog dobra i luke od 105,8 tisuća četvornih metara, za što će ACI Gitone plaćati (u eurima) protuvrijednost od pet kuna po četvornom metru godišnje, uz četiri posto od ostvarenih prihoda, pri čemu će se stalni dio koncesijske naknade, nakon petnaeste godine trajanja ugovora, svakih pet godina povećavati za dvije kune godišnje. Procijenjena ukupna vrijednost koncesije, koja uključuje ulaganja i prihode od marine, procjenjuje se na mlijardu i 165 milijuna kuna, odnosno oko 155 milijuna eura. Natječajem je koncesionaru ostavljena mogućnost da područje marine proširi i na dio riječkog lučkog bazena, od Rive Boduli do DeFranceschijevog gata, odnosno do »bunkera«, za što je interes do sad u više navrata potvrđen i iz ACI-ja i iz Lurssen grupe, a to bi proširenje riječku marinu učinilo jednom od najvećih na Jadranu, pri čemu bi bila i jedna od najluksuznijih, prema planovima ACI Gitonea.


Anđelko Petrinić / Foto: V. KARUZA




Petrinić ističe da je, osim ishođenja lokacijske dozvole i pozitivne ocjene Studije utjecaja na okoliš, do sad izrađeno i više od 80 posto glavnog projekta.


– Očekujemo da ćemo u srpnju podnijeti zahtjev za izdavanje građevinske dozvole, koja bi trebala biti izdana tijekom rujna ili listopada, što će nam omogućiti da već ove jeseni počnemo s radovima na izgradnji prve faze projekta, kaže Petrinić, objašnjavajući da se prva faza projekta odnosi na morski dio marine, zajedno s obalom, lukobranom na kojemu će, među ostalim, biti smještena i benzinska crpka za opskrbu plovila gorivom te zgradama na Ružićevom gatu.


Pitanje skladišta


– Projekt je podijeljen u dvije faze, jer je skladište broj 40 na Senjskom pristaništu zaštićeno kulturno dobro pa nam predstoje razgovori s Konzervatorskim odjelom Ministarstva kulture kako bismo utvrdili na koji način ono može biti obnovljeno i stavljeno u novu funkciju u marini. Radovi na prvoj fazi trebali bi biti završeni prije sezone 2025. godine, kada bi marina, prema planovima, trebala biti u funkciji. Radovi na drugoj fazi započet će 2024. godine, također najesen, a trebali bi biti završeni prije ljeta 2026. godine, kada će marina biti u cijelosti izgrađena, kaže Petrinić.


Skladište 41, pored zaštićenog skladišta 40, bit će srušeno, a na njegovom mjestu bit će izgrađena garaža koja će, prema najavama iz ACI Gitonea, biti otvorena za javnost i dostupna građanima za parkiranje vozila. U Zaštićenom skladištu 40 i na okolnom prostoru trebali bi biti smješteni ugostiteljski, poslovni, trgovački i drugi uslužni sadržaji, no točan izgled i namjena bit će definirani nakon što se utvrde točni uvjeti koje će odrediti konzervatori.


U prvoj fazi marina će dobiti svoj morski dio i velik dio ostalih sadržaja, kaže Petrinić, što će omogućiti kategorizaciju od pet sidara, što je najviša kategorija nautičkih marina na hrvatskom dijelu Jadrana.


– U prvoj će fazi biti postavljeni pontoni s vezovima, njih 226, od kojih će svaki, osim priključaka vode i struje, imati i priključak za zbrinjavanje otpadnih, takozvanih sivih i crnih voda s plovila, što je prvi takav slučaj u Hrvatskoj, da svi vezovi budu opremljeni i tom vrstom priključka. Na Ružićevom gatu bit će smještena zgrada koja će biti u funkciji cijele marine, s ugostiteljskim i drugim sadržajima, prostorima za posade, recepcijom, sanitarnim čvorovima i svime što je potrebno da marina dobije pet sidara, kaže Petrinić.


Obnova starog i izgradnja novog mosta preko Mrtvog kanala


U sklopu radova u ACI marini Rijeka bit će obnovljen i nekad pokretni most na spoju Mrtvog kanala i Porto Baroša koji će biti u funkciji pješačkog mosta preko Mrtvog kanala, a uz njega će biti izgrađen i novi most kojim će prometovati vozila.



– Postojeći most zasad se neće obnavljati na način da bude pokretan, ali je ostavljena mogućnost i za to, pa će novi most biti smješten tako da, kada stari bude u potpunosti obnovljen, na način da opet bude pokretan, ne ometa njegovo zakretanje. To je bio i zahtjev konzervatora kako bismo uopće mogli izgraditi novi most, kaže Petrinić.


IZ ACI Gitonea Gradu Rijeci upućen je i prijedlog izgradnje nove prometnice koja bi povezivala istočni dio marine s cestom D-404, a koja bi, bude li prijedlog prihvaćen, u biti trebala postati glavna prometnica za pristup vozila do same marine.