PROJEKTANTSKA ZAVRZLAMA

Čvor Trinajstići izgrađen još u srpnju, zašto nije otvoren? Razlog je nevjerojatan

Marinko Glavan

Foto Sergej Drechslrer

Foto Sergej Drechslrer

Birokracija koči njegovo otvaranje



Pet i pol milijuna eura vrijedan čvor Trinajstići na riječkoj obilaznici izgrađen je u cijelosti još u srpnju ove godine, ali još uvijek nije pušten u promet.


Ovaj važan čvor koji bi stanovnicima dobrog dijela općine Matulji i grada Kastva omogućio pristup obilaznici i time značajno rasteretio prometnice u zapadnom dijelu Rijeke i Kastvu i dalje je nedostupan vozačima, i to zbog birokratskih zavrzlama oko izdavanja izmjena građevinske dozvole radi izmještanja komunalnih, telekomunikacijskih i drugih instalacija.


Kompleksan zahvat


O ovoj apsurdnoj situaciji, u kojoj izgrađeni i opremljeni čvor ne služi svojoj svrsi, uputili smo upit Hrvatskim autocestama (HAC), od kojih smo pokušali saznati kada će čvor Trinajstići napokon biti pušten u promet.




Pri tom valja podsjetiti da se za desetak dana očekuje puštanje u promet ceste D403 koja obilaznicu spaja, ne samo s novim kontejnerskim terminalom nego i sa Zvonimirovom ulicom, kod zgrade Novog lista, što bi, da je čvor Trinajstići u funkciji, omogućilo dobrom dijelu stanovnika Matulja i Kastva da do centra Rijeke i natrag stignu znatno brže nego sada, posebno u jutarnjim i popodnevnim satima vršnog prometnog opterećenja.


Iz HAC-a odgovaraju kako su svi radovi završeni još u srpnju, a od tada traje saga s izmjenama građevinske dozvole, odnosno izmjenama projektne dokumentacije koje je radio IGH, nekad projektantski div u Hrvatskoj koji je u ozbiljnim poslovnim i kadrovskim problemima.


– Izgradnja novog čvora na A7 (krakovi čvora u naseljenom mjestu) je kompleksan građevinski zahvat, a uz to se morao dodatno riješiti i problem brojnih instalacija koje je trebalo izmjestiti jer su ih u međuvremenu, od izdavanja građevinske dozvole za čvor, pravne osobe koje upravljaju komunalnom, telekomunikacijskom, energetskom i drugom infrastrukturom naknadno postavljale.


Izmještanje novih instalacija nije bilo obuhvaćeno projektnom dokumentacijom koja je sastavni dio građevinske dozvole, te je stoga bilo neophodno izraditi novo projektno rješenje instalacija, a samim time i ishoditi izmjenu građevinske dozvole.


Rasterećenje prometa


Projektant zahvata izgradnje čvora Trinajstići je tvrtka IGH. Isti projektant izradio je i izmjene projekta izmještanja instalacija. Međutim, projektant je tek početkom rujna dostavio kompletiranu projektnu dokumentaciju koja se predaje nadležnom ministarstvu za izmjenu građevinske dozvole.


Postupak izmjene građevne dozvole je sada u tijeku. Po izdavanju izmjene građevinske dozvole bit će zakazan tehnički pregled i očekujemo da će se tada ubrzo ishoditi uporabna dozvola.


S obzirom na činjenicu da su radovi na čvoru Trinajstići u potpunosti završeni te da je jedina svrha ovog projekta bila rasterećenje prometa u ovoj zoni, cilj nam je da se što prije steknu formalni uvjeti za puštanje u promet čvora u cijelosti.


Početkom idućeg tjedna u planu je puštanje dijela čvora u promet pod regulacijom kako bi se korisnicima olakšalo putovanje s obzirom na to da kreću radovi izgradnje punog profila čvora Učka (Matulji), stoji u odgovoru HAC-a.


Prema neslužbenim informacijama iz HAC-a, očekuje se da će izmjene građevinske dozvole biti prihvaćene za deset – petnaest dana, nakon čega bi čvor trebao konačno biti pušten u promet u cijelosti.


Iz HAC-a najavljuju kako će dio čvora Trinajstići biti privremeno pušten u promet, početkom idućeg tjedna, i to zbog toga što se od ponedjeljka, 9. listopada, nastavljaju radovi na izgradnji punog profila autoceste od skretanja s riječke zaobilaznice prema Matuljima do rotora na skretanju za Matulje, odnosno na čvoru Učka, kako se ta dionica službeno naziva.


Nastavak radova


– U ponedjeljak 9. listopada nakon turističke sezone, nastavljaju se radovi koji su započeli još u rujnu 2022. godine na dogradnji čvora Učka (Matulji) na autocesti A7 Rupa – Rijeka – Žuta Lokva.


Do početka ljeta izvedeni su radovi rušenja objekta na vrhu usjeka, proširen je usjek miniranjem i zaštićeni pokos usjeka, izvedeni su potporni zidovi, izveden je dio kolničke konstrukcije punog profila te su djelomično izmještene instalacije.


Zbog nastavka radova te sigurnosti korisnika potrebno je zatvoriti i krak Rijeka – Opatija, Učka, krak Rupa – Opatija, Učka i na tjedan dana krak Opatija, Učka – Rupa.


Kako bi korisnicima koji dolaze iz smjera Zagreba i koriste čvor Učka (Matulji) pojednostavnili dolazak do odredišta, omogućili smo prolazak dijelom novog čvora Trinajstići te alternativnim pravcima preko državne ceste D8 – kružno raskrižje Matulji – Opatija/Pula.


Korisnici koji dolaze iz smjera Slovenije preusmjeravaju se u čvoru Jurdani na državnu cestu D8 do naselja Matulji, te se također spajaju na državnu cestu D8 – kružno raskrižje Matulji – Opatija/Pula.


Korisnici koji dolaze iz smjera Pule/Opatije u smjeru Rijeke/otoka Krka/Zagreba nesmetano se preko čvora Učka uključuju na autocestu A7.


Ova regulacija privremenog puštanja prometa kroz dio čvora Trinajstići (dva kraka) je iz razloga izbjegavanja obilaznih pravca kroz čvor Rijeka zapad (Diračje), a koji čitavom duljinom od 5 km vodi kroz naselja županijskim cestama 5018 i 5047 te djelom DC8.


Prolazom preko dijela novog čvora Trinajstići i državnom cestom D8 u naselju Matulji, koja je u cijelosti nedavno obnovljena, promet se vodi većim dijelom autocestom te 4 km novouređenom državnom cestom do Matulja, stoji u objašnjenju HAC-a.


IGH nije napravio projekt pruge kroz Rijeku


Posrnula projektantska tvrtka IGH trebala je, po dobivenom natječaju za taj posao, izraditi i projekt dvokolosiječne pruge kroz Rijeku još prošle godine, za HŽ Infrastrukturu.


Kako IGH posao nije obavio, HŽ Infrastruktura je ugovor o projektiranju raskinula te će raspisati novi natječaj, pri čemu će projektiranje biti završeno tek do kraja iduće godine, iako je još lani trebao biti raspisan natječaj za odabir izvođača radova koji su trebali krenuti ove godine.


U najboljem slučaju, radovi će biti pokrenuti 2025. godine.