Dotrajalost

Bit će toga još? Stanovnici Potoka očekivali urušavanje zida, nikad tamo nisu parkirali

Vladimir Mrvoš

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Susjed ističe da se urušavanje moglo očekivati jer je zid bio dotrajao te da je gradska tvrtka koja upravlja parkiralištem i naplaćuje ga, prilikom označavanja parkirališnog mjesta ipak trebala prethodno provjeriti sigurnost prostora



Nakon što se prekjučer u Ulici Potok na uredno parkirane automobile odronio velik dio dotrajalog zida, jučer je u jutarnjim satima prostor očišćen od kamenja i odronjene zemlje.


Čišćenje i odvoz odronjenog materijala obavili su djelatnici tvrtke Ceste – Rijeka po nalogu Rijeka plusa, a po obavljenom čišćenju mjesto odrona će se zaštititi i ograditi u slučaju daljnjih odrona te zbog sigurnosti pješaka i protoka prometa.


Prilikom čišćenja vlasnici automobila kojima je odron napravio veliku materijalnu štetu svoja su osobna vozila premjestili na obližnja parkirna mjesta, dok je vlasnik bijelog Peugeota svoje vozilo prekrio najlonom kako bi ga zaštitio od kiše i daljnje štete.


Latentne opasnosti




Susjedi iz okolnih zgrada tijekom posjeta mjestu odrona nisu htjeli komentirati situaciju, međutim, jedan od sugovornika kazao je da se urušavanje moglo očekivati jer je zid bio dotrajao te je prokomentirao da je tvrtka, koja raspolaže parkiralištem i naplaćuje ga, prilikom označavanja parkirališnog mjesta ipak trebala prethodno provjeriti sigurnost prostora.



Podsjetimo, odronjeni potporni zid dio je vrta u privatnom vlasništvu te su nam iz Gradske uprave kazali da će vlasnik nekretnine, odnosno vrta, morati sanirati prostor kako bi se spriječilo daljnje urušavanje, dok će vlasnici oštećenih automobila, koji su uredno bili parkirani unutar označenog parkirnog mjesta, od njega morati potraživati namirivanje štete.


Neslužbeno smo saznali da je nekretnina u privatnom vlasništvu, ali ne fizičke osobe, već pravne osobe koja odavno ne postoji. Slučaj s neriješenim imovinsko-pravnim odnosima stvara probleme ne samo u ovom slučaju kada je nastala šteta, već i u slučaju kada se vidi da će nastati moguća šteta, ali zbog kompliciranih zakonskih propisa »ruke su vezane«.


To nam je potvrdio i Elio Biasiol, rukovoditelj Službe održavanja prometnica iz Rijeka prometa.



Naime, pokazao nam je suhozide uz neke prometnice koji predstavljaju latentnu opasnost za promet, ali kako se radi o privatnom vlasništvu, ne postoji legalan način da se taj problem riješi bez dogovora s vlasnicima, koji u pravilu nisu zainteresirani za takve intervencije kada u potpunosti nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi.


Klasična priča


Urušeni zid na Potoku, izgleda, samo je dio klasične priče o transformaciji društvenog u državno, odnosno gradsko vlasništvo. Nakaradna »pretvorba«, u kojoj se nije omogućilo da korisnici zemljišta mogu održavati i takve zidove, već ih se onemogućuje nelogičnim propisima, izgleda da je stvorila problem urušavanja zida na Potoku.



Naši sugovornici, s kojima smo razgovarali kod mjesta odrona, a žive u susjedstvu, rekli su nam da su problem urušavanja zida povećali i radovi koja su na iskopima blizu zida izvodila i neka gradska komunalna društva.


– Lokalni stanovnici nikada nisu parkirali kod tog zida jer je bilo samo pitanje dana kada će se urušiti, rekli su nam susjedi iz okolnih zgrada, to su činili ljudi koji ovdje ne žive.


I dok smo razgovarali, a jedan od susjeda pomagao je u sanaciji urušenog zida, nekoliko vozača na silu se željelo parkirati, i čak trubilo da se makne kako bi mogli parkirati, na mjesto s kojeg je neposredno prije maknuto oštećeno vozilo.


S obzirom na nedostatak parkirnih mjesta, ne bi se trebalo ni čuditi ukoliko neki od vozača prije potpune sanacije zida parkiraju vozilo na mjesto koje će do daljnjega biti trakama označeno da je parkiranje – zabranjeno.