Sukob

Bakarski vijećnici nezadovoljni obrazloženjem Luke Rijeka. Petković: Veći promet išao je preko leđa Bakrana

Sanja Gašpert

Sukob Bakrana i Luke Rijeka zbog terminala na Škrljevu i u Bakru bio je tema i aktualnog sata / Foto : S. GAŠPERT

Sukob Bakrana i Luke Rijeka zbog terminala na Škrljevu i u Bakru bio je tema i aktualnog sata / Foto : S. GAŠPERT

U svojoj reakciji odgovorni u Luci spominju radnike i kooperante, agencije i špeditere te njihove obitelji, čime preusmjeravaju pažnju s problema, upozorio je Petković



BAKAR – Sukob Bakrana i Luke Rijeka zbog terminala na Škrljevu i u Bakru, s naglaskom na posljednje medijske napise i reakcije odgovornih u Luci Rijeka, bio je tema i aktualnog sata posljednje sjednice Gradskog vijeća Bakra. Vijećnik HDZ-a Boris Petković podržao je medijsku reakciju bakarskog gradonačelnika Tomislava Klarića na ugrožavanje zdravlja Bakrana, ali i samih lučkih radnika, međutim, dodao je, odgovorni u Luci skreću s teme i skrivaju stvarni problem.


– Stajalište odgovornih iz Luke Rijeka kod mene izaziva ljutnju i razočaranje jer ono izokreće tezu. U svojoj reakciji, odgovorni u Luci spominju radnike i kooperante, agencije i špeditere te njihove obitelji, čime preusmjeravaju pažnju s problema. Na ekološkom planu nije učinjeno ništa, ili u najmanju ruku ništa što bi građani Bakra doživjeli kao pomak u problemima koje izaziva terminal, upozorio je vijećnik Petković. Čestitao je Luci Rijeka na dobiti te istaknuo da je povećanje prometa išlo preko leđa Bakrana i njihovog zdravlja.


Podrška gospodarstvu


– Iz Uprave Luke Rijeka trebaju znati da iz obnovljenih lučkih ureda lijepo izgleda pogled na jahte. Nama u Bakru to izgleda ponešto drukčije. Crno, prašina, lebdeće čestice, zagađenje mora i zraka. Zanima me kad ćemo iz Rijeke čuti nešto o zaštiti zdravlja ljudi i radnika u bakarskoj luci? Kad ćemo nešto čuti o zaštiti mora, o konkretnim planovima i rokovima realizacije, pitao se vijećnik Petković.




Gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić slaže se s razmišljanjem bakarskog vijećnika te dodao da se iz reakcija Luke Rijeka stječe dojam da je Grad Bakar protiv poslovanja Luke.


– Upravo suprotno! Grad Bakar uvijek i oduvijek podržava gospodarstvo na svom području, no ne može dozvoliti bezakonje, a Luka Rijeka se na takav način ponaša na području bazena Bakar i terminala Škrljevo, rekao je Klarić.


– Mi samo tražimo da se poštuje zakon i propisi. Bili smo prisiljeni reagirati nakon peticije mještana Tijana te smo izlaskom na teren vidjeli opasnost koja prijeti imovini i životima ljudi koji tamo žive. Morali smo reagirati, ali reakcija Luke nije bila korektna. Pisali smo i pišemo prijave nadležnim institucijama, a dokaz da u Luci Rijeka rade prekršaje su i novčane kazne od 300.000 kuna Luci, odnosno 40.000 kuna predsjedniku Uprave, istaknuo je Klarić te dodao da je Luka na terminalu Škrljevo bez lokacijske i građevinske dozvole, bez pripreme terena preko drveća, raslinja i raznih konstrukcija, što je sve dokumentirano fotografijama, kao i izvan granice obuhvata građevinskog područja nasipala desetine tisuća kubika raznovrsnog materijala.


Priznali štetu


– Sve bez armiranobetonskih temelja i potpornih zidova, kao i bez prethodnih studija utjecaja na okoliš i bez suglasnosti i uporabne dozvole, Luka je proširila terminal na koji već i u fazi izgradnje skladišti kontejnere i drugu robu, što je sve vidljivo na snimkama iz zraka, istaknuo je Klarić, objašnjavajući da je prije podnošenja prijava u osobnom kontaktu s direktorom Luke molio da se zaustave bespravni radovi na terminalu Škrljevo i da se poduzmu mjere za sprječavanje onečišćenja Bakarskog zaljeva. Riječi direktora Luke su bile: »Nema druge, već mi je svega dosta. Idem ja, ali problem se time, bojim se, neće riješiti«, istaknuo je Klarić, dodajući da su radovi na sanaciji započeli tek 24. veljače i to svega nekoliko dana nakon obraćanja Grada Bakra medijima.


– Luka je mještanima Tijana dala broj police kod Alianz osiguranja, čime je i priznala da je svojim radnjama prouzročila štetu građanima. Zapravo je pravo pitanje, kako za Luku tako i za mještane i institucije, tko će odgovarati ukoliko dođe do ljudskih žrtava zbog urušavanja nasipa, kontejnera ili druge robe na obiteljske kuće i imovinu, tim više što prema našim informacijama Luka planira na Škrljevo prebaciti i sav metalni otpad, takozvani »skreb«. Pitanje je može li se pod takvom prijetnjom mirno spavati bez obzira na sve police osiguranje. Ovo pitanje neka si postave i svi koji zagovaraju ovakvo postupanje, zaključio je Klarić.


Bakarski su vijećnici jednoglasno dali suglasnost za provedbu ulaganja na bakarskom području u projekt »Građenje i opremanje dječjeg igrališta na Praputnjaku«, prijavljen na natječaj LAG-a Vinodol.


Kako je obrazložila pročelnica Ureda Grada Bakra Maja Šepac Rožić, vrijednost projekta je 85.000 eura, a prihvatljiva odobrena sredstva do 61.500 eura. Također, jednoglasni su bili vijećnici i u prihvaćanju odluke o raspisivanju javnog natječaja za imenovanje ravnatelja Gradske knjižnice Bakar jer aktualnoj ravnateljici uskoro istječe mandat.


Prijevoz GKD-a Dobra


Na sjednici je jednoglasno imenovana Komisija za dodjelu stana u najam, koja provodi postupak za utvrđivanje liste reda prvenstva za davanje stanova Grada Bakra u najam. U Komisiju su imenovani Aranka Velkovski kao predsjednica te članovi Tanja Bruketa, Viktor Polić, Davor Vidas, Gabrijela Sertić, Iva Marohnić i Davor Skočilić kao članovi. Bakarski su vijećnici jednoglasno podržali i odluku da Grad Bakar nastavi sa stopostotnim financiranjem javne komunalne usluge prijevoza putnika na bakarskom području, koju obavlja Gradsko komunalno društvo Dobra, a koja je usluga za mještane bakarskih naselja besplatna.


– GKD Dobra obavlja uslugu komunalnog linijskog prijevoza putnika od 2008. u dijelu koje zbog specifičnosti lokalnih potreba nije u potpunosti pokrivena uslugama Komunalnog društva Autotrolej. Ta linija povezuje svih 12 naših naselja, koja su dosta dislocirana, a najviše je koriste školska djeca, studenti i stariji mještani. Sumještani su je dobro prihvatili i želimo je i dalje financirati kako bi ona za njih i ubuduće bila besplatna, čime zadržavamo komunalni standard, rekao je u obrazloženju odluke gradonačelnik Klarić, dodajući da se prijevoz putnika obavlja po voznom redu za linije kojima se povezuje naselje Zlobin s Hreljinom, naselje Ponikve sa Škrljevom i područje Industrijske zone Bakar na Kukuljanovu s Bakrom.


Bakarski su vijećnici bili jednoglasni i u donošenju odluke o povjeravanju komunalne djelatnosti održavanja javne rasvjete najpovoljnijem ponuditelju ENIGMI E.I. iz Kostrene, na razdoblje od četiri godine.